Hyperlinks onder Flash menu werken niet*

Pagina: 1
Acties:

• DieRooie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-08-2023
Ik heb een flash drop-down menuutje gebouwd wat hartstikke mooi werkt. Het bestand heeft een breedte van 600 pixels en een hoogte van 400 zodat de menu-items zichtbaar blijven bij het uitklappen.
In de html heb ik de achtergrond op wmode=transparent gezet. Ook dit werkt. Helaas schakelt hij dan wel een ding uit: hyperlinks onder de doorzichtige flash werken niet meer (zijn niet aan te klikken). Ik heb wat lopen klooien met de z-indexes maar het enige wat ik dan krijg is dat het menu achter de tekst verdwijnt of juist voor de tekst (en dan zijn de gewone links niet meer aan te klikken).

Het is dus de bedoeling dat de dropdown items over de gewone html heen komen en als het menu niet uitgeklapt is dat de html gewoon werkt. Als ik het zo uitleg heb ik het vermoeden dat het wel mogelijk moet zijn...alleen ik zie niet meer hoe. Kan iemand mij helpen?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Je kan goed genoeg Nederlands, dus een Engelstalige titel hoeft niet hoor ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Je kan geen HTML elements boven de flash film zetten. Ik denk dat dit dus ook voor transparant mode geldt. Hier op tweakers verdwijnt vaak ook de flashbanner als je een menu uitklapt

• DieRooie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-08-2023
BtM909 schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 15:36:
Je kan goed genoeg Nederlands, dus een Engelstalige titel hoeft niet hoor ;)
whoeps, ik begon mijn boodschap ook in het engels en heb die wel vertaald. Dank voor de vertaling ;)

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-12 09:45
Kan twee dingen betekenen. Als je content relatief gepositioneerd is, moet je dat ook hard aangeven in je CSS: position:relative; Of, als de Flash bijvoorbeeld absoluut gepositioneerd is, moet je de HTML content "boven" (in de source) de Flash <embed> zetten.