Toon posts:

Mce Pc Met Windows Vista Premium (max 1600 euro)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Me Vader is aan het kijken naar een mediacenter.
Het bedrag is maximaal 1600 euro
Het systeem moet zoiezo stil zijn dus er moet geen straaljager in de woonkamer op stijgen
Hij Moet Windows Vista Soepel draaien zonder stotteringen ofzo.
We gaan niet overclocken.
We gaan hem aansluiten op de Phillips 9966 LCD Tv met Ambilight.

Ik heb zelf al wat samengesteld op alternate.nl
en ik zou graag nog reacties willen horen wat jullie er van vinden.

By the way ik ben nieuw hier dus sorry voor misschien de rommelige topic start

Het is samengesteld op alternate.nl

Procesoor: E6600 van Intel (Snel en betrouwbaar en niet luidruchtig) Misschien toch de E6400

Videokaart:XFX 7600 GT/650 Fatal1ty Waarom deze omdat hij passief gekoeld is en hij is net nieuw dus hij heeft ook 1 van de niewste technieken en op de xfx site zag ik ook dat hij veel meer dingen heeft om hd materiaal te bereken dan bijvoorbeeld de asus 7600GT Silent.

Moederboard: Asus P5b-VM (Vista ready heb ik gelezen)

Hardeschijf: Samsung Spinpoint t166 500 Gig (Lekker stil en Snel) komt ook veel voor bij de game systemen

Kast: Silverstone LC16M (2 casefans en sterk materiaal met een duidelijk display)

DvD Brander: Plextor PX-750A (Ook stil en Snel) Kwalitatief goed merk

Geheugen: G.E.I.L. 2 GB DDR2-667 Kit PC5300 (we gaan niet oc'en dus is PC5300 Snel zat)
en Vista raad ook 2 Gigabyte aan.

Toetsenboard; Microsoft Remote Keyboard Media Center Edition

Tv Kaart: Hauppauge WinTV-PVR-500 MCE (Scherp Beeld)

Voeding: 500 Watt I-Green (Lekker stil)

Assemblage 50 euro

Totaal Bedraag van 1600 euro

Wat vinden jullie van dit systeem
Reacties zijn altijd welkom

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-01 16:31
Wat versta je onder een MCE pc? Want dit is meer een game pc. Als het alleen bedoeld is om HD materiaal af te spelen, dan heb je lang niet zo'n duur systeem nodig en kan je wel iets voor de helft van de prijs kopen.

• n0valyfe
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-10-2025
Een media Centre...

Ok, ik ben eigenlijk niet echt bekent met mediacentres maar over de processor:

Ik zou toch in deze tijden minstens de E6400 nemen, en ik raad de E6600 aan, voor een kleine 50 euro? meer heb je een (veel) betere processors, dus afgezien van het feit dat je waarschijnlijk toekomt met de E6400 zou'k toch de E6600 nemen ;)

Het moederbord:

Ik ben deze maand bezig met zoveel mogelijk over moederborden teweten te komen, maar eigenlijk meer over ''game'' moederborden. Moest ik die PC kopen dan zou ik hem met de Gigabyte P965 DS3 uit de Best Buy Guide nemen, heb hier wat ''research'' over gedaan en hij heeft (bijna) overal zeer goede reacties... Valt te overclocken, kan je zeker mee gamen, en zeker ook Vista draaien. Hij kost ong. 109 euro dus een echte waste kan het niet zijn he.

De videokaart zit zeker ook goed voor een media centre, maar ik zou er de nVidia GTS 8800 in steken, watdan weer ''overkill'' zou zijn, maarja, that's just me and who am I to tell you what VGA-card to take ;)

De GTS is dan ook weer voorbereid op de toekomst met zijn DX10 ondersteuning, maar geen zorgen, die ga je het eerste jaar waarschijnlijk niet nodig hebben en zeker niet wanneer je nie tgamed alhoewel zou het wel een mooi extraatje zijn voor Vista.

De videokaart zit goed ;)

Het RAM,

Het voordien nog nooit van G.E.I.L. gehoord eigenlijk :o Maar laatste dagen komt het veel terug, toch vertrou wik meer op Kingston, ik heb al altijd men geheugen daar gekocht en nog NOOIT problemen gehad dus... Voor 180 euro heb je 2GB DDR2 ram aan 800MHz dus... why not.

Maar het ram zit ook goed, daar ik voordien aan wat vrienden gevraagd heb hoe het met geil zit ;)

Verder heb ik niet veel commentaar, volgens mij heb je een prima keuze gemaakt en valt er niet zo veel aan te veranderen, buite het moederbord.

Kzou zegge, veel plezier ermee,en probeer 50 euro uit te sparen door hem zelf in een te steken, is een zeer leuke ervaring. What you do yourself is always done better.

