[Wifi+Lan] Verbinding met 2 computers + 3e pc

Pagina: 1
Acties:

• rikkiej90
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-01 10:37
Voor eens en altijd.

Mijn vader heeft een computer, en daar staat de router een SMC WBR14T-G.

Ik zelf heb er een PCI-kaart inzitten van SMC, met antenne om de draadloze verbinding te ontvangen.
Per deze verbinding word de internet verbinding ontvangen.

Nu komt er binnenkort een vriend bij mij met zijn pc, we hadden eerder hiervoor al een kabel gekocht (even foto van gemaakt, Klik)

Toen konden we de internet verbinding niet overzetten, en ook niet een LAN-verbinding maken.

Nu zou ik graag uitleg willen hoe ik én de internetverbinding door kan sturen, én een LAN-verbinding maken met die computer van mijn vriend.

We hebben het toen al geprobeerd met allerei wizards in XP, maar dat lukte niet.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Internet verbinding delen aanvinken bij jouw draadloze verbinding ;)

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• rikkiej90
Anti-XP schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 20:29:
Internet verbinding delen aanvinken bij jouw draadloze verbinding ;)
Ok, en hoe moeten we dat doen?

Kabel van mijn pc naar zijn pc? En dan allemaal met instellingen doen? Kan je uitleggen hoe.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

euhm...niks met instellingen?

Gebeurt allemaal automatisch, op jouw pc krijgt je vaste netwerkkaart een IP en hij gaat DHCP draaien voor die andere pc.

En verder werkt het allemaal gewoon ;)

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• rikkiej90
Nou dat gaan we dan maar eens proberen binnenkort.