USR 8054 als accespoint configureren

Pagina: 1
Acties:

• netvista
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-02 11:44
Ik wil graag het bereik van het wireless versatel davolink modem in mijn huis wat vergroten. Dit wil ik doen door een us robotics USR 8054 aan te sluiten (wired) op het bestaande LAN. De USR 8054 is voorzien van een AP only modus.

Deze modus heb ik dus ingesteld. Maar in plaats van dat mijn WIFI bereik word vergroot zend de USR gewoon zijn eigen SSID uit USR8054 en verder kom ik dus nergens. Ik zal vast wat vergeten zijn in te stellen , maar ik heb geen flauw idee wat. Wie kan me op weg helpen.

Dit is er al gedaan:

- info gezocht op internet maar weinig tot niets gevonden

- Davolink modem vebonden met USR 8054 via een UTP kabel ( op LAN poort van de USR)

- fixed IP ingesteld op USR . Is nu dus bereikbaar via 192.168.1.2

- " AP ONLY" mode ingesteld op de USR (dit schakelt ook DHCP op de USR uit)

Ik ben hier vast nog iets vergeten aangezien het niet werkt...Graag jullie hulp.

• laurxp
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-03 07:46
AP modes betekend dat hij een draadloos netwerk gaat maken. Niet een bestaand draadloos netwerk versterken!
Daarvoor heb je een Repeater nodig.
Wat misschien ook werkt is de SSID op het moden en de router hetzelfde in te stellen.

• netvista
laurxp schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 18:22:
AP modes betekend dat hij een draadloos netwerk gaat maken. Niet een bestaand draadloos netwerk versterken!
Dit vind ik wel vreemd dan. Stel dat die davolink alleen een wired router zou zijn. Dan zou ik wel wireless via de USR kunnen netwerken?
Dus als ik wireless op de davolink uit schakel dan kan ik wel via de USR netwerken..

Je moet ze toch gewoon kunnen koppelen. Ik heb bijvoorbeeld ook een apple airport express...en daar kan het wel mee..

• laurxp
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-03 07:46
Dat van dat netwerken klopt.
Als je een router als accespoint instelt is het gewoon een soort adapter die signalen over de netwerkkabel overzet in signalen door de lucht.
Vergelijk het met een soort antenne.

Voor zover ik op mijn eigen 8054 heb kunnen vinden kan hij niet in repeater modus staan.
Werkt het als je bij beide apparaten de SSID hetzelfde maakt?

• netvista
OK, nou het werkt. SSID moet inderdaad hetzelfde zijn als van de Davolink, het channel moet hetzelfde zijn en ook wep moet uiteraard ingeschakeld zijn zoals ook op de davolink het geval is.

Bedankt voor de tips ! _/-\o_