[showcase] the unseen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:48
Voor school een opdracht moeten doen over opvallend licht. Ik heb 't een beetje om weten te bouwen naar mensen the unseen, mensen die je niet ziet, waarnaar je niet (wil) omkijken, naar diegenen waarvan je denkt 'fuck off', en waarvan iedereen dat denkt. De autist die jij niet wil zien, de zwerver die jij vies vind, de hoer die zwanger is geraakt, de vrouwelijke messias die er misschien was of is.

Het idee was dus om een serie te maken van portretten (geacteerd) van die mensen, die de meesten liever negeren.

#1 de nerd
Afbeeldingslocatie: http://simon.delacourt.co.uk/the_unseen/img_1244-border.jpg

#2 de vrouwelijke messias
Afbeeldingslocatie: http://simon.delacourt.co.uk/the_unseen/img_1657-border.jpg

Afbeeldingslocatie: http://simon.delacourt.co.uk/the_unseen/img_1671-border.jpg

#4 de zwerver
Afbeeldingslocatie: http://simon.delacourt.co.uk/the_unseen/imgp2115-border.jpg

#5 en de fotograaf 8-)
Afbeeldingslocatie: http://simon.delacourt.co.uk/the_unseen/imgp2255-border.jpg

Het was m'n eerste keer, studio shots. Erg moeilijk, maar 1 paraplu + flitser, de andere wou niet. Dus erg in PS moeten dodgen/burnen. Maar de sfeer vond ik goed gelukt. Volgende keer (als die er komt) zou ik graag met betere apparatuur aan de gang willen gaan, en met de echte mensen, meer documentair. En liever met meer context. Dat is zo moeilijk, je kan mensen niet plaatsen, al was dat de opzet ook.

Dus, mensen, kijk eens wat vaker om naar een ander :) we zijn er voor elkaar niewaar ;)

Jara, Dayna, Dielis en Suzanne bedankt!

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

1 en 2 vind ik duidelijk geslaagd. De andere 2 vind ik een beetje platte foto's als ik het zo mag zeggen, voornamelijk omdat ik er juist niet uihaal wat jij zegt. Bij die 2 foto's mis ik uberhaupt een verhaal, qua belichting gewoon ok, niet meer niet minder. Foto 5 is gaaf, maar idd is je haar wat te donker, wat met (een brak?) tft scherm niet fijn kijkt.

Vind 2 het meest geslaagd, omdat het zachte licht en haar blik gewoon goed werken hier :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
2 is inderdaad erg sterk. Onderwerp is goed, belichting werkt hier erg goed.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ids Lupo
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-09-2022

Ids Lupo

ABC..... DEF

Fototechnisch zijn het mooie beelden, goed gelukt bij het onderwerp wat je eraan gegeven hebt.
Er is echter 1 ding, naar mijn mening zijn demodellen 2,3 en 4 erg clean ten opzichte wat je uit wilt drukken. Waarom heeft de zwerver geen smerig gezicht, waarom ziet de zwangere er uit als een normale zwangere die eigenlijk heel hoog in aanzien staan in de maatschappij, en de messias zag er waarschijnlijk ook anders uit toen hij zijn kruis naar de berg droeg (doornenkroon? / besmeurd, bloed in het gezicht.)

De sinne skynt al ieuwen oer ûs lân, bringt de iere moarn. Eltse dei op nij.
Join de Nederlânse Kreft Kei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Ja, daar heb je absoluut gelijk in Ids Lup. Helaas had ik daar de tijd/mogelijkheden niet voor. Ik geloof alleen dat jezus de doornenkroon pas kreeg nadat hij hing, maar dat weet ik niet zeker. Maar goed, dat is idd een verbeterelement. De zwangere prostituee ziet er zo uit omdat 't een classy hoer was, misschien niet goed gekozen nee. Maar er is altijd ruimte voor verbetering.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Simon schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 16:42:
Ja, daar heb je absoluut gelijk in Ids Lup. Helaas had ik daar de tijd/mogelijkheden niet voor. Ik geloof alleen dat jezus de doornenkroon pas kreeg nadat hij hing, maar dat weet ik niet zeker. Maar goed, dat is idd een verbeterelement. De zwangere ziet er zo uit omdat 't een classy hoer was, misschien niet goed gekozen nee. Maar er is altijd ruimte voor verbetering.
Hoop niet dat d'r vriendje dit leest :X

