Toon posts:

Flatscreen+computer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,
Ik wil mijn computer op zolder (2e verdieping) aansluiten op mijn sony KDL32S2010 en die staat in de huiskamer. De VGA kabel is geen probleem denk ik, maar hoe doe ik dat met muis en toetsenbord? Kan ik een draadloze muis en toetsenbord nemen met een ontvanger in de huiskamer die aan een snoer zit van 15 meter ongeveer? Zijn er misschien andere oplossingen?

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-02 17:23
Zelf zou ik de computer strak tegen de muur zetten en een gat in de muur maken zodat de draden van het toetsenbord/muis aangesloten kunnen worden aan de andere kant. Hoe dik is zo'n muur nou eenmaal, max 20 cm verlies toch? Met een lange boor van de Gamma haal je dit makkelijk! Het grote nadeel is natuurlijk wel dat je elke keer om moet lopen om je pc aan te zetten of een schijfje er in te stoppen.

on topic/serieus:
Een beetje meer informatie is wel handig. Wat wil je precies, hoe lang denk je dat de kabels daarvoor gaan zijn en waarom leg je het op die manier aan?

Is het niet makkelijker om een pc naast de monitor neer te zetten? De afstand die haalbaar is met een draadloos desktop setje is vooral afhankelijk van wat er tussenin zit. Als er een muur tussen zit van gewapend beton heb je kans dat je daar niet eens doorheen komt. Een paar houten balkjes en planken maken echter niet veel uit voor het signaal.

[ Voor 23% gewijzigd door hans_lenze op 30-01-2007 21:46 ]

while (! ( succeed = try ()));

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat mij erom dat ik BENEDEN in de huiskamer kan internetten op mijn LCD en mijn computer met printer, ander LCD scherm etc. op zolder kan laten staan. Dus de VGA kabel gaat door twee plafonds 15 meter lang van beneden naar boven. Muis en toetsenbord wil ik draadloos in de huiskamer hebben. Hoe?

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

15 meter vga kabel zal best wel wat storing opleveren.
Waarom zou je niet, net als je vga kabel, de snoeren van je toetsenbord en muis verlengen?

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

Topicstarter
Heb net allerlei gaten geboord om alle draden weg te werken van de LCD en audio. Maarrr. Misschien toch een idee. In ieder geval bedankt.
Wat betreft 15 meter vga kabel. Zijn er ook verschillende kwaliteiten, omdat je het hebt over storing?

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 22:29:
Heb net allerlei gaten geboord om alle draden weg te werken van de LCD en audio. Maarrr. Misschien toch een idee. In ieder geval bedankt.
Wat betreft 15 meter vga kabel. Zijn er ook verschillende kwaliteiten, omdat je het hebt over storing?
Leuk stukje hierover: http://www.zdnet.nl/help.cfm?id=58417

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-02 21:50
Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 22:29:
Tuurlijk zijn er verschillen.
elcheapo kabeltjes voor 2 euro en Shielded kabels van euro of 20 30.

Shielded heeft minder last van Storingen.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Verwijderd

Waarom dan niet gewoon een heel cheap pc'tje beneden zetten. Als het je alleen om internet te doen is, is om het even welke hardware voldoende. Ga tweedehands iets zoeken. Alleen nog een mooi kastje, en klaar... Ga bvb een tweedehands mac mini G4 halen. Die waren vroeger al niet duur, en zullen dat nu zeker niet meer zijn. Volgens mij, als je goed zoekt vind je wel iets voor 200 euro. Stil, klein (nauwelijks zichtbaar in een tv kast denk ik) bluetooth voor draadloos setje, meer dan snel genoeg, zuinig... (ibm mac mini he, niet de intel, die zal nog wat te duur zijn.)

Ik zou in elk geval niet beginnen met vga kabels door te muren te boren en dergelijke. Los van het kwaliteitsverlies die 15 m vga kabel zal opleveren, is het een hoop onnodig en extra werk. (hoe duur is een vga kabel van 15m? Heb die nog nergens gezien, ze bestaan vast wel, maar goed).

Met een recentere mac mini heb je er een remote bij, plus frontrow als mediacenter software voor je tv. Plus een visueel aantrekkelijk OS voor de huiskamer.

Dat zou dus mijn keuze zijn. Het probleem en de oplossing staan hiet niet in verhouding met elkaar, en er is duidelijk nogal simplistisch over nagedacht. Ik vind het in elk geval geen 'cleane' oplossing

• manman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-02 18:43
Als je dan ook nog remote desktop of VNC gebruikt, kan je nog gebruikmaken van je pc die boven staat ook.

Verwijderd

manman schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 11:07:
Als je dan ook nog remote desktop of VNC gebruikt, kan je nog gebruikmaken van je pc die boven staat ook.
Voila, daar had ik nog niet eens aan gedacht :)

Good thinking :)

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Andere optie zijn de zogenaamde KVM-extenders. Die bieden je keyboard, muis en vga verlenging aan over bestaande cat5 kabels. Overigens zijn ze niet echt goedkoop, maar waarschijnlijk wel de meest storingsongevoelige oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
Heren, Bedankt voor de antwoorden.
Hier kan ik iets mee.
Pagina: 1