8)7

Bevat dit bericht verkeerde informatie, zie het dan als niet geschreven. :9

@ hello_motto,

Deze kerel heeft eigenlijk wel gelijk, daar ik altijd de neiging heb een game PC ineen te steken ;)

Verwijderd

Enkele Tips, ik draai nu ook Vista Home Premium op mijn Intel Core Duo T2300 en ik moet je zeggen, dat ding is snel zat. Werkelijk, hou het geld in je zak en schaf een E6300 of E6400 aan.

Qua geheugen, als je niet gaat overclocken heeft het geen zin om G.E.I.L geheugen aan te schaffen.
Het goedkoopste reepje van Dane-Elec, Kingston of Corsair voldoet ook (Asus houd van 'merk'geheugen heb ik gemerkt.

De videokaart, is een prima keuze. Hiermee kan je aero draaien, en kan je er eventueel ook nog games op spelen.

Wat je misschien ook tegen kan vallen is de kast. Deze heb ik ook in overweging genomen, maar ik vond hem toch wel erg groot. Wat je kan proberen is een mATX moederbord te nemen en een kleinere kast.

Veel succes!

Verwijderd

Procesoor: E6600 van Intel (Snel en betrouwbaar en niet luidruchtig)

Een procesoor? :S
En dan nog; ik heb nog nooit een processor geluid horen maken. Zal wel aan mij liggen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 20:07:
Enkele Tips, ik draai nu ook Vista Home Premium op mijn Intel Core Duo T2300 en ik moet je zeggen, dat ding is snel zat. Werkelijk, hou het geld in je zak en schaf een E6300 of E6400 aan.
Ik draai nu Vista Ultimate op een amd 2600+ en het werkt maar ik denk toch dat je op de toekomst voorbereid moet zijn, dus neem een E6400 of E6600, dat verschil merk je zeker wel. Verder zou je eens moetten kijken naar www.azerty.nl is goedkoper en bied betere service (voor assamblage klik in het menu op service en dan op assamblage) Maar als je je een beetje gaat verdiepen in de pc wereld moet je hem zelf in elkaar zetten! Je steekt er een hoop mee op, klik hier voor een handleiding om een pc te assambleren. Als je het niet zelf aandurft moet je hem wel assambleren natuurlijk.

verder is het een goed systeempje denk ik :*)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties ik denk toch dat ik maar voor de E6400 ga met een goeie artic cooler pro 7 ga. De videokaart laat ik zo, maar wat voor geheugen raden jullie mij dan wel aan?
En dat moederboard is dat goed voor een mediacenter? Ik heb wel gelezen op Us sites dat hij daar
wel in mediacenters word gestopt.

Verwijderd

Topicstarter
Is deze kast wat:Antec Lifestyle Fusion Specs: 2 Regelbare koelers 120mm, het materiaal is staal en voor de rest ziet hij er heel degelijk uit Zie http://www.alternate.nl/h...=TQXAX1&showTechData=true maar nog 1 vraag, is Antec wel een goed merk?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 20:17:
[...]

Ik draai nu Vista Ultimate op een amd 2600+ en het werkt maar ik denk toch dat je op de toekomst voorbereid moet zijn, dus neem een E6400 of E6600, dat verschil merk je zeker wel.
Dit is ook een erg kromme vergelijking. Je vergelijkt een proccesor van 2/3 generaties geleden met 1 van de nieuwste. Ik probeer te zeggen dat een E6600 overkill is voor een mediacenter. Ik geloof niet dat het verschil merkbaar is tijdens het TV kijken tussen een E6600 en een E6400.
Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 20:27:
Is deze kast wat:Antec Lifestyle Fusion Specs: 2 Regelbare koelers 120mm, het materiaal is staal en voor de rest ziet hij er heel degelijk uit Zie http://www.alternate.nl/h...=TQXAX1&showTechData=true maar nog 1 vraag, is Antec wel een goed merk?
Erg mooie kast die Antec. En Antec is gewoon een goed A-merk, niks mis mee :). Ook is zo'n LCDtje wel handig.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry ik ben ook net nieuw hier en snapte het niet helemaal maar is zo'n E6400 niet meer future Proof want we willen niet elke upgrade snappie.

Verwijderd

Topicstarter
En de Voeding i-green voeding 500 wat ik weet dat 500watt overkill is maar de 500watt versie van i-green is wel 1 van de stilste die ik heb gevonde op internet of zijn er nog betere?