In ieder geval valt er meer uit het thema te halen.. De foto's zien er netjes uit, maar het zou wat mooier geweest zijn als je wat met de kleuren zelf had gedaan (weet alleen niet of je dit zelf fijn vind)Ps. de zwerver misschien een fles drank in zijn handen stoppen?

Edit; je hebt bij 'Jezus' wel een kruis gedaan, bij jezelf een camera maar bij de anderen niet. Geen idee waarom?

En persoonlijk had ik bijvoorbeeld Jezus (geslacht terzijde dat is niet van belang) grijstinten gegeven, om nog even het verleden uit te drukken

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2007 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Het is allemaal geacteerd hé Dennis, en dat is natuurlijk expres, daar hadden we 't van te voren ook over. Requisiten toevoegen had idd wel kunnen helpen. Wou 't nog een beetje puur houden

Hoe bedoel je met de kleuren? Ik heb ze expres wat verzacht, en redelijk 'realistisch' gelaten...

[ Voor 21% gewijzigd door simon op 30-01-2007 16:48 ]

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb 't een beetje om weten te bouwen naar mensen the unseen, mensen die je niet ziet, waarnaar je niet (wil) omkijken, naar diegenen waarvan je denkt 'fuck off', en waarvan iedereen dat denkt.
Je thema vind ik dubbelzinnig: deels heb je het imo over verschoppelingen, deels over de onzichtbaren van de maatschappij. Subtiel verschil misschien maar niet hetzelfde.

Je 'verschoppelingen':
-De autist: eerder onzichtbaar in veel gevallen dan niet welkom in de maatschappij? Unseen: ja; verschoppeling: mwah.
-De vrouwelijke messias: de meeste messiassen waren denk ik toch aardig populair bij in ieder geval een deel van de samenleving. Het vrouwelijke verandert hier denk ik niet zoveel aan (Jeanne d'Arc bv).
-De zwangere hoer: lijkt mij prima binnen je concept passen.
-De zwerver: idem.
-De fotograaf: nu niet meteen mijn eerste associatie als je het hebt over verschoppelingen. De paparazzi fotograaf misschien maar dat is maar een klein deel.

Je uitbeelding:
-De autist: Echt sterk. Typerend neergezet voor mij. Houding, uitdrukking en de handen maken voor mij het beeld van iemand die helemaal niet op de foto wil. Prima.
-De vrouwelijke messias: Ook goed. Associatie met jezus maakt natuurlijk veel duidelijk. De blik vind ik ook geslaagd.
-De zwangere hoer: eerste deel is wel duidelijk lijkt mij, tweede deel kan ik nergens uit afleiden.
-De zwerver: Nee, sorry. Een muts maakt voor mij geen zwerver.
-De fotograaf: ook wel duidelijk. Wel had je hier sterker een beeld van bijvoorbeeld eerder genoemde paparazzi fotograaf kunnen neerzetten om een sterkere binding met je thema te krijgen. Het omgekeerde (incl kleding) vond ik als zelfportret humor toevoegen., hier voegt het weinig toe.

Je beperkte belichting en nabewerking vind ik mooi. Doet mij een beetje denken aan de portretten van sommige oude meesters.
Hier en daar wat te donker of te veel dodge / burn effect maar over het algemeen wel mooi. Je kleurgebruik vind ik ook goed.

