Hallo tweakers,
Ik ben van plan om binnen een korte tijd een pc samentestellen omdat mijn pc nu een beetje begind te verouderen mijn buget is 1500 euro ik gebruik de pc voornamelijk om te gamen (battlefield 2,Wow Crysis etc)en een beetje te surfen en msnen. Ik ben van plan de pc een te overclocken naar minimaal 3ghz ik wil graag dat de pc zo min mogelijk geluid produceerd. De pc word besteld bij Frieslandcomputers.nl omdat dat lekker dicht bij is en me vader hem liefer zelf ophaald.
Dit is wat ik bedacht had:
Moederbord: ASUS I S775 P5N32-E SLI PLUS €203,-
*deze heb ik gekozen omdat hij de nieuwe chipset van Nvidea heeft de 680i
en ik wil er wel een aantal jaar me door.
Processor: Intel® Core™ 2 Duo E6600 €293,-
*Lijkt me wel duidelijk deze staat vast
Geheugen: Corsair 2048MB DDR2 TWIN2X2048-6400C4 SLI Ready €268,-
* Dit geheugen heb ik gekozen om dat het een goede snelheid heeft en een goed merkheeft
ik weet alleen niet zeker of dit gaat werken met het moederbord ik had wat gelezen dat het meschien niet zo goed werkte met de P5N32-E SLI.
Videokaart: ASUS EN8800GTS €383,-
*deze heb ik gekozen om dat het een DX10 kaart is en het ook goede prestaties levert.
Processor koeler: Zalman CNPS9500-LED €47,-
*Deze heb ik gekozen om dat ik goede aarvaringen heb met zalman en omdat deze ook redelijk stil is.
Hardeschijf: SEAGATE Barracuda7200.10 250GB €79,-
* deze heb ik gekozen omdat hij vaak werd gekozen in systemen hier op tweakers en een goedeprijs
en snelheid heeft.
Besturings systeem: MS 1x Windows Vista Home Premium 32bit DVD OEM (NL) €94,-
* het nieuwe bestursings systeem van windows ik weet niet of ik de 64bit versie moet nemen of de 32 bit versie.
Voeding: Cooler Master iGreen SLI 500Watt €88,-
*goed merk en niet teduur ik weet alleen niet of deze wel goed stil is.
DVD writter: SAMSUNG SH-S182M 18x8x18xDVD+RW Black bulk €36,-
* Goed merk heb ik vakervoor bij zien komen op tweakers.
Totaal €1508,-
Wat ik meeneem uit mijn oude pc
- Soundblaster X-fi Extreem music
- Hp paviloin f1723 17''( deze word vervangen binnen een korte tijd door de Samsung 206BW 20''
of een ander type.)
De behuizig heb ik al die heb ik een maand geleden besteld en ontvangen de Silverstone TJ04
Ik hoop dat jullie mij wat tips kunnen geven wat ik beter kan doen.
Edit: Case fans: 2* Arctic Fan 12 €12,-
* De case fans die ik nu heb zijn nogal lawaaiig.
Ik ben van plan om binnen een korte tijd een pc samentestellen omdat mijn pc nu een beetje begind te verouderen mijn buget is 1500 euro ik gebruik de pc voornamelijk om te gamen (battlefield 2,Wow Crysis etc)en een beetje te surfen en msnen. Ik ben van plan de pc een te overclocken naar minimaal 3ghz ik wil graag dat de pc zo min mogelijk geluid produceerd. De pc word besteld bij Frieslandcomputers.nl omdat dat lekker dicht bij is en me vader hem liefer zelf ophaald.
Dit is wat ik bedacht had:
Moederbord: ASUS I S775 P5N32-E SLI PLUS €203,-
*deze heb ik gekozen omdat hij de nieuwe chipset van Nvidea heeft de 680i
en ik wil er wel een aantal jaar me door.
Processor: Intel® Core™ 2 Duo E6600 €293,-
*Lijkt me wel duidelijk deze staat vast
Geheugen: Corsair 2048MB DDR2 TWIN2X2048-6400C4 SLI Ready €268,-
* Dit geheugen heb ik gekozen om dat het een goede snelheid heeft en een goed merkheeft
ik weet alleen niet zeker of dit gaat werken met het moederbord ik had wat gelezen dat het meschien niet zo goed werkte met de P5N32-E SLI.
Videokaart: ASUS EN8800GTS €383,-
*deze heb ik gekozen om dat het een DX10 kaart is en het ook goede prestaties levert.
Processor koeler: Zalman CNPS9500-LED €47,-
*Deze heb ik gekozen om dat ik goede aarvaringen heb met zalman en omdat deze ook redelijk stil is.
Hardeschijf: SEAGATE Barracuda7200.10 250GB €79,-
* deze heb ik gekozen omdat hij vaak werd gekozen in systemen hier op tweakers en een goedeprijs
en snelheid heeft.
Besturings systeem: MS 1x Windows Vista Home Premium 32bit DVD OEM (NL) €94,-
* het nieuwe bestursings systeem van windows ik weet niet of ik de 64bit versie moet nemen of de 32 bit versie.
Voeding: Cooler Master iGreen SLI 500Watt €88,-
*goed merk en niet teduur ik weet alleen niet of deze wel goed stil is.
DVD writter: SAMSUNG SH-S182M 18x8x18xDVD+RW Black bulk €36,-
* Goed merk heb ik vakervoor bij zien komen op tweakers.
Totaal €1508,-
Wat ik meeneem uit mijn oude pc
- Soundblaster X-fi Extreem music
- Hp paviloin f1723 17''( deze word vervangen binnen een korte tijd door de Samsung 206BW 20''
of een ander type.)
De behuizig heb ik al die heb ik een maand geleden besteld en ontvangen de Silverstone TJ04
Ik hoop dat jullie mij wat tips kunnen geven wat ik beter kan doen.
Edit: Case fans: 2* Arctic Fan 12 €12,-
* De case fans die ik nu heb zijn nogal lawaaiig.