Toon posts:

[Game pc] €1500,-

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik ben van plan om binnen een korte tijd een pc samentestellen omdat mijn pc nu een beetje begind te verouderen mijn buget is 1500 euro ik gebruik de pc voornamelijk om te gamen (battlefield 2,Wow Crysis etc)en een beetje te surfen en msnen. Ik ben van plan de pc een te overclocken naar minimaal 3ghz ik wil graag dat de pc zo min mogelijk geluid produceerd. De pc word besteld bij Frieslandcomputers.nl omdat dat lekker dicht bij is en me vader hem liefer zelf ophaald.

Dit is wat ik bedacht had:

Moederbord: ASUS I S775 P5N32-E SLI PLUS €203,-
*deze heb ik gekozen omdat hij de nieuwe chipset van Nvidea heeft de 680i
en ik wil er wel een aantal jaar me door.

Processor: Intel® Core™ 2 Duo E6600 €293,-
*Lijkt me wel duidelijk deze staat vast

Geheugen
: Corsair 2048MB DDR2 TWIN2X2048-6400C4 SLI Ready €268,-
* Dit geheugen heb ik gekozen om dat het een goede snelheid heeft en een goed merkheeft
ik weet alleen niet zeker of dit gaat werken met het moederbord ik had wat gelezen dat het meschien niet zo goed werkte met de P5N32-E SLI.

Videokaart: ASUS EN8800GTS €383,-
*deze heb ik gekozen om dat het een DX10 kaart is en het ook goede prestaties levert.

Processor koeler: Zalman CNPS9500-LED €47,-
*Deze heb ik gekozen om dat ik goede aarvaringen heb met zalman en omdat deze ook redelijk stil is.

Hardeschijf: SEAGATE Barracuda7200.10 250GB €79,-
* deze heb ik gekozen omdat hij vaak werd gekozen in systemen hier op tweakers en een goedeprijs
en snelheid heeft.

Besturings systeem: MS 1x Windows Vista Home Premium 32bit DVD OEM (NL) €94,-
* het nieuwe bestursings systeem van windows ik weet niet of ik de 64bit versie moet nemen of de 32 bit versie.

Voeding: Cooler Master iGreen SLI 500Watt €88,-
*goed merk en niet teduur ik weet alleen niet of deze wel goed stil is.

DVD writter: SAMSUNG SH-S182M 18x8x18xDVD+RW Black bulk €36,-
* Goed merk heb ik vakervoor bij zien komen op tweakers.

Totaal €1508,-

Wat ik meeneem uit mijn oude pc
- Soundblaster X-fi Extreem music
- Hp paviloin f1723 17''( deze word vervangen binnen een korte tijd door de Samsung 206BW 20''
of een ander type.)

De behuizig heb ik al die heb ik een maand geleden besteld en ontvangen de Silverstone TJ04

Ik hoop dat jullie mij wat tips kunnen geven wat ik beter kan doen. :)

Edit: Case fans: 2* Arctic Fan 12 €12,-
* De case fans die ik nu heb zijn nogal lawaaiig.

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Goed systeem, maar waarom dat moederbord. Als ik naar jou eisen kijk heb je genoeg aan een p5b. Een p5b gaat waarschijnlijk net zolang mee, en over een paar jaar zijn er toch nieuwe sockets/ddr3 e.d. Ik vind het een beetje zonde van het geld om een P5N32-E SLI PLUS te nemen, maar het is jou keuze.

Waarom maar een 250GB hd? Waarom niet gelijk de 320GB variant? Die extra GB's zijn altijd lekker. En met jou budget zou ik er minimaal 2 halen, zodat je er een hebt voor je data. Misschien zelfs 3, 2 in raid0 en een voor backup/data.

Als voeding denk ik dat je beter naar een enermax liberty / antec neohe kan kijken. Die zijn toch iets beter dan die cooler master, en hebben ook nog een modulair kabel systeem.

Weetje zeker dat die 8800 in je kast past? Die kast is volgens azerty nog geen 50CM diep, en er zit nog een hd rek+fan bij wat nog een stuk in neemt. Of bekijk ik de verkeerde? (Silverstone SST-TJ04B, Zwart)

Als vervaning voor je casefans, zou ik naar noctua/papst kijken. Ze zijn wat duurder, maar het zijn hele goede fans en lekker stil.

Persoonlijk zou ik nog even wachten met de aanschaf van vista. Ik zou eerst even kijken hoe het presteert, en of er wel goede drivers voor te vinden zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door bassie op 30-01-2007 20:36 ]

• Solid_Aapie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-01 10:55
Weinig op aan te merken op een paar dingen na. Die voeding is van een goed merk maar ik denk dat dit niet een van de stilste is. Als je een echte stille voeding wilt moet je voor een Tagan gaan of een Seasonic.