Samenvattend vind ik het dus een mooie portret serie met een wat zwak concept.
Wat ik me afvraag: heb je hier nu van te voren een concept neergezet, de beelden al bedacht en ze toen gemaakt of zijn er een aantal foto's neergezet omdat ze wel redelijk dezelfde look & feel hadden en wel enigszins erbij paste? Dit ook omdat de originele opdracht 'opvallend licht' was i.p.v. jouw concept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Concept is van te voren gedaan.. opvallend licht was originele opdracht, toen schetsen gemaakt voor de fotos.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:22

breinonline

Are you afraid to be known?

#1 Mooi gedaan! Zonder de titel autist had ik wel niet uit de foto gehaald dat een dergelijk persoon staat afgebeeld. Belichting dik in orde, compositie ook.
#2 Prachtig _o_ heel mystiek belicht. Mooie blik van het model, associatie is er meteen.
#3 Een met djengizz: ze is wel zwanger maar niet hoerig genoeg :p Technisch verder in orde. Lijkt me een hele moeilijke foto om te maken zonder een vrij beladen beeld neer te zetten.
#4 Ik heb niet meteen de associatie met een zwerver hier. Een zwerver is ranziger, ouder, heeft een baard. Dit is meer een contactgestoorde jongere.
#5 Heel leuk detail, die blouse zo. Het lijkt net alsof je iets erg aan het bestuderen bent. Een fotograaf moet goed kijken en vind ik dus goed gedaan. Technisch ook een goede foto, maar dat geldt voor allemaal.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Simon schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 16:42:
Ik geloof alleen dat jezus de doornenkroon pas kreeg nadat hij hing, maar dat weet ik niet zeker. Maar goed, dat is idd een verbeterelement.
Johannes 19:2

"de soldaten vlochten een kroon van doorntakken, zetten die op zijn hoofd en deden hem een purperen mantel aan."

dit is na dat pilatus over hem had geoordeeld.
en voordat hij naar het kruis werd gebracht.

ik vind de 5e foto erg mooi.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2007 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 18:47

janklp

FortyTwo Capital

Alleen het idee al vind ik super Simon! Heel origineel en leuk bedacht, ook met de uitvoering is niets mis. Af en toe hadden de portretten wel iets stereotyper mogen overkomen maar dat is bijzaak. De foto's zitten technisch prima in elkaar zoals altijd bij jou btw.

Ik zou nummer 3 gewoon presenteren als een zwangere vrouw zonder het verhaal erbij. Dan vind ik de plaat nog sterker. 1 en 2 zijn gewoon top! 4 vind ik persoonlijk de minste uit het geheel, krijg niet echt de feeling met een zwerver.

Geslaag dit hoor d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:38

YellowCube

Wait...what?

#1: Ik had 'm al eerder gezien en vind 'm ook de mooiste van de serie. De dame heeft iets en dat heb je mooi vastgelegd. De handen voegen imo veel toe.
#2: Een nek aan nek race met #1. Het kruis wat ze draagt is niet geheel zichtbaar, maar het is wel onmiddelijk duidelijk wat het is. Mooie blik. Nette belichting.
#3: de gloed om haar heen bevalt me wel. Enige wat me opvalt is de slagschaduw op haar hals, maar dat mag verder geen naam hebben.
#4: fraaie blik en wederom netjes belicht, maar het idee van een zwerver komt niet direct bij me op. Ik zie het meer als een jongen die een muts opgezet heeft.
#5: leuk idee.

erg fraaie serie. Ben er jaloers op.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:51
Heerlijke serie Simon! Wat betreft commentaar sluit ik mij in grote lijnen aan bij djengizz die dat allemaal keurig verwoord heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Kleine wijziging in titel van #1

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:51
Simon schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 14:16:
Kleine wijziging in titel van #1
Waarom??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:40

Garyu

WW

3 heeft geen titel?

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Omdat 't autisme niet echt afbeeld, het was de schoolnerd, het jochie/meisje dat alleen bleef, en autisme (heb me wat ingelezen) is veel breder..

|>

Pagina: 1