mxstream, belt wel in maar kan verder nix

Pagina: 1
Acties:

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-08 20:53

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Ik heb dan sinds vandaag eindelijk mijn pakketje binnen :)
Als ik inbel (wat nu prima werkt) en ik ga naar start.mxstream.nl moet ik daar mijn xs4all account/pass invullen (maar in het boekje hebben ze het over eerst nog mxstream accountinfo... is dit dat CNAT protocol wat ze eruit hebben geflikkerd?) en als ik dat allemaal goed gedaan heb, dan zegt ie dat ik succesvol ben ingelogd bij xs4all en dat ik een URL in de adresbalk kan intiepen.

Maar als ik dat doe (bijv [url="http://www.tweakers.net)"]www.tweakers.net)[/url] kan ie 'm niet vinden. Ook als ik probeer te pingen naar een host kan ie 'm niet vinden.
Ik denk dat dit een DNS probleem is, maar ik zou niet weten hoe ik het op moet lossen....

iemand?

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Tja, ik heb zelf ook Mxstream, bij Planet dan, en ik heb in het begin ook iets vergelijkbaars gehad.

Wat i.i.g. moet is:
- Niet de instellingen van de IE automatisch laten vinden.
- Wel door server toegewezen adres aanvinken.
- Alle overbodige netwerkinstellingen (apparaten dus eigenlijk; in Configuratiescherm -> Netwerk) verwijderen.

Dat laatste hielp bij mij toen, ik had er een beetje teveel geinstalleerd |:(

Nou ja, veel meer weet ik er helaas ook niet over te zeggen. Succes d'rmee.

Enne, als het eenmaal werkt ben je alle sores van nu zo weer vergeten. Mxstream roeleert :)

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
ik heb bij netwerk staan:
Client voor Microsoft-netwerken
Externe toegangsadapter
Microsoft VPN adapter
2 NICs
IPX protocol -> externe toegangsadapter
IPX protocol -> de 2 NICs
NDISWAN -> MS VPN adapter
TCP/IP -> externe toegansadapter
TCP/IP -> de 2 NICs
bestand en printerdeling
ik denk dat ik 2 ipx protocollen eruit kan flikkeren (die naar externe toegang en die naar het netwerkkaartje die is verbonden met mijn ADSL modem), maar het lijkt me stug dat dat de oorzaak is, want ik kan wel gewoon naar http://10.0.0.138 en naar http://start.mxstream.nl

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Ik weet het ook niet. Bij mij was dus het probleem dat ik wel naar http://10.0.0.138 kon inbellen, maar niet naar start.mxstream.nl kon gaan. Dat is helaas net even anders dan bij jou.
Jammer, maar nogmaals succes ermee :)

Verwijderd

Op zondag 04 februari 2001 00:25 schreef quadraplex het volgende:
Ik weet het ook niet. Bij mij was dus het probleem dat ik wel naar http://10.0.0.138 kon inbellen, maar niet naar start.mxstream.nl kon gaan. Dat is helaas net even anders dan bij jou.
Jammer, maar nogmaals succes ermee :)
10.0.0.138 is het adres van je alcatel speedtouch modem waar je veranderingen kunt instellen. Je zit daar dus nog niet op internet.
Je netwerk instellingen op je pc zijn dan dus per definitie al goed ingesteld.

Heb je je modem al geconfigureerd met het MXStream installatie script? Er is ook al een software update beschikbaar voor de modem op de mxstream.nl site. Wellicht helpt het als je daarmee update?

Rob

• Byteripper
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-02 18:10

Byteripper

The bytes make the rip.

Wat bij mij hielp, is Client for Microsoft Networks binden aan het TCP/IP protocol dat weer aan je externe-toegangsadapter gekoppeld zit...

