[TestCase] Portretten van mijn nichtje

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozkilator
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Hier wat fototjes uit een spontane shoot van mijn nichtje, de derde foto is meer een testje. Dit is mijn eerste echte portretten serie en ben beniewd wat jullie er van vinden:

Foto 1:
Afbeeldingslocatie: http://www.sythas.nl/fotos/GoT/Naomi1.jpg

Foto 2:
Afbeeldingslocatie: http://www.sythas.nl/fotos/GoT/Naomi2.jpg

Foto 3:
Afbeeldingslocatie: http://www.sythas.nl/fotos/GoT/NaomiTest.jpg

Foto's zijn gemaakt met: Pentax K100D & 70-300 sigma lens en geflitst via plafond (met een héle oude philips flitser).

Yoda: Very dark the other side is.. hmm.. too dark... Obi-Wan: Yoda, shut up and eat your toast allready...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Denk dat je of gewoon in kleur moet schieten of dat je nichtje d'r makeup moet aanpassen. Die mascara heeft vooral in #2 een heel raar effect, trekt m'n ogen alleen naar de wimpers.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van de foto's of van uw nichtjen? :P :*)

sorry, kon het nie laten 8)

Volgende keer toch maar wel laten, het is hier geen HK!

[ Voor 30% gewijzigd door Zoefff op 30-01-2007 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:10

breinonline

Are you afraid to be known?

#1 Vind ik prima, jammer alleen dat de foto aan de bovenkant nét te krap is afgesneden. Verder een lekker sprekend en spontaan portret!
#2 Onderwerp zit te ver naar links geplakt. De mascara mag hier inderdaad wat minder, dat is met een bewerkingsprogramma wel voor elkaar te krijgen, gewoon het zwart op die plaats minder zwart maken.
#3 Hier blijf ik wel naar kijken maar voornamelijk omdat het zo'n vlak portret (kan het niet anders verwoorden) is en ik niet goed weet waar ik moet kijken. ik vind hem minder geslaagd.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die laatste, is dat een "pure" foto, of is ie een beetje bewerkt. Komt erg surreal over en dat is het mooie aan die plaat. Als foto is ie niet echt geslaagd, maar als blikvanger zeker.

ben het verder met Wijnands eens, zonder mascara en in kleur was nr 2 beter denk ik...

*offtopic: leuk meisje, dat nichtje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16:42

Rudedadude

Maybe we were born to run

Foto 1 en 2 hebben het opvallende effect dat alleen de pupillen en de wimpers strak zwart zijn. Het lijkt bijna iets van nabewerking. Het ziet er waarschijnlijk al natuurlijker uit wanneer ook de schaduwpartijen in het haar een stukje donkerder worden.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor de eerste keer portretten vind ik het nog wel netjes (er is iig niets doodgeflitst :P).
Ze kijkt bij foto 1 en 2 wel een beetje onnatuurlijk de "verkeerde" kant op. Iets meer spelen met posities, composities en belichting kan het allemaal wat spannender maken.
Bij drie lijkt het net alsof je niet goed wist wat je wilde bereiken met het photoshoppen. (of puur hk (dan dus ook geen grote zwarte zijkant) of meer contrast/schaduwen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozkilator
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Bedankt voor de reacties, het is altijd leerzaam als andere hun ideen geven over je fotos :)

Mijn nichtje was niet echt voorbereid op deze foto sessie vandaar de wat minderere qualiteit van de mascara, bij de 3e foto heb ik hier het een en ander aan gefotoshopt.

@Atmosferic en Wijnands: de zwart wit conversie heb ik gekozen omdat de muur waar ze voor zat knal rood is. Tijdens het spelen met de channel mixer kwam ik er achter dat ze veel meer tot haar recht kwam in de foto als de kleur van de muur niet zo opvallend was.

@Atmosferic: de 3e foto is geen pure foto, dit is voornamelijk het rood kanaal waardoor de structuur in de huid sterk verminderd word.

@mij Ik had bij deze foto niet het doel om er een highkey en vond zelf de gradient wel sfeervol. Waarom kijkt ze eigenlijk de verkeerde kant op? Ik heb juist geprobeerd de richting waarin ze kijkt te verwerken in de uitsnedes (ruimte aan die kant open gelaten).

Yoda: Very dark the other side is.. hmm.. too dark... Obi-Wan: Yoda, shut up and eat your toast allready...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bedoelde het effect dat ieder "ongeoefend" model met een brede glimlach de camera in wil kijken. Het komt bij mij over alsof ze geforceerd poseert. Als je niet begrijpt wat ik bedoel ligt dat aan mij, want ik kan het niet beter omschrijven op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Leuk, zo'n nichtje, dat zou iedere fotograaf wel willen. Foto #1 is gewoon prima, spontaan, goed kwa vlakverdeling en technisch in orde. Juist "gewone" foto's zijn vaak zo moeilijk om te maken! Ben alleen benieuwd hoe de oorspronkelijke kleurenversie was. #2 vind ik minder. Te krap en de blik of uitdrukking niet echt sprekend. #3 is voor mij "over de top" kwa crop, maar zwak in de uitwerking. Waar kijk ze naar? Misschien iets meer contrast toevoegen?
Pagina: 1