Toon posts:

Draait Windows 2000 op deze hardware ?

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er iemand ervaring met Windows 2000 Proffesional op een, niet zo snel systeem ?

Ik wil hem installeren op een Pentium 200MMx met 128MB SD-RAM, zou het een beetje werken ?
Of werkt het helemaal niet behoorlijk ?

• RobbyNitroz
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 04-09-2021
ik wil nix anders meer dan win2k :-)

officiel heb je een 166mmx nodig als ik het goed heb...zal dus wel lopen maar tis zwaarder dan win98 dus iets langzamer...maar wel te doen denk ik

RobbyNitroz

altijd de laatste AMD-cpu op het laatste mobo met zoveel geheugen als erin past :-)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
je hebt tenminste 128 MB.. ik had hem op mn p233 met 48 MB en dat is echt te weinig.. hij was alleen maar aan het swappen. Processorkracht was niet zo'n probleem, alleen het geheugen. Bij jou zal ie dus denk ik wel goed draaien.

Verder ondersteund win2K niet zo veel (oudere) hardware, dus check ook even of voor al je hardware wel drivers zijn.

Verwijderd

het werkt zeker (een beetje)
op P166 met 32MB ram gebeurd, duurde 10 seconden om het startmenu weer te geven als ik op start drukt ofzo, en zo bij elk menu, maar dat kwam echt door 32MB...

SWAP SWAP SWAP SWAP SWAP SWAP

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

je kan hem heel makkelijk naast windows98 installeren (op dezelfe partitie) en je bent er dus ook maarzo weer vanaf als het niet goed werkt.
gewoon proberen, werkt vast wel een beetje

Verwijderd

Een Pentium 200MMX, icm 128 RAM, dat werkt gewoon goed.
Ik heb win2k pro draaiend gehad op een CYRIX 166, met 32MB EDO RAM. Deze pc gebruik ik enkel voor inet-doorsluizen, dus ik weet niet wat je er verder nog mee kan. Nu heb ik er 48 RAM in zitten, waardoor de uptime wat langer is. Met 32 RAM was dat zo'n 2 dagen. Nu langer dan 2 weken.
Wat een beetje geheugen al niet uitmaakt :)

O ja, er draait ook nog een koe op, deze doet 150kkeys/sec }:O

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ja, maar internet 'doorsluizen' wil ook wel op een 486 (als win2K daarop zou draaien).. het gaat hem er (denk ik) om of je er ook fatsoenlijk mee kunt werken. Ik denk dat het wel wil met 128MB.
Installeer hem gewoon naast win98 en kijk dan of het bevalt, als het bevalt knikker je win89 eraf.. maar dat kun je zelf wel beslissen ;)

• K-2SO
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-08 15:47
Win2K is goed inderdaad, alleen bij wat nieuwere hardware zoals een ATA-66 controller of een VIA chipset gaat ie vaak goed over de zeik ... :(
Wachten op de goede drivers is de oplossing.

Verwijderd

Bij VIA chipsets worden van die leuke driver disks voor NT en 2000 geleverd. dus dat moet wel lukken denk ik hoor. PC kan het ook wel aan, het is bij W2K niet de proc. snelheid die ettert, maar het geheugen... (W2K pakt zelf al zo'n 60-120MB RAM als hij is opgestart :0
Pagina: 1