Verwijderd

ben je zeker van dat moederbord:
Asus P5B-VM
http://www.asus.com/produ...32&model=1312&modelmenu=1
is er een met onboard videokaart (G965 chipset)

volgens mij bedoel jij de P5B Premium Vista Edition of P5B-Plus Vista Edition.
http://www.asus.com/produ...07&model=1520&modelmenu=1
met functies als AI Remote, AI Trigger, ASAP en TPM Support.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2007 20:39 ]

• n0valyfe
Als je zelf wil assemblren of samenstellen kan je naar:

www.alternate.nl

www.brugmancomputers.com

www.azerty.nl

terecht, allemaal zeer goede sites, maar ik denk dat brugman computers het goodkoopst is.

Maar even on topic, zoals ik eerder al zij:

Je moet voorbereidzijn op de toekomst, ookal game je niet denk ik. We gaan ervan uit de je PC toch nog een jaar of 3-4 mee gaat he ;)

Heb zelf even snel een samenstelling gedaan op www.alternate.nl

2 GB DDR2-667 Kit - € 159,-
Intel® Core™ 2 Duo E6600 (+ boxed cooler, zal het wel doen voor non-gamers) - € 315,-
Samsung SpinPoint T166 500GB - € 135,-
ASYS EN8800GTS - € 379,-
Asus P5W DH Deluxe - € 209,-
Zalman ZM600-HP 600 Watt - € 109.-
AOpen DW1670 DVD-Burner - € 35,-
Creative X-Fi Extreme Audio - € 45,-
Windows Vista Home Premium - € 119,-
Interne Folppy Drive - € 15,-

Totaal: € 1.524,-

Opmerkingen over dit systeem:

Hierbij is geen rekening gehouden met wat de uiteindelijke bedoeling is van de PC, er is gewoon het beste uit gehaald +

De PC is helemaal geschikt om zwaar mee te gamen, een DX10 kaart met 640MB geheugen ;)

Deze samenstelling vind ik ronduit prachtig al is hij door mij zelf gemaakt ;) Je hebt nog 100 euro over voor een kast of nog wat upgrades te doen waar mogelijk. :9

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:53
Ik zou eigenlijk zorgen dat je een videokaart krijgt met iig een HDCP chip en met wat geluk daar een HDMI aansluiting bij. Ben je beter op de HD content voorbereid. Dat lulverhaal van XFX slaat nergens op, alle nVidia GeForce 7 series en de meeste 6 series hebben gewoon HD encoding support in de chip met PureVideo, daar gaat XFX niets aan veranderen, hooguit een HDCP chip er op plaatsen dus en een HDMI uitgang.

Verwijderd

Topicstarter
Netjes systeem maar is zo'n 8800gts maar behoorlijk veel geluid en past dat wel in zo'n speciale mediacenter kast. En is die voeding wel stil want ik wil geen straaljager in me woonkamer

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:53
GremliN-Online schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 20:45:
Ik zou eigenlijk zorgen dat je een videokaart krijgt met iig een HDCP chip en met wat geluk daar een HDMI aansluiting bij. Ben je beter op de HD content voorbereid. Dat lulverhaal van XFX slaat nergens op, alle nVidia GeForce 7 series en de meeste 6 series hebben gewoon HD encoding support in de chip met PureVideo, daar gaat XFX niets aan veranderen, hooguit een HDCP chip er op plaatsen dus en een HDMI uitgang.
inderdaad ik zou er eerst toch voor zorgen dat ik een videokaart neem met hdcp en hdmi

Verwijderd

Topicstarter
De 7950gt Die is passief gekoeld is HD Ready en hdcp Dat is dan toch een goeie videokaart

• hello_moto
Het moederbord:

Ik ben deze maand bezig met zoveel mogelijk over moederborden teweten te komen, maar eigenlijk meer over ''game'' moederborden. Moest ik die PC kopen dan zou ik hem met de Gigabyte P965 DS3 uit de Best Buy Guide nemen, heb hier wat ''research'' over gedaan en hij heeft (bijna) overal zeer goede reacties... Valt te overclocken, kan je zeker mee gamen, en zeker ook Vista draaien. Hij kost ong. 109 euro dus een echte waste kan het niet zijn he.
Die Gigabyte is geen mATX bordje ;) .
2 GB DDR2-667 Kit - € 159,-
Intel® Core™ 2 Duo E6600 (+ boxed cooler, zal het wel doen voor non-gamers) - € 315,-
Samsung SpinPoint T166 500GB - € 135,-
ASYS EN8800GTS - € 379,-
Asus P5W DH Deluxe - € 209,-
Zalman ZM600-HP 600 Watt - € 109.-
AOpen DW1670 DVD-Burner - € 35,-
Creative X-Fi Extreme Audio - € 45,-
Windows Vista Home Premium - € 119,-
Interne Folppy Drive - € 15,-
Hij heeft toch lang niet een 8800GTS voor deze doeleinden nodig? Dan vind ik een 7600GT wel het maximale.
Die 7950GT is dus absoluut geschikt, lekker stil, snel zat en alles wat je nodig hebt aan HD-ready.
Als je echt 'maximaal' wilt, zou ik die overwegen.

