Toon posts:

Jewel Saffier 1440 gaat niet meer aan

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Onlangs heeft mijn Jewel Saffier 1440 het begeven. Het probleem is als volgt:

De laptop stond gewoon aan en de AC adapter was aangesloten. Windows geeft netjes aan dat de batterij aan het opladen is. Na een uurtje werken kijk ik naar mijn batterij en zie ik dat deze van 70% naar 5% is teruggelopen (terwijl de adapter constant was aangesloten). Ook stond er nog doodleuk batterij laadt op. Ik zag de bui al hangen dus belangrijke documenten gebackuped via netwerk.

En toen gebeurde hetgeen ik al verwachtte. Batterij op 0% --> laptop uit. Ook ging hij niet meer aan, zelfs niet als ik de batterij eruit haalde (terwijl dit normaal wel het geval was). In eerste instantie dacht ik aan een defecte adapter maar deze heb ik doorgemeten en hij geeft keurig netjes 11.07 volt constant.

Ik verwacht dus dat het probleem zich op het moederbord bevindt. Weet iemand een mogelijke oorzaak van dit probleem en een manier om te achterhalen waar het defect zit en of dit eventueel te repareren is. Helaas heb ik geen garantie meer dus als ik het zelf niet (goedkoop) kan maken gaat hij de prullenbak in.

Edit:
@Frankiepankie:
Heb hem open gemaakt en kon niets verdachts zien. Ook vind ik het vreemd dat Windows aangeeft dat de batterij oplaadt. Ook het lichtje op de laptop wat aangeeft dat de adapter aangesloten is was aan.. Ikzelf heb het idee dat ergens op het moederbord een losse verbinding o.i.d. zit. Maar niets wat ik met het blote oog kon zien.

Edit2:
@Frankiepankie:
Oke Thx ik ga het proberen. Ik post hier zodra het gelukt/mislukt is :9

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2007 22:09 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Ik zit te denken aan je oplader aansluiting op je moederbord. Dit is een vaak voorkomend euvel bij sommige laptops.
Ik zou kijken of je de laptop open kan maken en kijken of die aansluiting los zit.

Waar woon je trouwens (hoeft niet hier kan ook via mail ;) ) want als je hem daadwerkelijk weggooit wil ik hem misschien nog wel hebben.

• ThinkPad
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 21:49:

Edit:
@Frankiepankie:
Heb hem open gemaakt en kon niets verdachts zien. Ook vind ik het vreemd dat Windows aangeeft dat de batterij oplaadt. Ook het lichtje op de laptop wat aangeeft dat de adapter aangesloten is was aan.. Ikzelf heb het idee dat ergens op het moederbord een losse verbinding o.i.d. zit. Maar niets wat ik met het blote oog kon zien.
Oke, heb je misschien een soldeerbout/iemand die voor je kan solderen tot beschikking? want ik denk toch omdat die aansluiting intensief gebruikt wordt, dat die contactjes wel los kunnen gaan zitten. Als je iets hebt gevonden om te solderen zou je de contactpuntjes even kunnen aanstippen met de soldeerbout, zodat het tin weer vloeibaar wordt en de aansluiting weer goed contact zou moeten kunnen maken.

Succes _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
@Frankiepankie:

Het was inderdaad een los gelaten stukje soldeer. Echter niet op de plek waar ik heb verwacht had. Ik ben er toevallig achtergekomen dat als ik op een bepaalde transistor druk zette de laptop het wel deed. Deze heb ik dus vastgesoldeerd terwijl ik er een kleine beetje druk op uit oefende. Nu draait hij weer als een trein!

Probleem is dus opgelost! Dank je wel voor je tips, ik had hem eigenlijk al afgeschreven.

• ThinkPad
  • Nu online
Kijk dat zijn nou mooie berichten om te horen hé O+ Hier wordt ik spontaan vrolijk van als iemand wat aan m'n hulp heeft gehad O+ . Geen probleem hoor, wij zijn er om elkaar te helpen _/-\o_