Yo.
Ja, kan welVonFoX schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 19:47:
Kan/mag ik Office 2007 (home/student editie) op 2 systemen installeren?
Nee, mag niet
(Alleen Small business edities mag je op meer computers tegelijk installeren of de corporate edition met een Volume License (Key))
[ Voor 29% gewijzigd door Hann1BaL op 30-01-2007 19:52 ]
Volgens de licentie mag het dus niet?
Groot nadeel IMHO, 'home' heb je vaak toch meer dan 2 pc's.
Yo.
het is inderdaad puur een licentie.. Overigens als advocaat van de duivel kan ik natuurlijk stellen dat je toch nooit op 2 computers tegelijk werkt en de licentie is persoonlijk.VonFoX schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 19:50:
[...]
Volgens de licentie mag het dus niet?![]()
Groot nadeel IMHO, 'home' heb je vaak toch meer dan 2 pc's.
Een OEM licentie mag je zelfs niet installeren op een andere computer als je de eerdere install wist. Dat mag met de retail wel.
Dus technisch is het wel mogelijk?Hann1BaL schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 19:53:
[...]
het is inderdaad puur een licentie.. Overigens als advocaat van de duivel kan ik natuurlijk stellen dat je toch nooit op 2 computers tegelijk werkt en de licentie is persoonlijk.
Een OEM licentie mag je zelfs niet installeren op een andere computer als je de eerdere install wist. Dat mag met de retail wel.
Yo.
Je mag een tweede installatie op een portable device zetten zolang jij maar daarvan de hoofdgebruiker bent.
Bron --> http://download.microsoft...aacfc9/en_client_eula.pdf
[ Voor 32% gewijzigd door Gunner op 30-01-2007 19:57 ]
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Goed opgelet! Dank je.Gunner schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 19:54:
Ik weet niet hoe het met Office 2007 zit, maar met Office 2003 mag het dus wel.
Je mag een tweede installatie op een portable device zetten zolang jij maar daarvan de hoofdgebruiker bent.
Bron --> http://download.microsoft...aacfc9/en_client_eula.pdf
Dat geldt ook voor 2007.
Je mag het installeren op een desktop en een laptop, maar de laptop dien je dan wel alleen zelf te gebruiken.
http://download.microsoft...0b1-808f-c3a97ec42616.pdf
Overigens had je zelf naar de license agreement kunnen zoeken via google of microsoft.
Edit:
Paradigit liegt daarmee dat het barst.
Tip: Is een studentenlicentie voor jou niet te krijgen via surfspot?
[ Voor 11% gewijzigd door Hann1BaL op 30-01-2007 20:15 ]
Nou, ik heb gezocht, maar het werd me niet echt duidelijk. Maar nu koop ik dus 1x office 2007. Dat installeer ik op mijn desktop en laptop. En dat mag danHann1BaL schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 20:05:
[...]
Goed opgelet! Dank je.
Dat geldt ook voor 2007.
Je mag het installeren op een desktop en een laptop, maar de laptop dien je dan wel alleen zelf te gebruiken.
http://download.microsoft...0b1-808f-c3a97ec42616.pdf
Overigens had je zelf naar de license agreement kunnen zoeken via google of microsoft.
Oh, dit zegt Paradigit:
De voordelige en complete Microsoft® Office voor iedereen die leert, studeert of les geeft! U mag Office op drie computers in huis installeren.
[ Voor 11% gewijzigd door VonFoX op 30-01-2007 20:10 ]
Yo.
Ik heb Office 2003 Student, deze mag op 3 PC's, valt dit weg bij 2007 ?
Ik heb al op Microsoft site gekeken, maar de site is heel vreemd op dit moment.
Links die niet openen, afbeeldingen die niet zichtbaar zijn en rare layout.
In mijn vorige post staat een link naar de excel 2007 student eula en daar staat in: 1 pc + persoonlijke laptop. (Die is voor word en alle andere programma's hetzelfde.) Op de Office site van MS is het te vinden per programma, maar niet voor de hele office suite, maar dat maakt verder niet uit.abusimbal schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 22:59:
Hoe zit het nu met Office 2007 Home and Student ??