Overigens moet er nog een kast en voeding bij je samenstelling :/ .

Wat moet je met een moederbord van 210 euro als je met een goedkopere Asus P5B-VM ook voldoet. Hij gaat de pc niet eens overklokken!

En waarom een 600 Watt voeding :/ ? Een 450 voeding is méér dan genoeg!

Je zou bijvoorbeeld meer baat kunnen hebben bij 2 harde schijven van 400GB. Daar kan je heel wat materiaal op kwijt, en als je veel films in 1080P gaat bekijken komt dat ook wel van pas. Een Blu-Ray film is namelijk al snel 20GB.
recht, allemaal zeer goede sites, maar ik denk dat brugman computers het goodkoopst is.
Brugman is niet echt zo goedkoop, en heeft bovendien een aantal slechte shopsurveys.

[ Voor 17% gewijzigd door hello_moto op 30-01-2007 21:00 ]

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:47

mace

Sapere Aude

Het belangrijkste is om een videokaart te nemen met HDCP inderdaad, als je over een tijdje een Blu-ray of HD-DVD drive koopt, kan je ook zonder gezeur en cracks gewoon de films afspelen op je TV.

Verder is op dit moment HDMI niet zo belangrijk want die TV heeft toch alleen maar 1 DVI ingang en verder niks (mijn pa heeft dezelfde TV) Wel super beeld!.

Die 7950GT is dus absoluut geschikt, lekker stil, snel zat en alles wat je nodig hebt aan HD-ready.

Als koeler kan ik je nog een Freezer 7 Pro aanraden, die is goedkoop en zal zeker weten de boel stiller maken! http://www.arctic-cooling.com/cpu2.php?idx=79&disc=

• n0valyfe
Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 20:47:
Netjes systeem maar is zo'n 8800gts maar behoorlijk veel geluid en past dat wel in zo'n speciale mediacenter kast. En is die voeding wel stil want ik wil geen straaljager in me woonkamer
Ben ik in alle opwinding vergeten ;) Ik denk van niet, en die configuartie si niet echt om in zo een kast te steken :?

En @ hello_moto

Read my post again, and again, and again untill...

Je begrijpt wat dit wil zeggen:

code:
1
Hierbij is geen rekening gehouden met wat de uiteindelijke bedoeling is van de PC, er is gewoon het beste uit gehaald +

:P

Verwijderd

Topicstarter
Dus dan komen wij op dit systeem uit (Samengesteld bij Alternate):

Procesoor: E6400 van Intel

Koeler: Freezer 7 pro

Videokaart: Nvidea 7950GT (Hdcp:D)

Moederboard: Asus P5b-VM (Vista ready heb ik gelezen) Goed zat en ga niet oc'en dus dit is meer dan goed

Hardeschijf: Samsung Spinpoint t166 500 Gig (Lekker stil en Snel) komt ook veel voor bij de game systemen

Kast: Antec Lifestyle Fusion (2 casefans en sterk materiaal met een duidelijk display)

DvD Brander: Plextor PX-750A (Ook stil en Snel) Kwalitatief goed merk

Geheugen: G.E.I.L. 2 GB DDR2-667 Kit PC5300 (we gaan niet oc'en dus is PC5300 Snel zat)
en Vista raad ook 2 Gigabyte aan.

Toetsenboard; Microsoft Remote Keyboard Media Center Edition

Tv Kaart: Hauppauge WinTV-PVR-500 MCE (Scherp Beeld)

Voeding: 500 Watt I-Green (Lekker stil)

Assemblage 50 euro

Totaal Bedraag van 1501 euro

En dat Geheugen ik wil gewoon goed geheugen en pc5300 is goed zat misschien kan ik nog pc4200 nemen daarvoor moet ik even kijken

Wat vinden jullie van dit systeem?

• hello_moto
n0valyfe schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 20:59:
[...]

Ben ik in alle opwinding vergeten ;) Ik denk van niet, en die configuartie si niet echt om in zo een kast te steken :?

En @ hello_moto

Read my post again, and again, and again untill...

Je begrijpt wat dit wil zeggen:

code:
1

:P
En toch zit er geen MCE toetsenbord, TV-Kaart, kast en voeding bij à 300 euro!

Je wilde gewoon even jou samenstel-skills showen of zo :/ ?

@samenstelling hierboven

Niks op aan te merken d:)b .

[ Voor 4% gewijzigd door hello_moto op 30-01-2007 21:04 ]

Pagina: 1