Toon posts:

[VB.NET 2005] snelheid van file copy

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,
Heeft iemand misschien enig idee hoe ik de snelheid in mb/s kan aflezen van een bestand dat gekopieerd wordt van locatie A naar B ?
Ik kom het nergens op internet tegen, ik weet ook niet precies op welke zoekterm ik moet zoeken.
Ik heb wel gevonden hoe je een progressbar kan koppelen aan een bestand dat gekopieerd wordt.
Ik hoop dat iemand mij in de juiste richting kan sturen :)

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:04

TeeDee

CQB 241

http://khsw.blogspot.com/...ectory-with-progress.html

Dat is weliswaar met een progressbar, maar dat kan je er (vermoed ik) ook uitslopen.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-11 10:50

_Thanatos_

Ja, en kaal

Is toch gewoon een kwestie van bytes kopiëren van stream naar stream en onderwijl timen hoe hard dat gaat?

日本!🎌

Verwijderd

Gezien dat het VB.NET is en het dus vrijwel zeker op Windows draait krijg je het nooit exact te weten. Dat lukt windows zelf al niet :').

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 19:45:
Gezien dat het VB.NET is en het dus vrijwel zeker op Windows draait krijg je het nooit exact te weten. Dat lukt windows zelf al niet :').
Bull. Dat explorer soms de kluts kwijt is is nog tot daar aan toe (en een "hikje" van je HD kan dat al veroorzaken omdat dat op dat moment het gemiddelde omhoog gooit), maar het heeft al helemaal geen ene moer met VB.Net te maken en ook niet met Windows. Je kunt prima meten hoeveel bytes er per seconde gekopieërd worden.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
TeeDee schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 17:30:
http://khsw.blogspot.com/...ectory-with-progress.html

Dat is weliswaar met een progressbar, maar dat kan je er (vermoed ik) ook uitslopen.
op die site was ik ook gekomen, daar heb ik die progressbar vandaan :9 .
maar hoe zie je daarmee de overdrachtsnelheid ? met die streams ofzo ?

Verwijderd

Topicstarter
RobIII schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 23:22:
[...]

Je kunt prima meten hoeveel bytes er per seconde gekopieërd worden.
Heb je daar ook een voorbeeld(site) van ?

• kunnen
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Op die site:
code:
1
2
3
4
Private Function CopyProgress(ByVal totalFileSize As Int64, ByVal totalBytesTransferred As Int64, ByVal streamSize As Int64, ByVal streamBytesTransferred As Int64, ByVal dwStreamNumber As Int32, ByVal dwCallbackReason As Int32, ByVal hSourceFile As Int32, ByVal hDestinationFile As Int32, ByVal lpData As Int32) As Int32
ProgressBar1.Value = Convert.ToInt32((_totalBytesCopied + totalBytesTransferred) / _totalFileSize * 100)
Application.DoEvents()
End Function

Men neme de _totalBytesCopied en dele die door een timer (die je start wanneer de transfer begint)
Pagina: 1