Toon posts:

Externe HD's aansluitingsvragen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier 2 externe HD's liggen die ik doormiddel van externe kastjes wil aansluiten op mijn laptop om zo extra ruimte te crëeren als ik achter mijn bureau zit.
Het zijn 2 verschillende HD's:

1x 160GB Maxtor 7200rpm IDE
1x 160GB Hitachi Deskstar 7200rpm SATA

Nu waren mijn vragen of het problemen gaat geven om zowel een IDE als SATA schijf als externe schijf te gebruiken.
Ook is mij bekend dat de snelheid veel minder is dan een interne schijf, is er een mogelijkheid om deze snelheid op te schroeven?
Zijn er ook nog speciale dingen waar ik op moet letten bij het kopen van externe kastjes?Kunnen jullie aanbevelen of juist afraden?

Alvast bedankt

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verschillende schijven gaat geen problemen geven; uiteindelijk zal je interface toch USB2 of IEEE1394 zijn, vermoed ik, en dus een theorestisch maximum van 480Mbps of 60MB/s doorvoer.

Waar je op moet letten; dat "het kastje" voldoende voeding krijgt; ik weet niet of betreffende schijven willen werken op USB-spanning only.

[ Voor 10% gewijzigd door MAX3400 op 30-01-2007 15:48 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Quintus
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-02 18:43

Quintus

Eg wel! Dus....

Denk dat ansluiten via eSata de meeste snelheid gaat opleveren in combinatie met een eSata adapter voor in je kaartslot van je laptop.
Dat soort externe kastjes met eSata zijn overal wel te krijgen vanaf een euro of 30. Een de eSata adapter weet ik zo geen prijs van.

[ Voor 33% gewijzigd door Quintus op 30-01-2007 15:54 ]

Unknown

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-02 14:44

LieveNiels

On Fire

Hij heeft geen laptop-schijven, dus alleen een usb draadje zit er zowieso niet in. Je zult dus altijd naast je usb kabel voor beide schijven apart een voedingskabel+adapter moeten hebben. Die krijg je er overigens altijd wel bij als je zo'n kastje besteld. Waar je wel op zou kunnen letten is of je een kastje aanschaft met actieve koeling (Fan) of passieve koeling (meestal in de vorm van dat het kastje opgetrokken is uit aluminium oid). Ikzelf heb een passieve, die maakt nauwelijks geluid, maar wordt wel warm. Ik zou niet weten of dit schadelijk is voor de HD die erin zit, maar huiverig ben ik niet, hij doet het al 2 jaar en staat 24/7 aan. Of het ook sneller kan zou ik niet weten, kheb ook nog nooit een benchmark van dit soort kastjes voorbij zien komen dus ik dnek dat hierin de onderlinge aanbieders niet veel verschillen.

Verwijderd

Topicstarter
LieveNiels schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 16:04:
Hij heeft geen laptop-schijven, dus alleen een usb draadje zit er zowieso niet in. Je zult dus altijd naast je usb kabel voor beide schijven apart een voedingskabel+adapter moeten hebben. Die krijg je er overigens altijd wel bij als je zo'n kastje besteld. Waar je wel op zou kunnen letten is of je een kastje aanschaft met actieve koeling (Fan) of passieve koeling (meestal in de vorm van dat het kastje opgetrokken is uit aluminium oid). Ikzelf heb een passieve, die maakt nauwelijks geluid, maar wordt wel warm. Ik zou niet weten of dit schadelijk is voor de HD die erin zit, maar huiverig ben ik niet, hij doet het al 2 jaar en staat 24/7 aan. Of het ook sneller kan zou ik niet weten, kheb ook nog nooit een benchmark van dit soort kastjes voorbij zien komen dus ik dnek dat hierin de onderlinge aanbieders niet veel verschillen.
Ik heb wel degelijk een interne schijf van 100GB, die 320 GB is gewoon als extra opslag.

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 16:56:
[...]

Ik heb wel degelijk een interne schijf van 100GB, die 320 GB is gewoon als extra opslag.
Hij doelde op de externe schijven. Deze vragen een hoog power vermogen dat er niet voldoende uit een usb poort of twee komt, en dus zal voor een 3,5" externe disk een voedingsadapter aan het kasjte hangen.

Verwijderd

Topicstarter
fleppuhstein schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 17:01:
[...]

Hij doelde op de externe schijven. Deze vragen een hoog power vermogen dat er niet voldoende uit een usb poort of twee komt, en dus zal voor een 3,5" externe disk een voedingsadapter aan het kasjte hangen.
Op die manier:)
Bedankt voor de informatie, vooral het stukje over eSATA lijkt me ideaal voor mij.
Nu moet ik dus op zoek naar een goed eSATA-PCMIA kaartje en 2 externe SATA/IDE met externe voeding en eSATA/USB2.0 aansluiting.
Mocht iemand hier producten van kunnen aanbevelen dan hoor ik het graag.

Nogmaals bedankt voor de snelle reacties.

• Dothan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-12-2021
Weet er iemand of je zo'n eSata kastje, welke meestal ook usb heeft, of je die tegelijk kan aansluiten op 2 verschillende pc's?

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓

Pagina: 1