Toon posts:

Harde schijf stuk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Overlaatst kreeg ik een laptop van een vriendin om deze te maken, ze kon de laptop niet meer opstarten, zelf niet in safe mode. Heb het dan opgelost gekregen met de windows xp cd in de herstelconsole checkdisk te laten lopen. Hierdoor was het probleem opgelost en geraakte ik terug in windows.

Na een dag of 2 herstarte ik de pc en zei hij plots dat hij de map van windows niet meer kon vinden. Daarna heb ik besloten om een format te doen en bleef deze telkens hangen op 49%. Heb dan maar de snelle format gedaan en op deze pc terug windows xp geinstalleerd.

Weer na een tijdje ( wanneer ik msn, virusscanner, enz ) terug had geinstalleerd, startte ik de pc op en terug zij hij kan de map windows niet vinden. Ik dee dan terug maar eens een format en hij bleef weer op 49% hangen. Vervolgens terug snelle format en herinstallatie van windows.

Nu startte de pc terug normaal op en alles bleek in orde te zijn en gaf hem terug aan men vriendin, deze morgen kreeg ik een bericht, ja men laptop zegt dat hij de map windows niet kan vinden.

Mijn vader denkt dat de harde schijf beschadigt is, kan dit idd zo zijn? Ik heb NTFS genomen voor de installatie op uit te voeren.

En wat dan te doen? Gewoon nieuwe harde schijf aanschaffen?

Greetz,

Dries

• the squaler1
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-02 18:15
Het kan ook zijn dat de hardeschijf geen NTFS aankan en daarom telkens crasht.
Probeer het eens te formateren met FAT32.

CM SL600M | MSI MPG Z390 PRO CARBON & RTX2080TI GAMING X TRIO | CORSAIR 115i PRO & CORSAIR RGB PRO 16GB 3200DDR4 & HX750V2 | INTEL I9 9900K & 660P 512GB & 1TB | LOGITECH G910 & G502 | RAZER NARI ULTIMATE | TEUFEL CONCEPT 2.1 | LG 27UK850

Verwijderd

Topicstarter
maar hij heeft zo een jaar aan een stuk gewerkt...

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
the squaler1 schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 16:47:
Het kan ook zijn dat de hardeschijf geen NTFS aankan en daarom telkens crasht.
Probeer het eens te formateren met FAT32.
Gebaseerd op......?

@ TS: Doe eens een IBM Drive fitness test, ondersteunt alle schijven, ook niet IBM schijven. Maak deze als bootable floppy of cd aan, en laat deze de test draaien, een short en dan lang. Als de harddisk stuk is zal het programma het aangeven.

Dan kan je in de winkel gewoon een nieuwe laptop schijf kopen, die qua fysieke formaat (3,5/2,5/1,8") past. En een grootte in GB welke wordt ondersteund door de pc/laptop.