Mail komt in SPAM filter terecht

Pagina: 1
Acties:

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-12 17:16
Ik heb een probleem en ik kom er niet helemaal uit.

Ik heb een domeinnaam (wackmaniac.net) en die gebruik ik voornamelijk voor kleine probeerseltjes en voor mijn persoonlijk email. Nu krijg ik vaak te horen dat mijn mailtjes, afkomstig van mijn domeinnaam, in de SPAM fileters blijven hangen. Ik heb contact opgenomen met mijn host en deze heeft de ip-adressen van de servers gecontroleerd op een aantal blacklists, maar het IP was niet listed.

Het gaat ook niet zozeer om mijn domein, maar ook enkele domeinen van andere sites die op dezelfde server draaien hebben er last van. Het gaat ook om diverse mail clients, zowel Thunderbird als Outlook.

Weet iemand hoe ik dit zou kunnen verhelpen.

Read the code, write the code, be the code!

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Geven de SPAM filters geen reden aan? ( vaak te vinden in de header van het ontvangen bericht. )

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-12 17:16
Dat zou ik eens moeten navragen

Read the code, write the code, be the code!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
Zonder de headers lastig troubleshooten.
Vraag ze eens op, gaan we kijken wat we kunnen ;)

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:17
Wat je kan doen om dit soort dingen te voorkomen is in iedergeval kijken of je dns instellingen goed zijn van je domeinnaam, vooral Reverse DNS MX records, en SPF is erg handig dat dat goed staat en aanwezig is, voor elk kopje onder Mail is handig om even zo in te stellen zodat het goed is volgens de standaarden.
deze check kan je doen bij dnsstuff.com.
ik heb ook eigen mail server lopen met een hoge spam filterheid, en ik kan ook exact zien waarop mijn mailserver hem markeert als spam, PM mij maar even zodat ik je eventueel daar mee kan helpen.