Ik heb vandaag de HIS-RADEON X1300 by ATI gekocht. Leek me een zeer goede kaart die ook te betalen was. Hoofdzakelijk heb ik deze kaart gekocht omdat deze AGP was en de GeForce 7series hoofdzakelijk PCIe waren (en als ze AGP waren bijna 50 tot 60 duurder). Nu het volgende, ik heb de kaart geïnstalleerd in de computer en bootte de pc op. Alles ging prima en ik downloade de drivers en installeerde deze ook. Bij de herstart werdt het erg, hij loopt bij games als World of Warcraft al naar een minuut of 2 helemaal vast of crashed zelfs. Ik krijg steeds keer op keer dezelfde fout, ook al game ik niet. Dan krijg ik weer eens een out of range melding waarna hij ook crashed. Er was in het begin ook heel erg veel lag, zelfs nadat de drivers waren geïnstalleerd. Is de kaart defect of doe ik iets fout?
Het zou ook een geheugen probleem kunnen zijn, dwz niet perse van je grafische kaart.
Ik kan uit je verhaal niet opmaken of het om een verse installatie van windows gaat of een bestaande versie waarin je wellicht een videokaart had van een ander merk.
Indien het een bestaande installatie betrefd en dan in het specifiek met betrekking tot een ander merk grafische kaart (Nvidia), dan is het mogelijk dat dat tot conflicten lijdt, in dat geval eerst opnieuw windows installeren of via driver cleaners je windows schoonmaken.
Als het een verse windows installatie betrefd, en je hebt de kans om je AGP kaart in een andere pc te testen zou ik aanraden om dat eerst te proberen, dan kan je meteen uitsluiten waar de fout ligt.
En zoals ik eerder al aangaf, het kan ook je ram geheugen zijn, mocht je een ander latje hebben dan zou ik dat ook even uitwisselen...
Ik kan uit je verhaal niet opmaken of het om een verse installatie van windows gaat of een bestaande versie waarin je wellicht een videokaart had van een ander merk.
Indien het een bestaande installatie betrefd en dan in het specifiek met betrekking tot een ander merk grafische kaart (Nvidia), dan is het mogelijk dat dat tot conflicten lijdt, in dat geval eerst opnieuw windows installeren of via driver cleaners je windows schoonmaken.
Als het een verse windows installatie betrefd, en je hebt de kans om je AGP kaart in een andere pc te testen zou ik aanraden om dat eerst te proberen, dan kan je meteen uitsluiten waar de fout ligt.
En zoals ik eerder al aangaf, het kan ook je ram geheugen zijn, mocht je een ander latje hebben dan zou ik dat ook even uitwisselen...
Dost thou even hoist?
Ik heb hiervoor een nvidia fx5200 erin gehad en Windows is niet vers geïnstalleerd. Ik wil de kaart dus gewoon vervangen. Verder heb ik 1,25GB RAM. Als we dan toch bezig zijn, ik heb een AsRock K7S41GX moederbord (welke 8x AGP ondersteund) en heb de één na laatste bios update er op staan (de nieuwste zorgt er namelijk alleen maar voor dat je het bliepje @ start-up kan muten, heb ik niet nodig). Verder heb ik alle AGP drivers ge-update (net als de rest overigens) voordat ik de kaart erinzette. Ik heb een AMD Sempron 2300+ als processor.
Ik hoop dat het meer helpt.
EDIT:
Ik heb net gekeken voor een Driver Cleaner en zelfs ná de de-installatie van de nvidia drivers was het log nog 103MB groot wat de driver cleaner er nog allemaal uitpikte.
Maar goed, download nu weer de ATi drivers en hopelijk mag ik straks genieten van een goed werkende videokaart.
I keep you updated ^^
Ik hoop dat het meer helpt.
EDIT:
Ik heb net gekeken voor een Driver Cleaner en zelfs ná de de-installatie van de nvidia drivers was het log nog 103MB groot wat de driver cleaner er nog allemaal uitpikte.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2007 09:45 ]
Ik hoop dat het met Driver Cleaner gefixed is. Het is soms idd ongelovelijk wat er allemaal achterblijft.
Anders moet je echt aan een nieuwe Windows installatie om het echt helemaal smooth te maken.
Indien je dan problemen blijft houden is het misschien ook een idee om je voeding te inspecteren.
Anders moet je echt aan een nieuwe Windows installatie om het echt helemaal smooth te maken.
Indien je dan problemen blijft houden is het misschien ook een idee om je voeding te inspecteren.
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Verwijderd
Een basistip zou misschien ook kunnen zijn om eens goed te kijken of je agp slot schoon is en inderdaad je voeding.