Byteripper.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Die is bij mij al verbonden

/edit: typo

• Fault
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 15:56
Ik heb een tijdje hetzelfde probleem gehad. Gebeld met de helpdesk van kpn en van planet, beide gaven een andere verklaring voor het probleem. Kpn zegt dat Planet de gegevens nog niet in hun systeem verwerkt hebben zodat de authorizatie niet goed verloopt, Planet zegt dat ze de gegevens van Kpn niet heeft ontvangen. Ze waren dus weer lekker bezig, ik zou al een week internet gehad moeten hebben.
Beide hadden in hun helpdesk een aparte afdeling opgezet voor dit probleem, veel mensen zouden dit probleem hebben. Bij Planet en Kpn werkte ze er dus aan. Eindelijk na 2 telefoontjes per dag waar ik de mededeling kreeg 'wilt u over 2 dagen terugbellen als het niet is opgelost'. Eindelijk op donderdag was het opgelost en kreeg ik ineens data door na ingelogd te zijn bij start.mxstream.nl.
Ik zou dus gaan bellen met Planet, dan wel Kpn zodat je fijn kan gaan zitten wachten tot ze de gegevens ingevoerd hebben.
Zucht, wat een lang verhaal, hoop dat het een beetje duidelijk is geworden.
Owhja, het is waarschijnlijk wel goed geinstalleerd allemaal omdat je met 10.0.0.138 (modem) en met de mxstream site kan verbinden. Dus moet het probleem wel bij de authorisatie liggen!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Ja ik dacht ook al dat het probleem daar lag... want verder werkt alles. Ik zit trouwens bij xs4all, maar als ik daar op de website mijn status opvraag staat ie ook nog niet helemaal compleet :). Hij staat op "aansluitinformatie van KPN ontvangen", dus ik denk dat alles nog niet helemaal klaar is. Heb iig gister een mailtje naar zowel KPN als xs4all gestuurd, maar als ik maandag nog nix heb ontvangen dan bel ik wel even. Bedankt!

• Bitbull
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:48
Als ik inbel (wat nu prima werkt) en ik ga naar start.mxstream.nl moet ik daar mijn xs4all account/pass invullen en als ik dat allemaal goed gedaan heb, dan zegt ie dat ik succesvol ben ingelogd bij xs4all en dat ik een URL in de adresbalk kan intiepen.

Maar als ik dat doe (bijv [url="http://www.tweakers.net)"]www.tweakers.net)[/url] kan ie 'm niet vinden. Ook als ik probeer te pingen naar een host kan ie 'm niet vinden.
Ik denk dat dit een DNS probleem is, maar ik zou niet weten hoe ik het op moet lossen....

iemand?
Ah.. laat me raden.. je zit in Nieuwegein? Wel leuk nieuws voor je... er zijn niet genoeg ip adressen beschikbaar, zodat e.e.a. nog niet gerouteerd wordt. Waar precies de schuldige zit, KPN of XS4all... geen idee, maar dit zuigt vreselijk allemaal.. Ik woon ook in Nieuwegein, en ontving het PrutsHetzelf pakket vorige week maandag. Alls aangesloten.. maar kan er nog niks mee. Het schijnt a.s. woensdag te moeten werken.. we wachten af :(

Arjen

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Ja dat dacht ik eerst ook, maar ik was voor de grap eens ingelogd bij de xs4all servicecentre, en daar kon ik dus heel leuk mijn ip opvragen, email aliasen aanmaken en een subdomein kiezen.

Doe maar eens een ping naar oisyn.xs4all.nl
dan zie je heel leuk mijn ip tevoorschijn komen. Misschien dat dit helemaal nix zegt natuurlijk, maar toch wel vaag dat ze dan zeggen dat ze niet genoeg ip's hebben aangevraagd als ik er al een heb

