iiyama monitor krijg ik niet geinstallleerd

Pagina: 1
Acties:

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2025

Deddiekoel

Gadget nerd

Topicstarter
Ik heb een Creative GForce DDR en een Iiyama A702HT (VMPro410).

Het probleem is dat mijn beeld regelmatig begint te 'bibberen' bij stilstaand beeld (in games). Nu heb ik geproberd mijn monitor instellingen aan te passen in Win2k maar dat kan ik niet. Er is een standaardmonitor geinstalleerd en daar kan ik nix meer aan doen.
Kent iemand dit of een dergelijk probleem en weet iemand wat ik eraan kan doen.

Zou een BNC kabel helpen?

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Verwijderd

hallo
De drivers die jij zoekt staan bij mij gewoon op whistler en op mijn vorige systeem windows ME dus ik ga er vanuit dat ze ook op windows 2000 staan.
Op whistler zijn ze een beetje verstopt.
Ga naar systeem/monitor/driver/update driver/advanced/don't search, daarna is het bij whistler dat je bij show compatible hardware het vinkje weg moet halen daarna komt allerlei merken tevoorschijn waaronder iiyama met allerlei drivers waaronder die van jou.
Veel succes.:Z

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

Er is een standaardmonitor geinstalleerd en daar kan ik nix meer aan doen.
Hoezo niet:?

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Verwijderd

Bij mij zitten die drivers niet bij win2k hoor (Iiyama vision master pro 450). Maar een trillend beeld kan alleen aan je vernieuwingsfrequentie liggen en die mag je ook gewoon bij "standaardmonitor" verzetten hoor. Tot 100 Hz wel of zo. Mijn ervaring is trouwens dat een trillend beeld vaak te maken had met een adapter die achter m'n monitor lag of zo.. weet je zeker dat dat bij jou niet het geval is?

Verwijderd

Haal even het bestandje crte.exe op bij www.iiayma.nl en kopieer dit bestand naar een lege dir op je harde schijf ( of floppy)
Start het bestand crte.exe hierna op.

Hierna met start --> instellingen --> configuratiescherm --> beeldscherm --> geavanceerd --> monitor --> wijzigen --> de locatie van het stuurprogramma opgeven --> een lijst van alle stuurprogramma's op een specifieke lijst enz --> verwijzen naar de dir waar je crte.exe opgestart hebt en de goede monitor selecteren.

Hierna kun je de monitor op de gewenste refresh rate zetten

NB Bovenstaande omschrijving is de werkwijze in WinME maar Win2K zou op dezelfde manier moeten werken

Verwijderd

Op zondag 04 februari 2001 02:30 schreef Evolution het volgende:
Haal even het bestandje crte.exe op bij www.iiayma.nl en kopieer dit bestand naar een lege dir op je harde schijf ( of floppy)
Start het bestand crte.exe hierna op.

Hierna met start --> instellingen --> configuratiescherm --> beeldscherm --> geavanceerd --> monitor --> wijzigen --> de locatie van het stuurprogramma opgeven --> een lijst van alle stuurprogramma's op een specifieke lijst enz --> verwijzen naar de dir waar je crte.exe opgestart hebt en de goede monitor selecteren.

Hierna kun je de monitor op de gewenste refresh rate zetten

NB Bovenstaande omschrijving is de werkwijze in WinME maar Win2K zou op dezelfde manier moeten werken
Ik zou niet weten waarom je zo'n exe bestand nodig hebt want windows ME heeft de drivers gewoon in huis dus die kan je zo oproepen zonder een exe bestand van iiyama te downloaden;.:Z

Verwijderd

Bij mijn versie van WinME worden de drivers voor mijn Iiyama Pro 410 niet geinstalleerd.
Er wordt een standaard monitor geinstalleerd met een max refreshrate van 60 Hz.

Ik heb echt de drivers van Iiyama zelf nodig.
Maakt overigens niet uit, want deze werken ook perfect :)

Verwijderd

Op zondag 04 februari 2001 16:18 schreef Evolution het volgende:
Bij mijn versie van WinME worden de drivers voor mijn Iiyama Pro 410 niet geinstalleerd.
Er wordt een standaard monitor geinstalleerd met een max refreshrate van 60 Hz.

Ik heb echt de drivers van Iiyama zelf nodig.
Maakt overigens niet uit, want deze werken ook perfect :)
Nee dat klopt ze worden ook niet geinstalleerd je krijgt een standaard monitor maar als je naar monitor update drivers gaat en je gaat even zoeken dan staan alle merken weer tot je beschikking.:Z

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Topicstarter
Als ik bij instellingen van monitor kijk staat daar "standaardmonitor". En is de knop eigenschappen grijs...
Ik kan de refreshrate wel op 85 zetten. Maar mijn beeld is niet bibberig als in flikkerend maar het beeld beweegt zeg maar.

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Topicstarter
Mijn oplossing bleek te liggen in een ander TYPE monitorkabel. Ik heb er nl. een BNC kabel opgezet en nu werkt alles naar behoren!
Enige andere oplossing lijkt mij Win2k er opnieuw opzetten en met Powerstrip aan de gang gaan!

Pagina: 1