Voor processorkoeler kan je gewoon een AC 7 nemen die kan 3Ghz wel aan, weet je al wat voorn kast je neemt?

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Bij het moederbord dacht ik ook nog een beetje aan een ASUS P5N-E SLI s775 €105
deze had de 650i chipset en was ook nog goed te overteclocken. De kast dat moet volgens mij wel passen de GTS versie kwam nog niet eens over het Moederbord heen toch? bij de case fans ik had liever een paps maar die zat niet in het asortiment en deze was ook wel stil. als ik dit moederbord hier boven neem kan ik ook wel de 320 GB versie nemen maar meer HD's heb ik niet nodig zo veel gebruik ik toch niet.

Edit: er zijn geen tagan voedingen bij frieslandcomputers dan zou ik dat bij een andere winkel moeten bestellen

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2007 20:53 ]

• bassie
Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 20:50:
Bij het moederbord dacht ik ook nog een beetje aan een ASUS P5N-E SLI s775 €105
deze had de 650i chipset en was ook nog goed te overteclocken. De kast dat moet volgens mij wel passen de GTS versie kwam nog niet eens over het Moederbord heen toch? bij de case fans ik had liever een paps maar die zat niet in het asortiment en deze was ook wel stil. als ik dit moederbord hier boven neem kan ik ook wel de 320 GB versie nemen maar meer HD's heb ik niet nodig zo veel gebruik ik toch niet.

Edit: er zijn geen tagan voedingen bij frieslandcomputers dan zou ik dat bij een andere winkel moeten bestellen
Waarom niet gewoon een gigabyte ds3 of een asus p5b, 2 hele bekende moederborden. Zijn zat goede reviews over te vinden. Of je moet perse zon nVidia chipset willen.

Volgens mij is de gts net zolang als de gtx.

Die arctic fans zijn toch 38.5mm breedt?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even gekeken naar de P5B-E PLUS/niet plus en de P5N-E SLI en de P5N-E SLI was goedkoper en leverde ook betere prestaties voor een lagere prijs.

bron http://www.motherboards.o...otherboards/intel7752006/

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vorlopige lijstje

Cooler Master iGreen SLI/EPS Active PFC 500W €88,00

SAMSUNG SH-S182M 18x8x18xDVD+RW Black bulk €36,00

Corsair 2048MB DDR2 TWIN2X2048-6400C4 SLI Ready €268,00

ASUS EN8800GTS €383,00

MS 1x Windows Vista Home Premium 32bit DVD OEM (NL) €94,00

INTEL Core2Duo Conroe E6600 ATX €293,00

Zalman CNPS9500-LED Socket 478/754/775/939/940 €47,00

Arctic Fan 12 *2 €12,00

ASUS P5N-E SLI s775 2x PCIe €110,00

SEAGATE Barracuda7200.10 320GB €95,00

Totaal: 1.426,00

Verwijderd

* Neem zoals gezegd een Seasonic of Enermax voeding, deze zijn weer een stuk stiller dan je huidige voeding.

* Als mobo zou ik de Gigabyte DS3 nemen. Overclockt beter dan de p5b non-deluxe en de p5n-e en heeft meer tweakopties in de bios.

* Cpu-koeler is goed, maar nogal duur voor z'n prestaties. Een scythe ninja/infinity of TT big typhoon kosten 10€ minder, zijn even stil tot stiller en koelen ietsjes beter.

• bassie
Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 21:46:
Ik heb even gekeken naar de P5B-E PLUS/niet plus en de P5N-E SLI en de P5N-E SLI was goedkoper en leverde ook betere prestaties voor een lagere prijs.

bron http://www.motherboards.o...otherboards/intel7752006/
In dat lijstje van jou staat de door mij genoemde ds3 op de 3e plaats als je naar de totaal score kijkt.

Had je nou al gekeken of die gts wel in je kast past?

Verwijderd

Topicstarter
De lengte van een standaard ATX moederbord is 244mm breed het de videokaart is 24 centimeter lang dus dat moet wel passen.

• Oof
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-01 17:17

Oof

en toch past die kaart niet in bepaalde midi Towers

Verwijderd

Topicstarter
Oof schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 09:32:
en toch past die kaart niet in bepaalde midi Towers
Ik heb even met een meetlint gemeten hoe lang het was van af het begin van mijn videokaart tot het begin van het HD rekje en dat is 25 centimeter als het stroom plug je dan nog een beetje uitsteekt kan dat altijd nog in het hd rekje uisteken ik denk dat dat wel lukt

• bassie
Had je nou al naar de gigabyte ds3 gekeken?

