[ADSL] Tiscali ADSL + 3Com Officeconnect Wireless Router

Pagina: 1
Acties:

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:18

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
ok, probleempje.

Ik geef alvast ff toe, het is nieuwe materie voor mij, dus be gentle on me ;)

situatieschets:

De buurman heeft een ADSL abbonement bij Daxis (tiscali). Hier staat een Zyxel modem, met daarachter een 3Com Officeconnect Wireless Router (ZONDER INGEBOUWDE MODEM DUS)

Dit werkte tot voor kort prima, totdat kevin langs kwam ;)

De buurman heeft een neiuwe laptop aangeschaft, en deze moest dus ook in het draadloze netwerk worden gehangen. Probleem was alleen, dat het Wepkey wachtwoord foetsie was. Ook was de router van een wachtwoord voorzien, die niet meer bekend was, dus was mijn enige conclusie, router resetten.

Dit gedaan werkte de internet verbinding niet meer :/ Mijn idee was, router achter een ADSL modem, met een utp uitgang, die router krijgt gewoon via DHCP een ip adres van de modem, en dan moet het werken. Niet dus :|

Nu heb ik al het een en ander uitgezocht, maar kom er niet echt uit. CD'tje van de provider, die dus voor de pc bedoeld is, geeft gewoon aan, automatisch IP adres verkrijgen van de modem, en werken. Dat zou dus met een router ertussen niet veel anders moeten zijn.

Hierop heb ik een mailtje gedaan naar de provider, deze kom terug met wat informatie waar ik volgens mij niet zo heel veel aan heb. Ze komen met VPI en VCI getallen en nog iets, maar dat heb ik toch alleen nodig als je een andere modem gebruikt? ofterwijl een router met ingebouwde modem?

Wat mis ik nu? wat doe ik verkeerd?? Denk ik verkeerd, moet ik die VPI en VCI informatie wel gewoon invoeren in de router??

Help :D

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:18

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
niemand?

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Als die 3com geen ADSL-modem in zich heeft hoe je dus je niet bij Tiscali te melden. Al helemaal niet voor VPI/VCI instellingen die je blijkbaar terug krijgt. Ze denken dat je een eigen modem wilt gebruiken/instellen.

Ik vermoed dat de 3com wellicht een AP (AccessPoint) is en niet een router in zich heeft. Dan zou je dus via WiFi door je AP heen een IP van de ZyXEL krijgen op je netwerk. Als dat niet lukt en je krijgt helemaal geen PC meer op WiFi of geen IP van de 3com of door de 3com heen op je PC bel even met 3com support hoe of wat te doen..

Een kick binnne 24 uur is overigens not done op GoT. Lees even de regels gaarne daar over.

* bjck in een goede bui vanavond.

[ Voor 10% gewijzigd door bjck op 30-01-2007 21:34 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.