Toon posts:

Bestand wil niet renderen naar .jpg?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oke hier gaat het om. Voor een game dat ik speel (EvE Online) wil ik voor onze corperation een logo maken. Nu zal je waarschijnlijk denken.... Dat kan toch ook in :X Paint :X ?

Mijn antwoord daarop is NEE, dat kan niet. Ik wil het graag mooi maken, en ik weet aan de hand van vele 3d voorbeelden hier op GOT, dat dat erg goed kan in 3ds Max.

Het probleem zit hem echter in het renderen naar .jpg. Oke hij is dan misschien nog niet helemaal af, maar ik dacht dat ik wel het e.e.a. alvast kon tweaken in Photoshop, zoals fillings en dergelijke (aangezien ik er in 3d niet achter kom hoe ik (hoe simpel het ook mag zijn) een vlak kan inkleuren 8)7 )

Hieronder vindt je de link naar het desbetreffende plaatje.

http://img266.imageshack.us/img266/9489/logoxk6.jpg

Zoals je kunt zien krijg ik wanneer ik het plaatje rechtsboven wil renderen alleen maar een zwart vlak te zien. Ik had reeds in de lines sectie aangegeven, dat ik het plaatje renderable wilde maken. Echter het zwarte vlak verschijnt steeds weer. Op een gegeven moment had ik alleen een zwart vlak met een witte stip erin.

Zijn er (waarschijnlijk wel) een aantal cruciale stappen die ik ben vergeten??? En zo ja waarom dan, want bij eerdere proeven in 3d lukte het mij wel?

Zijn er mensen op GOT die mij daar eventueel bij kunnen helpen? Ik kom er zelf namelijk niet meer uit :'(

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2007 20:05 ]

• Jogai
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:27
Is het niet omdat je de belichting vergeten bent?
(aangezien ik er in 3d niet achter kom hoe ik (hoe simpel het ook mag zijn) een vlak kan inkleuren 8)7 )
Ik denk dat je dat beter wel kunt leren omdat dat een beter resultaat geeft dan zelf inkleuren...

Klik hier om op linkedIn lid te worden van de Freelance Tweakers groep.

Verwijderd

Topicstarter
Let wel, het wordt geen filmpje, maar gewoon een plaatje dat ik graag in 3d view zou willen maken. Het gehele plaatje mag trouwens niet groter worden dan 128*128. Dus echt heel nauwkeurig hoeft ook niet.

Van belichting is er in principe nog geen sprake, tenzij dat juist nodig is om de desbetreffende vlakken in te kunnen kleuren (heeft er iemand nog stoepkrijtjes over :+ )

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2007 21:06 ]

• Synch
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21-01 16:56
Je kan niks zien zonder licht (net als je de lamp uit doet).

Maar je plaatje is weggehaald dus ik kan verder niks zeggen.

Verwijderd

Topicstarter
ozakigames schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 08:53:
Je kan niks zien zonder licht (net als je de lamp uit doet).

Maar je plaatje is weggehaald dus ik kan verder niks zeggen.
Mmmmhhh plaatje is idd weggehaald. Vanavond maar eens ff kijken of ik het opnieuw kan plaatsen.

Ik heb gisteravond nog even het e.e.a geprobeerd met licht, ik denk dat ik daar eerst even wat meer over moet lezen in een tutorial ofzo. Ik kan wel dingen blijven proberen, maar dat heeft geen zin als je niet weet waar je precies mee bezig bent 8)7

Oke plaatje is vernieuwd en geplaatst op een andere site :O

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2007 20:05 ]

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-01 14:08
Mja, zoals ik het nu zie heb je alleen splines getekend. Dit zijn lijnen zonder dikte. Wat je kunt doen is deze vullen (met bijv Surface) of extruden voor een echt 3D-logo. Lijnen zonder dikte zul je niet zien op je render.

Verwijderd

Topicstarter
Gr0wLiThE schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 10:11:
Mja, zoals ik het nu zie heb je alleen splines getekend. Dit zijn lijnen zonder dikte. Wat je kunt doen is deze vullen (met bijv Surface) of extruden voor een echt 3D-logo. Lijnen zonder dikte zul je niet zien op je render.
Ik had idd al een vermoeden dat het zoiets moest zijn. Ik wil ook idd een surface aanbrengen, echter wil ik dan meer een vorm van glans aanbrengen (het bekende reflecterende theepotje idee). Ik dah begrepen dat ik daar een extern programmaatje voor nodig had (HDR ofzoiets?).

Ik ga mijn best doen om het vanavond uit te proberen.

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:15

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Zorg eerst maar eens dat je een mesh of andere vorm van surface hebt, dit zijn alleen hulplijntjes zeg maar. Glans en kleur en dat soort dingen komt daarna. Of verdiep je eerst eens in max (wat basic tutorials enzo) want het is een iets te gecompliceerd programma om zonder voorkennis even een mooi resultaat te boeken.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-01 14:08
SnoeiKoei schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 12:24:
Zorg eerst maar eens dat je een mesh of andere vorm van surface hebt, dit zijn alleen hulplijntjes zeg maar. Glans en kleur en dat soort dingen komt daarna. Of verdiep je eerst eens in max (wat basic tutorials enzo) want het is een iets te gecompliceerd programma om zonder voorkennis even een mooi resultaat te boeken.
Idd, mik er eerst maar eens een surface op, dan kun je daar later altijd wel een glimmende material overheen mikken. Materials kunnen btw ook zelf wel goed glimmen zonder HDR. Zoek maar eens op een paar glass-tutorials. Als dit echter een logo moet zijn zou ik geen glimmende materials gebruiken, dit is uiterst ongeschikt voor drukwerk etc.

Verwijderd

Topicstarter
Tuurlijk ben ik eerst van plan om een eenvoudige surface te gebruiken, en ja ik zou het graag basic willen houden.

Het punt is alleen dat ik met een bepaald idee in mijn kop zit en het ook graag zo zou willen uitvoeren. Dat 3ds Max niet simpel is was ik allang achter :P maar ja, alleen door te proberen, kom je natuurlijk ergens achter.

Het logo is trouwens niet bedoelt voor drukwerk, maar puur als plaatje op internet. Het wordt welliswaar maar 128*128 pixels groot, maar wil toch graag zien wat voor een resultaat het kan halen.

Ik zal idd eens kijken naar een glass tutorial.

Verwijderd

Topicstarter
Idd mensen het toepassen van een surface heeft mij inderdaad geholpen, alleen balen dat ik het ook voor elk lijntje appart moet doen (niemand heeft ook gezegd dat 3d simpel zou moeten zijn ;) ). Ben er wel een aardige tijd mee bezig als ik mijn voortgang zo bekijk. Als mijn projectje af is (en naar mijn zin is) zal ik hem ook zeker wel ff posten.

Als ik nog vragen heb, zie je mij nog wel even terug hier. :X

Ok heb mijn idee aangepast. Ipv de link hierboven is het een soort van munt geworden, echter het modellen van een gezicht (en profiel) wil nog niet helemaal lukken.

Ook als ik via de material editor een achtergrond wil toevoegen, gebeurt dit niet maar komt er in plaats daarvan de texture op het oppervlak van het object.

Ik zoek nog ff goed op Google naar een face tutorial, en zal aan de hand daarvan weer veel blijven oefenen en oefenen en oefenen.

En toch blijf ik het leuk vinden :9

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2007 09:08 ]

Pagina: 1