[Vista] Amerikaanse versie gebruiken maar toch NLse taal?*

Pagina: 1
Acties:
  • 2.103 views sinds 30-01-2008

• Tijnisch
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 27-12-2019
Op mijn zoektocht naar een geschikte versie van Windows Vista ben ik op het spoor gekomen van de Amerikaanse versies. Deze zijn zo duur eigenlijk niet eens en volgens mij best geschikt op een willekeurige pc.
Een home premium versie kost omgerekend zo'n €175,- inc verzendkosten. Het betreft hier de "Microsoft Windows Vista Home Premium FULL VERSION [DVD]" versie.

Het probleem is dat ik graag een Nederlandse PC wil (softwarematig tenminste), dus is het misschien mogelijk om na de installatie van de Amerikaanse Vista een Nederlands taalpakket te installeren?

[ Voor 11% gewijzigd door Tijnisch op 30-01-2007 21:40 ]

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:51
Als je de Ultimate versie hebt, kun je gewoon language packs installeren. Volgens mij is het ook mogelijk om een amerikaanse key te kopen en een nederlandse versie minder legaal te bemachtigen en deze met je orginele key te installeren.

Verwijderd

Binnen Vista Ultimate (only) heb je idd de functie om MUI (Multilingual User Interface) packs of LIP (Language Interface Pack ) te installeren, wat voor key je hebt maakt niet uit, als het maar geldig is want MS zegt:

"MUI's en LIP's werken alleen op een legitieme kopie van Windows Vista."

Echter zijn er voor vista nog geen MUI packs of LIP's beschikbaar. Microsoft zegt "Coming soon" maar wat is soon voor hun ? 2 jaar geleden zeiden ze dat ook over Vista (Longhorn toen) :o

Hou wel rekeing met het volgende:

"Aangezien soms niet alle onderdelen van de gebruikersinterface zijn vertaald, is voor LIP's minimaal één bovenliggende taal vereist. De onderdelen van de gebruikersinterface die niet zijn vertaald in de LIP-taal, worden weergegeven in de bovenliggende taal. Wanneer een LIP downloadt, ontvangt u de vereisten voor de bovenliggende taal voor die taal. Het pakket met de bovenliggende taal moet worden geïnstalleerd voordat u het LIP kunt installeren."

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:42
Ze zijn gisteren verschenen, en staan bij control panel/windows update. Werkt goed, jammer dat je eerst moet uitloggen voordat ie van taal wisselt, maar dat was te verwachten.

• mtak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Dan kun je beter een Nederlandse OEM versie nemen voor rond de 160 euro(voor Ultimate)....

Verwijderd

sewer schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 23:28:
Ze zijn gisteren verschenen, en staan bij control panel/windows update. Werkt goed, jammer dat je eerst moet uitloggen voordat ie van taal wisselt, maar dat was te verwachten.
Hehe, toen ik mijn bericht postte waren er geen updates en nu ineens 20 updates :P

1 dag uit en nu al 5 aanbevolen updates |:(

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2007 23:49 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 23:47:
[...]

Hehe, toen ik mijn bericht postte waren er geen updates en nu ineens 20 updates :P

1 dag uit en nu al 5 aanbevolen updates |:(
Het zijn maar kleine bugfixes :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 23:54:
[...]

Het zijn maar kleine bugfixes :)
Nou voor mij hoe meer updates hoe beter hoor, ik klaag niet :)

Mensen met geen geldige key zullen het wel leuk vinden :+

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Ik heb de Engelse (Amerikaanse) Windows Vista Ultimate, en heb gisteren het Dutch Language Pack gedownload om eens te testen, en dat werkt perfect. :)

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• yok
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01-03 11:13

yok

Stel dat je m niet kan krijgen via de updates, wil ik deze ook nog wel uploaden op mijn server. Heb de languagepacks klaarliggen.

Verwijderd

Ik krijg het Dutch Language Pack niet bij de updates. Zowel niet op de 32-bit als op de 64-bit versie. Is het daarom mss mogelijk om de nederlandse taalpaketten (liefst zowel de 32-bit als de 64-bit versie) ergens online te plaatsen waar ik ze kan downloaden.
Alvast bedankt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 11:36:
Ik krijg het Dutch Language Pack niet bij de updates. Zowel niet op de 32-bit als op de 64-bit versie. Is het daarom mss mogelijk om de nederlandse taalpaketten (liefst zowel de 32-bit als de 64-bit versie) ergens online te plaatsen waar ik ze kan downloaden.
Alvast bedankt.
Heb je wel Ultimate ? Je kan alleen met Ultimate MUI installeren.

Verwijderd

Ja, ik heb de Ultimate versie.

• yok

yok

Moet je bij windows ultimate extra updates kijken.

Verwijderd

Daar heb ik gekeken, maar ze staan er niet bij. Ik heb er geen gedacht van hoe dit komt. Toch had ik graag een Nederlandstalige interface gehad. Zou u ze daarom ergens willen uploaden? Alvast bedankt!

• yok

yok

Ik zal ze uploaden, en zodra ze zijn upgeload (duurt wel even denk ik ;)) stuur ik je een PM met de link. Ze blijven maar wel een dag online staan ofzo. Welke bit-versie heb je?

[ Voor 7% gewijzigd door yok op 03-02-2007 14:21 ]

• yok

yok

Ik upload ze beide wel (32/64).

Duurt ongeveer een half uur, is toch wel 350mb ofzo.

Als je even een email wilt sturen naar daniel[at]gelikt.com, stuur ik je zometeen de link.

[ Voor 34% gewijzigd door yok op 03-02-2007 14:26 ]

• Fransert
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-02 23:56
Mischien een al wat verouderd draadje maar nergens schijnt meer een 64bits versie te zijn van Nederlands LP.

Heeft iemand deze toevallig nog ergens en zou deze voor mij willen uploaden?
Mijn dank zou zeer groot zijn (te bereiken via Fransert [AT] gmail.com}

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Doe maar liever niet op deze manier :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.