Ik heb Office 2003 Student, deze mag op 3 PC's, valt dit weg bij 2007 ?
Ik heb al op Microsoft site gekeken, maar de site is heel vreemd op dit moment.
Links die niet openen, afbeeldingen die niet zichtbaar zijn en rare layout.
Verwijderd
In de eula wordt wel een onderscheidt gemaakt naar retail (detailhandel) en oem versies. De categorie draagbaar apparaat wordt alleen genoemd bij de retail versie:
INSTALLATIE- EN GEBRUIKSRECHTEN. Alvorens de software in licentie te gebruiken dient u de
betreffende licentie aan één apparaat toe te wijzen. Dit apparaat is het 'gelicentieerde apparaat'. Een
hardwarepartitie wordt als een afzonderlijk apparaat beschouwd.
a. Gelicentieerd apparaat. U mag één exemplaar van de software installeren en gebruiken op het
gelicentieerde apparaat.
b. Draagbaar apparaat. U mag een extra exemplaar installeren op een draagbaar apparaat voor
gebruik door de hoofdgebruiker van het gelicentieerde apparaat.
Maar begrijp ik het goed dat ik net 500 euro heb uitgegeven voor office terwijl ik hem maar op 1 pc mag installeren?
Op de verpakking staat er als comment bij "office voor thuisgebruik en studenten": 'Met een gebruiksrecht voor niet-commercieel gebruik op ten hoogste drie personal computers.'
Hieruit haal ik dat je de andere versies zo vaak mag installeren als dat je wilt...
Logisch dat dat niet bij een OEM licentie zo is, omdat OEM licenties nou eenmaal aan de hardware (moederbord) gebonden zijn van 1 pc. Daarom zijn de licenties goedkoper.Verwijderd schreef op maandag 23 juli 2007 @ 23:58:
Klein kickje voor de volledigheid.
In de eula wordt wel een onderscheidt gemaakt naar retail (detailhandel) en oem versies. De categorie draagbaar apparaat wordt alleen genoemd bij de retail versie:
INSTALLATIE- EN GEBRUIKSRECHTEN. Alvorens de software in licentie te gebruiken dient u de
betreffende licentie aan één apparaat toe te wijzen. Dit apparaat is het 'gelicentieerde apparaat'. Een
hardwarepartitie wordt als een afzonderlijk apparaat beschouwd.
a. Gelicentieerd apparaat. U mag één exemplaar van de software installeren en gebruiken op het
gelicentieerde apparaat.
b. Draagbaar apparaat. U mag een extra exemplaar installeren op een draagbaar apparaat voor
gebruik door de hoofdgebruiker van het gelicentieerde apparaat.
De standard edition mag dus neem ik aan, op 3 computers worden geinstalleerd en de student edition op 1 pc en 1 laptop van dezelfde gebruiker.
[ Voor 6% gewijzigd door Hann1BaL op 07-08-2007 20:07 ]
Verwijderd
Verwijderd
Ik heb ook nog een vraagje ivm de licenties van microsoft office 2007.
Ik kan via mijn universiteit de office 2007 ultimate editie verkrijgen aan studententarief.
Mijn ouders zijn echter gescheiden en ik heb bij elk van hen een pc. Mijn vraag is nu, kan ik dezelfde office 2007 ultimate op allebei de pc's gebruiken?
Ik heb al de algemene voorwaarden op de site van microsoft doorgenomen, maar ik raak er niet echt uit.
Alvast bedankt,
Dennis
Heb je dit topic gelezen voor je het schopte? If not: doen, dan heb je je antwoord al
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Verwijderd
Hoe zit het dan met de installatie? Kun je die gewoon op DVD branden? Als je over een jaar een nieuwe PC koopt (en de oude weg doet), kun je daar dan gewoon die Office op installeren? Of kan dat alleen op de PC waar je het op hebt gedownload?
Dit topic is gesloten.
![]()