Internetverbindingen roteren in Win XP Pro

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ThE-ShoX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-12-2025
Ik heb op dit moment 2 internet verbindingen op mijn PC. En dus ook 2 netwerkkaarten. 1e NIC zit aangesloten op router en 2 NIC direct op modem.

Nu gebruikt windows standaard de verbinding van mijn onboard netwerkkaart. Ik wil echter dat dit steeds roteert. Waardoor hij niet alles op 1 verbinding gooit.

Ik draai dus Windows XP Pro SP2.

Dus iemand idee hoe ik dit instel?

alvast bedankt,

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-03 10:13
heb je twee netwerkverbinding of twee internetverbindingen?

PSN: djmurcielago

• ThE-ShoX
2 internetverbindingen.

• Bzam
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-10-2023
Je moet lijkt me op zoek naar een software-loadbalancer. Geen idee of dat bestaat.

• ThE-ShoX
Heb al wat geprobeerd met proxyserver. Hiermee lukt het echter alleen om in DAP hogere snelheden te halen.

Ik dacht namelijk dat ik ooit es gelezen had dat je in Win XP je lan-verbindingen kon laten roteren.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Roteren?
roteren

ro·te·ren

onovergank. werkw.; roteerde; h. geroteerd

woordvormen

1
·
wentelen om een as of middelpunt
synoniem: ronddraaien

roterende pompen

een roterende beweging
Je zal routeren bedoelen? Routeren is ook niet de term waarnaar jij naar moet zoeken.

[ Voor 17% gewijzigd door Gunner op 30-01-2007 17:53 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• ThE-ShoX
wat bedoel je met routeren dan?

Ik bedoel dus dat hij als het ware geen standaard lan verbinding kiest. Nu gebruikt hij altijd mijn onboard lan verbinding. Ik wil dus ook dat hij die andere gebruikt. Het liefst tegelijk ja, maar dan kom je al snel bij dure load balancers uit.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

[google=tcp/ip routing]

Zou je een eind op weg helpen. Voor de rest ben je het beste af met een echte load balancer. Voor zover ik weet kent XP deze functionaliteit niet.

Misschien dat je je twee NIC's kan bridgen.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• ThE-ShoX
Heb geprobeerd te bridgen, maar werkte helaas niet. Hij neemt dan het ip dat is van de router krijgt. Waardoor die van het modem niet meer werkt. Als ze beide in dezelfde subnetmask zouden zitten, zou het denk ik wel werken.

Verwijderd

Link Aggregation is waarschijnlijk wat je wil? En googlen op combining two internet connections levert ook wat info op.

• ThE-ShoX
ok bedankt ik zal eens kijken.

Ik zag overigens ook op marktplaats nog een edimax router br-6104k. Deze beschikt over een MD-II en een MD-X poort. Deze zitten op de plek van de WAN poort. Echter staat er in de handleiding maar 1x wan.

Weet iemand of het dus ook met deze router mogelijk is om gebruik te maken van 2 internetverbindingen tegelijk?

ff foto voor duidelijkheid:
Afbeeldingslocatie: http://foxriver.nl/edimax.jpg

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-09-2025

Robinski

A.K.A. RHarmsen

ThE-ShoX schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 23:33:
ok bedankt ik zal eens kijken.

Ik zag overigens ook op marktplaats nog een edimax router br-6104k. Deze beschikt over een MD-II en een MD-X poort. Deze zitten op de plek van de WAN poort. Echter staat er in de handleiding maar 1x wan.

Weet iemand of het dus ook met deze router mogelijk is om gebruik te maken van 2 internetverbindingen tegelijk?

ff foto voor duidelijkheid:
[afbeelding]
Met die edimax niet zover ik weet.
er zijn echter wel routers die 2 WAN poorten hebben, weet alleen even niet zo snel welke.

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-03 10:13

PSN: djmurcielago

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-03 14:30

Jimbolino

troep.com

Stom dat dit niet softwarematig bestaat (of iig niet voor gratis voor windows)

Om nu een hardwarerouter te kopen voor iets wat eigenlijk makkelijk op de pc zelf afgehandeld kan worden...

[ Voor 6% gewijzigd door Jimbolino op 31-01-2007 00:58 ]

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• MrNOnamE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:56
ThE-ShoX schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 18:14:
Heb geprobeerd te bridgen, maar werkte helaas niet. Hij neemt dan het ip dat is van de router krijgt. Waardoor die van het modem niet meer werkt. Als ze beide in dezelfde subnetmask zouden zitten, zou het denk ik wel werken.
Dit zou je nog kunnen oplossen. Eerst zorgen dat je van beide netwerk adapters de IP adressen, gateway en dns adressen opschrijft. Daarna een brug aanmaken. Dan zelf de IP adressen en de rest invoeren. Dan zou die het wel moeten pakken.

Maar ik ben bang dat je dan nog geen gebruik maakt van beide verbindingen. Ik heb hier zelf ook mee lopen stoeien een tijd geleden. Het probleem is dat software altijd maar 1 verbinding pakt (DAP pakt er meerdere).

Kun je hier niet een oud pc-tje voor gebruiken met een linux distro erop? Daar zal vast wel iets voor zijn lijkt mij. Dan ben je lijkt mij het goedkoopst uit. Maar dan nog gaat het niet werken met elk programma. Skype gaat echt flippen als je telkens met een ander IP gaat zenden.

Het beste zou zijn dat je via bijde verbindingen naar een server in een data centrum connect en vanaf daar pas naar buiten toe met 1 IP. Maar dat gaat je een hoop kosten.

☀️ 39 Panelen |⚡SolarEdge SE12.5K | 🔆 Panasonic 7KW KIT-WC07J3E5 | ❄❄❄❄ Mitsubishi SRK 20ZSX-W

• ThE-ShoX
Een dual wan router kopen is wordt al snel best wel duur. Helaas kon het inderdaad niet met die edimax router. Had nog even met de adverteerder gemaild en die vertelde mij al dat het voor het koppelen was van netwerken. De ene straight de andere cross.

Ik heb nog wel een oude 486 staan en ook nog wel 3 netwerkkaarten. Ook zou ik eventueel nog wel een p3 500 mhz hebben die ik daarvoor zou kunnen gebruiken.

Helaas is mijn kennis van linux niet al te groot. Heb wel es wat gedaan met ubuntu maar veel is daar niet van gekomen.

Iemand een idee wat ik dan op die oude computers zou kunnen draaien? freesco? pfsense?

• ThE-ShoX
Heb nu pfsense geinstalleerd op mijn p3 500 mhz. Hierin bevinden zich 5 netwerkkaarten. 2x 10 mbit en 1x 100mbit. ik heb de 2x 10 elk op een internetverbinding aangesloten. De 100mbit heb ik via crosskabel naar mijn eigen pc gaan met dhcp server aan.

Hij krijgt dus netjes ip enzo van pfsense en ik heb ook internet. Hij gebruikt echter alleen maar de 1e WAN.

Het lukt mij dan ook niet goed om het load balancing gedeelte goed ingesteld te krijgen. Ik heb al wat gegoogled, maar ben er nog niet uitgekomen.

Iemand ervaring met pfsense?
Pagina: 1