Toon posts:

Tijdelijk (robuust) fiber netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Geachte,

Ik zoek voor een project wat advies omtrent aan te schaffen equipment
Eerst eens de situatie voorstellen:

Voor in de Evenementen branche ben ik op zoek naar een betrouwbare methode om vanaf de Front Of House (de regie zegmaar) een ethernet verbinding te maken met backstage. Dit is om de content op machines te krijgen.

De reden waarom ik fiber wil:

- De afstand varieert tussen 100 en 250 meter
- Evenementen: dus veel dimmers etc, ik wil geen instraling op kabels zodat het signaal verziekt word.
- De sneleheid, bestanden zijn toch vaak al enkele Gigabytes, dus een goede bandbreedte is gewenst.

Het liefst heb ik kabels met Lemo pluggen, en de kabel zelf dient ook mil-spec te zijn.

Ik wil dat mijn systeem er zo stapsgewijs uitziet:

PC (FOH) --> Switch met RJ45 poorten EN Fiber --> Fiber van 250M --> Switch met RJ45 poorten EN Fiber --> PC (BackStage)

Zelf heb ik al wat spul van Dell gezien, ( Dell PowerConnect™ 3424 ) maar dat is me niet duidelijk hoe het zit met 1000BaseLX SFP Module (+180.00 EUR) EN 1000BaseSX SFP Module (+60.00 EUR)..... Wat is het verschil.... wat doen ze precies. (wat betreft de plug: weet ik, is geen lemo...)

Ook heb ik wat spul van LevelOne gezien: GSW-1656 (16xRJ45 1xSFP(miniGbic) 449 euro

Welke apparatuur raden jullie aan?

Ik weet dat die kabel met dat type plug erg duur is, maar het is dan ook voor de professionele markt en NIET voor consumenten doeleinden.

Budget is ongeveer 1250~1500 euro, maar minder kan zeker geen kwaad ;) (je kent het wel... management etc >:) )

wie-o-wie weet er wat raad

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:13
misschien Ampco even mailen, die doen geloof ik ook wel dit soort geintjes met hun digico consoles, aangezien die ook via (oprolbare) fiber werken (apr.nl)

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

Verwijderd

Topicstarter
shure-fan schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 14:57:
misschien Ampco even mailen, die doen geloof ik ook wel dit soort geintjes met hun digico consoles, aangezien die ook via (oprolbare) fiber werken (apr.nl)
volgens mij connecten zij hun consolles via 75 ohm coax... althans, in het verleden wel

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 19:00:

Zelf heb ik al wat spul van Dell gezien, ( Dell PowerConnect™ 3424 ) maar dat is me niet duidelijk hoe het zit met 1000BaseLX SFP Module (+180.00 EUR) EN 1000BaseSX SFP Module (+60.00 EUR)..... Wat is het verschil.... wat doen ze precies. (wat betreft de plug: weet ik, is geen lemo...)
Geen kant en klare oplossing maar misschien wel een stapje in de goede richting. De aanduiding LX en SX bij de sfp modules staan voor het type glasvezel. De LX is voor grote afstanden (max 10km dacht ik). SX is voor korte afstanden (max 500 meter dacht ik).
In dit geval is de SX dus voldoende.
SX is ook wel bekend als multimode glasvezel. TX is singlemode glasvezel. De prijsverschillen tussen de kabels durf ik zo niets over te zeggen. Je zou eens kunnen informeren bij compricon of bij diamond-kimberlit voor de kabels. Zij kunnen je vast goed adviseren (met beide bedrijven goede ervaringen).

• SyncMaster
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-03 15:36
Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 15:43:
[...]

volgens mij connecten zij hun consolles via 75 ohm coax... althans, in het verleden wel
Tegenwoordig kan je hun consoles aan de racks hangen via optocore (www.optocore.de). Als ik me niet vergis zitten er per kabel 2 optische aders, en de connectors zijn met quasi niets kapot te krijgen. Het enige nadeel is de prijs :) . End-user prijs van een rolletje van 150m (via digico) zit rond de 3500 euro...

Verwijderd

ik zie overigens niet zo in waarom je fiber nodig hebt. Als je software wilt deployen, kan je ook zorgen dat je deployment server al aan de juiste switch hangt (oftwel "backstage" staat). De management daarvan kan je best over een 100mbit lijntje doen. Kan je natuurlijk wel de deployment server op een 1gb portje hangen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2007 16:30 ]

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Hij had ook nog iets met afstanden en storing ;)

Afaik ligt er bijv. in thialf bij grote wedstrijden ook een best eind glasvezel (vorig jaar eens zien liggen bij world cup wedstrijden).

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• bazkar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-02 17:01
Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 16:10:
[...]

Geen kant en klare oplossing maar misschien wel een stapje in de goede richting. De aanduiding LX en SX bij de sfp modules staan voor het type glasvezel. De LX is voor grote afstanden (max 10km dacht ik). SX is voor korte afstanden (max 500 meter dacht ik).
In dit geval is de SX dus voldoende.
SX is ook wel bekend als multimode glasvezel. TX is singlemode glasvezel. De prijsverschillen tussen de kabels durf ik zo niets over te zeggen. Je zou eens kunnen informeren bij compricon of bij diamond-kimberlit voor de kabels. Zij kunnen je vast goed adviseren (met beide bedrijven goede ervaringen).
Wat betreft ethernet standaarden is wikipedia ZO de vriend:

http://en.wikipedia.org/wiki/Ethernet_physical_layer

Verwijderd

Topicstarter
Anti-XP schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 16:47:
Hij had ook nog iets met afstanden en storing ;)

Afaik ligt er bijv. in thialf bij grote wedstrijden ook een best eind glasvezel (vorig jaar eens zien liggen bij world cup wedstrijden).
dat zal meer voor camera's geweest zijn. Triax stopt ook ergens, dus is fiber de oplossing :)
Pagina: 1