Toon posts:

Binnen BackupExec 11 backupfiles automatisch verwijderen

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Aloha,

Ik heb hier BE11d draaien en die maakt een dagelijkse incremental backup en in het weekend een volledige. We hebben de job aangemaakt met de ingebouwde template. Job draait eigenlijk wel goed. Ik zie als ik kijk in de mediagallerij dat de media na 1 week overwritable is.

De definitie volgens wikepedia:
Een incrementele back-up per dag. In deze back-up worden alleen die bestanden opgeslagen die sinds de vorige volledige of incrementele back-up zijn veranderd. Na de eerstvolgende succesvolle volledige back-up kunnen de incrementele back-ups verwijderd worden. Om een volledige bestandsmap terug te plaatsen zijn de laatste volledige back-up, en alle daar op volgende incrementele back-ups nodig.

Nu staat hier boven dat na de volledige de incrementals verwijderd kunnen worden. Uit de properties van de job lijkt het er op dat de files na 1 week verwijderd worden maar dit is niet zo. Is het gewoon de bedoeling dat je de dagelijkse handmatig verwijderd na de wekelijkse ?
Ik zie nml nergens dat ik dit kan automatiseren.

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 15:47:
Nu staat hier boven dat na de volledige de incrementals verwijderd kunnen worden. Uit de properties van de job lijkt het er op dat de files na 1 week verwijderd worden maar dit is niet zo. Is het gewoon de bedoeling dat je de dagelijkse handmatig verwijderd na de wekelijkse ?
Ik zie nml nergens dat ik dit kan automatiseren.
Wat bedoel je met met 'files verwijderen'? Als je een backup to disk device hebt (daar ga ik maar vanuit, want je geeft zo weinig informatie), maakt ie files op disk aan, die een virtuele tape moeten voorstellen. Hij blijft gewoon vrolijk doorschrijven, tot de schijf vol is.. Dan gaat ie pas de oude 'tapes' overschrijven.

Als je een 30GB partitie hebt, waarvan je 10GB wilt gebruiken voor backups, moet je dus die backup-to-disk folder aanmaken op die partitie, en aangeven dat ie 20GB vrij moet laten bij de eigenschappen van het ding.

[ Voor 3% gewijzigd door axis op 30-01-2007 16:51 ]

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:57

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 15:47:
Nu staat hier boven dat na de volledige de incrementals verwijderd kunnen worden.
Dat ligt er maar net aan tot hoever in de tijd jij terug wilt kunnen restoren.....

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• thamoosio
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-01-2024

thamoosio

Ja-haaaaaa

[b][message=27410223,noline]Nu staat hier boven dat na de volledige de incrementals verwijderd kunnen worden.
Inderdaad.. kunnen, maar niet moeten.

Je KAN ze verwijderen, omdat de bestanden opgeslagen zijn op een volledige backup. De nieuwste versie staat dus al op de full tape (of full backup).

Het komt echter vaak voor dat mensen niet de laatste versie willen hebben, maar eentje van 3 weken en 4 dagen terug. Dan moet je dus een full backup van 4 weken terug gaan herstellen, en nog een paar incrementals zodat je op de juiste datum zit.

Bij voorbaat sorry..

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen maximale grootte opgegeven.
Ik schrijf de volledige backupTOdisk op tape (dus de volledige die in het weekend loopt). Alleen BE11d bewaard nu dus al de files op disk. Ik heb nu meerdere backupfiles (.bkf files) die nu groeien. Ik zie een file van ruim 500 GB en 1 van 82GB ,25GB en 13GB. Verder zijn er mappen die corresponderen met de mappen binen BE.
Nu heb ik gister de mappen met als datum ouder dan een week en voor de laatste volledige backup weggegooid. Maar vraag me af of dit niet geautomatiseerd kan worden.
Het ziet er allemaal wat wazig uit moet ik zeggen

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 12:39:
Ik heb geen maximale grootte opgegeven.
Ik schrijf de volledige backupTOdisk op tape (dus de volledige die in het weekend loopt). Alleen BE11d bewaard nu dus al de files op disk. Ik heb nu meerdere backupfiles (.bkf files) die nu groeien. Ik zie een file van ruim 500 GB en 1 van 82GB ,25GB en 13GB. Verder zijn er mappen die corresponderen met de mappen binen BE.
Nu heb ik gister de mappen met als datum ouder dan een week en voor de laatste volledige backup weggegooid. Maar vraag me af of dit niet geautomatiseerd kan worden.
Het ziet er allemaal wat wazig uit moet ik zeggen
Daarom zijn er ook handleidingen.. Met de methode die ik hierboven heb beschreven, heb je geen omkijken meer..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Topicstarter
axis schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 23:43:
[...]

Daarom zijn er ook handleidingen.. Met de methode die ik hierboven heb beschreven, heb je geen omkijken meer..
Oke dus jij zegt gewoon een soort quota op je BU2D map binnen BE. Dan ziet het pakket dat de oudste folder overschreven kan/mag worden.
Pagina: 1