een "normale" HD en een Laptop :) ?

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• coramoor
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-05-2022
Ok...
Ik kan voor een heel leuk prijsje een Maxtor 40+ 60GB HD kopen... Maar ik ga waarschijnlijk over 1 maand weg en blijf ik een jaar weg :) (kan m'n PC niet meenemen :( )...
Ik ga dus een Laptop kopen... die "speciale HD voor Laptops (kleiner formaat, minder stroomconsumptie) zijn t****g duur. Dus vroeg ik me af of ik een "normale HD kan aansluiten op een Laptop. De HD hoeft niet persee in m'n laptop te zitten, mag ook gewoon op bureau liggen met externe voeding etc. Ik ben namelijk van plan om gewoon HD thuis te laten voor data die dan niet nodig heb enzo.

Ik hoop dat jullie wat van mijn verhaal snappen en weten hoe je een "normale" HD extern kan aansluiten op een Laptop.

• Longbowh
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
in de advertenties van Alternate zie ik wel eens staan dat je hun normale HD's voor zo'n 200,- extra in een externe behuizing kan laten bouwen met USB aansluiting, ik heb hier verder geen ervaring mee, zie het alleen af en toe staan

Verwijderd

het kan volgens mij via usb!
www.alternate.nl verkoopt ook hdd's en cdroms enzow die via usb kunnen. moet je ff bij hun informeren of ze ook van die losse kits hebben. tis wel vrij prijzig lijkt mij rond de fl 200,- denk ik

Verwijderd

Longbowh was iets eerder :)

• coramoor
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-05-2022
Hmmmmm.... USB :( wel langzaam
en... kan je niet gewoon... een lange idekabel kopen aan moederbord van laptop aansluiten ofzo?? (ja ik weet het, helemaal geen verstand van laptops)
Ik vind het wel duur hoor zo'n extern behuizing voor 200 piek. :(
ik hoef eigenlijk geen behuizing te hebben
ik wil gewoon ide kabel op een of andere manier met de laptop verbinden en dan niet al te veel performance verlies hebben.

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:51

winnie

de poes...

Een normale laptop HD heeft een aangpaste kabel, met voeding en data inéén. Dus geen standaard ide kabel. En daarom kan het dus niet via de controller van de laptop (zo er überhaupt nog een kanaal/ingang vrij is, want daar is meetsal wel op bespaard). USB/paralel is de enig optie. Of evt een PCI-dockingstation,

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Ik heb een SCSI-1 kaartje voor mijn zipdrive-> laptop, en daar heb ik ook al een keer een externe CD-ROM op aagesloten, dus een harddisk moet ook niet echt een probleem worden, lijkt me.
Nadeel is wel; die kaartjes kosten ook het nodige :)
Pagina: 1