Verwijderd

Topicstarter
bassie_ schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 13:07:
Had je nou al naar de gigabyte ds3 gekeken?
Ja ik heb naar de DS3 gekeken dat lijkt me ook een goed moederbord.
wel wat min punten geen firewire aansluiging maar 1 case fan aansluiting en geen hd ledje

Edit: hoe zit het eigelijk met de koeling er zitten amper fan aansluitingen op de

Edit
ik denk dat ik toch nog het liefst voor de ASUS P5N-E SLI ga :X
die heeft dat namelijk wel en heeft ook een mooi zwart kleurtje :+

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2007 14:36 ]

• bassie
Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 13:22:
[...]
Ja ik heb naar de DS3 gekeken dat lijkt me ook een goed moederbord.
wel wat min punten geen firewire aansluiging maar 1 case fan aansluiting en geen hd ledje

Edit: hoe zit het eigelijk met de koeling er zitten amper fan aansluitingen op de

Edit
ik denk dat ik toch nog het liefst voor de ASUS P5N-E SLI ga :X
die heeft dat namelijk wel en heeft ook een mooi zwart kleurtje :+
Wat maakt zon hdledje nou uit? Trouwens hier in mijn handleiding bij mijn ds3 staat op pagina 23: HD (IDE Hard Disk Active LED) (Blue).

Een fan controller werkt altijd lekkerder dan zon onboard aansluiting, maar jou keuze. Zelf denk ik dat de ds3 beter is, het bord heeft zich al voldoende bewezen. In tegen stelling tot de p5n-e sli, die net nieuw is en nog vrij weinig over te vinden is.

Verwijderd

Topicstarter
Bij frieslandcomputers hebben ze niet echt betere voedingen dan die coolermaster en als die voeding teveel lawaai zou maken zou ik er dan zelf ook makkelijk een andere fan in kunnen stoppen? :) van paps of zo

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:11
Eeh heb je dit al gelezen?
nieuws: Prijsverlaging Core 2 op 22 april, Celeron in juni
Zou even wachten met je CPU :)

BTW: 3Ghz is er makkelijk uit te halen. Je kan zelfs nog veel verder met goede koeling. Ik zou dus even naar een andere CPU koeler kijken. Scythe ninja, Tunic Tower oid :)
ten tweede, een P5B deluxe is een zeer goed overklok bord, ook een P5W deluxe. Kijk naar deze als je asus wil en goed wilt klokken. Ook qua voeding zou ik voor een goede gaan. Ik heb zelf een Tagan, met 12CM fan, die vrij stil is en kabels die je zelf in de voeding kan pluggen. Dan heb je geen overbodige kabels :)
nog 1 ding :P : Voor dat geld kan je beter ander geheugen halen, denk aan OCZ of Gskill oid. Vind 270 vrij duur, daar kun je wel wat leuker spul voor halen wat echt hard gaat op strakke timings :)

[ Voor 78% gewijzigd door ID-College op 04-02-2007 00:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Er is veel hardware niet tekrijgen bij frielandcomputers meschien moet ik eens aan me vadervragen of het niet gewoon verzonden kan worden :| en dat ik het ergens anders koop. Dat geheugen is ook wel vrij duur.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2007 00:45 ]

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:11
Verwijderd schreef op zondag 04 februari 2007 @ 00:43:
Er is veel hardware niet tekrijgen bij frielandcomputers meschien moet ik eens aan me vadervragen of het niet gewoon verzonden kan worden :|. Dat geheugen is ook wel vrij duur.
Kijk eens bij azerty.nl. Zijn ook goedkoop, meestal is het binnen 2-3 werkdagen leverbaar. Dus maandag besteld is vrijwel altijd woensdag/donderdag in huis mits meteen betaald. Daar heb ik ook mijn spul besteld :)

Verwijderd

Topicstarter
ID-College schreef op zondag 04 februari 2007 @ 00:31:

BTW: 3Ghz is er makkelijk uit te halen. Je kan zelfs nog veel verder met goede koeling. Ik zou dus even naar een andere CPU koeler kijken. Scythe ninja, Tunic Tower oid :)
Die koelers zijn nou ook weer niet zo heel veel beter zie nieuws: Vijf heatpipe-processorkoelers vergeleken

Edit: ik denk dat het de Scythe Infinity word

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2007 15:34 ]

Pagina: 1