Toon posts:

Laptop start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om een Fujitsu Siemens Lifebook s7010, laptop van mijn vader wil sinds vandaag niet meer opstarten.
Ongeveer 1x op 3 start hij gedeeltelijk op, zie je de Windows bootscreen, soms login en 1x is het ook gelukt om Windows volledig op te starten.
Maar telkens krijg je dan een volledige freeze (keyboard noch mouse reageren)
De andere 2x blaast het ventilatortje vanbinnen erg hard, maar blijft het scherm zwart.

Vermits ik het bureaublad al gezien heb, mag ik concluderen dat de hdd nog niet gecrasht is en dat er dus nog gegevens te recupereren vallen.
Heb de laptop ook al laten afkoelen (buiten) en nadien -zonder effect- opnieuw geprobeerd.
Veilige modus blokkeert ook.

Ik ben al gaan zien voor de garantie, maar het zou fijn zijn moest iemand een diagnose kunnen stellen of zowaar kunnen helpen

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:55

SpamLame

niks

Mogelijk raakt de CPU of ander onderdeel los uit zijn socket, waardoor deze problemen optreden.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Heb je al geprobeerd met een externe monitor op te starten?
Als hij wel opstart, kun je dan eens proberen Memtest86+ te draaien? (checkt of je geheugen nog goed is)

Verwijderd

ik ga voor geheugen of harddisk kun je de hd extern (verloopkabeltje nodig?) checken?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 22:17:
ik ga voor geheugen of harddisk kun je de hd extern (verloopkabeltje nodig?) checken?
HD zou best kunnen, maar dan zou het gek zijn als die laptop helemaal geen beeld of niks doet. Je zou op z'n minst iets van "No operating system found" ofzo moeten kunnen lezen, of wat horen ofzo.

En @ TS, ik zou zodra de laptop het wel doet alle documenten e.d direct veiligstellen. Want als er wel wat met je data gebeurt dan ben je ook zuur dat je je data niet eerder hebt veiliggesteld

Verwijderd

Topicstarter
maar het feit dat hij soms opstart, dat ik wel degelijk mijn bureaublad zie, wil dat niet zeggen dat de hdd nog in orde is?
memtest kan ik proberen, maar tot nu toe is hij nog maar 1x volledig opgestart en meteen liep hij vast

aan de cpu kan ik toch niet aan?!

EDIT: met externe monitor geprobeerd, blijft nog steeds halverwege freezen
EDIT2: enkel HD, batterij en geheugenlatje(?) zijn zichtbaar als je vijsjes losschroeft (CPU dus niet!)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2007 23:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok, gisteren wou ik het met een Knoppix cd'tje proberen, maar ik was blijkbaar te laat want WinXP was al gestart; dan maar cd-lezer open laten staan...
Wat gebeurt er, alles start op, ik kan mooi backuppen en na een halfuurtje hangt hij weer!
Vreemd dat het openen van de cd-lezer iets veranderde...

Ik kan dus wel verder met de andere pc nu :))
Bedankt voor de reacties
Pagina: 1