Verwijderd

.... maar als ik maandag nog nix heb ontvangen dan bel ik wel even. Bedankt!
Dat 'even'zou ik maar vergeten! Ik heb in 1 week een uur of 6 aan de telefoon gehangen denk ik. Niet dat het nu opgelost is ofzo hoor...
Ik heb onder andere ook een probleem dat een beetje lijkt op dat van jou: na een uur surfen kom ik soms opeens nergens meer op, terwijl ik nog wel ben ingebeld.
Overigens ip-adressen als 10.0.0.138 en 10.0.1.128 (start.mxstream.nl) zijn lokale adressen, je zit dan nog niet op internet.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
Overigens ip-adressen als 10.0.0.138 en 10.0.1.128 (start.mxstream.nl) zijn lokale adressen, je zit dan nog niet op internet.
nee dat weet ik... het is waarschijnlijk ook een routeprobleem zoals Bitbull al zei.

maar gezien het feit dat je op start.mxstream.nl komt ligt het dus NIET aan de ADSL verbinding van huis naar centrale, anders kwam je daar niet. En 10.0.0.138 is gewoon het modem, dus da's logisch, als je die niet kan berijken zit het in je netwerkinstellignen/netwerkkaart/utp kabel

maar wat is jouw probleem dan? (of woon je ook in nieuwegein :))

• Fault
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 15:56
[quote] Dat 'even'zou ik maar vergeten! Ik heb in 1 week een uur of 6 aan de telefoon gehangen denk ik. Niet dat het nu opgelost is ofzo hoor...
[quote]
Inderdaad, van die helpdesk moet je niet teveel verwachten! Als je niet van Planet naar Kpn wordt doorverbonden of als je niet van de ene Planet helpdesk naar de andere wordt doorverbonden dan wordt je wel afgewimpelt met 'ja, nog een paar dagen wachten, dan is het geregeld'.

Iig suc6 toegewenst!

Verwijderd

Op zondag 04 februari 2001 18:23 schreef Fletwerk het volgende:

[..]

Ik heb onder andere ook een probleem dat een beetje lijkt op dat van jou: na een uur surfen kom ik soms opeens nergens meer op, terwijl ik nog wel ben ingebeld.
Ik heb een soortgelijk probleem.
De eerste logon kan ik doen, helemaal blij :)
Daarna komt er een soort van tweede verificatie om je echte adsl verbinding tot stand te brengen.
Maar dat gaat niet. Het heeft altijd heerlijk gewerkt, maar nu dus al 5 dagen geen internet :'(:'(:'( en that S####cks.

Helpdesken gebeld, alles nagekeken, configuratie etc, alles staat goed, dus daar kan het niet aanliggen.
Werd er gister gezegd, dat de websie op slot staat voor mij, :):):), oftewel een probleem met de SSG ( what the F#@$#@CK).

Wie heeft dit ook gehad???

Hellup, grijns

The Micks

Verwijderd

Bekend probleem, ben zelf adsl-ler IN Nieuwegein. Overigens met dhz-pakket, volg handleiding, appeltje/eitje (en ik ben echt geen techneut). Draait inmiddels alz een sonnetje!

Wel ingelogd, en geen data over de verbinding:
Probeer eens in te 'bellen', en op de start.mxstream.nl een FOUT password in tikken. Dan reset ie (volgens de Planet meneer) de tabel met passwords. Nog een keer username en goed password... et voila! Bij mij, althans.

Suc6, allen, en: het is echt de moeite waard. Beresnel B-)!

Verwijderd

bij mij is het inmiddels weer in orde, na herinstallatie ME werkte het nog niet.

Tadaaaaa dacht ik toen, we gaan met die modem rotzooien, ff helemaal gereset, ook route tabellen en dergelijke, opnieuw ingesteld--->> :):):):):):):):)
Mikey was weer blij, het werkt weer zoals het hoort.

Ga denk maar solliciteren bij de tweede lijns voor MXSTREAM :):):):):):):):)

Greetz

The Micks

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-08 10:53
Heb je het SUBNETMASK wel goed ingesteld? Want dat was hier (XS4ALL/Win2k) namelijk het probleem. Zie de FAQ. Er zit namelijk een fout in de handleiding (als je Win2k of ME gebruikt).

DIT IS MIJN WEBSITE

Pagina: 1