Toon posts:

Media Center PC (Krachtig en toch stil)

Pagina: 1
Acties:
  • 281 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste Mensen,

Dit is mijn eerste post hier, maar heb al veel gelezen en weet precies hoe mijn game PC er nu uit moet zien. Hoewel ik hem waarschijnlijk pas over een half jaar koop komt hij er natuurlijk helemaal anders uit te zien... Maar hier gaat het even niet om.

Als ik een leuke PC in elkaar moet zetten denk ik niet direct aan het geluid. Hier heb ik me dan ook nog niet goed in verdiept. Nu ben ik op zoek naar een PC voor in de huiskamer bij mijn 1 meter LCD tv van Sony.

Ik zou graag een PC willen hebben met:
C2D 6600
ASUS P5B moederbord
HTPC kast (moet wel ATX zijn want anders past de P5B niet) evt dan maar een midtower
2 GB geheugen (bandbreedte en latency maakt niet uit)
HD mag simpel en hoeft geen Raid config.
Video kaart het liefst snel maar zal wel een passief gekoelde kaart worden als ASUS 7600 GT Silent
Vista Ultimate (sorry wil ook de business zooi erop hebben vanwege bedrijfs netwerk)
Geluidskaart on board en gewoon een 5.1 surround setje (hier kan niet veel fout mee gaan denk ik.)..
Natuurlijk wil ik ook een afstand bediening voor dat ding en het speciale WM toetsenbord enz.

Er worden op deze PC niet super veel spellen gespeeld maar misschien af en toe eens en zeker flight simulator. By office centre hebben we vandaag gekeken en daar stond een Viiv PC met een C2D 6300, maar de Viiv staat me niet zo aan of zit ik hier fout??

Wat stellen jullie voor?

Bedankt hoor en ik ga zeker helpen in de toekomst met dit super forum! :)

• CodeConnected
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-11-2025
Viiv is een Platform van intel.
Dat zegt opzich niet echt veel

Maar ik zou liever zelf een pc bouwen dan weet je precies wat je koopt en dan weet je precies wat er straks in zit.

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-01 12:04

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Allereerst welkom op GoT :)

Uit je topictitel maak ik op dat je een krachtig en stil Media Center zoekt. Maar de geluidskaart en speakers vind je niet belangrijk. Dat snap ik niet.

Verder mis ik een budget wat je te spenderen hebt en is het natuurlijk jammer om nu een systeem te samenstellen terwijl je gaat samenstellen.

Mijn broertje (13 jaar en niet zo'n tweaker / whizzkid) is namelijk ook bezig met het bij elkaar schrapen van euro's (lees: sparen) voor een eigen pc. Ik adviseer hem in de hardware en hebben we samen al een complete lijst gemaakt. Hoewel hij het geld nog niet helemaal bij elkaar heeft, verandert er toch elke week iets in de hardwarelijst qua onderdelen.

Je kunt nu een systeem samenstellen en elke keer de lijst updaten of je wacht totdat je het geld bij elkaar hebt en je opent een nieuw topic ;) Althans mijn advies

Verwijderd

Topicstarter
Yo Thankx voor het welkom....

Dat van de geluidskaart en boxjes heb je verkeerd begrepen of heb ik verkeerd uitgelegd. Ik bedoel dat ik bij een gewone PC niet veel aandacht besteedt aan het geluid (lees: Herrie van dat ding!) en deze media center toch wel stil moet zijn en niet je TV harder moet zetten om de herrie niet te horen...

Budget maakt niet heel veel uit... Denk zo tegen de 1200 EUR aan.

Please mensen laat het me weten!!!

Bedankt!!!

Verwijderd

1200 EUR inclusief vista Ultimate? Sorry, maar dat is zonde want dan ben je al eenderde van je budget kwijt aan je OS en dat lijkt me niet echt leuk, je moet dan namelijk zwaar bezuinigen op je hardware (denk ik)

Verwijderd

Windows vista kan je ook als OEM kopen? oja dat kan :)

Microsoft Windows Vista Ultimate NL OEM *32bit*

Verder zou ik geen E6600 nemen voor enkel _wat_ games.
Een E6300 of E6400 zou al voldoende zijn!

Qua geluid zal een Creative X-FI extremegamer OEM ook zeer goed zijn en dan eventueel een mid range 5.1 setje van Creative erbij.

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2007 17:30 ]

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-01 14:10
OEM? Die zal toch geen 400 euro kosten, verwacht ik?

Edit: Iets te laat met die opmerking...

[ Voor 29% gewijzigd door Jakkus op 30-01-2007 17:28 ]

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 17:24:
1200 EUR inclusief vista Ultimate? Sorry, maar dat is zonde want dan ben je al eenderde van je budget kwijt aan je OS en dat lijkt me niet echt leuk, je moet dan namelijk zwaar bezuinigen op je hardware (denk ik)
Een derde van het budget?!? Wanneer je een systeem samenstelt en hierbij Vista Ultimate wil aanschaffen, kost je dat ongeveer 200 a 220 euro. Da's echt geen een derde van het budget...
En een mediacenter aanschaffen voor ongeveer 1000 euro moet zeker te doen zijn.

• Jakkus
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-01 14:10
Volgens mij is Ultimate OEM ong. 160 euro.

If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis

Verwijderd

JA sorry, niet aan de OEM gedacht 8)7 mijn fout

was eerst ook opzoek naar een betaalbare mooie HTPC kast, maar bij moest er een 8800GTS in dus die zoektocht is gestrand en nu ga ik donderdag een pc met Thetmaltake Tsunami bestellen, is misschien ook wel iets voor jou, hij is mooi (vind ik) en lekker ruim, Betaalbare HTPC's zijn vaak niet zo mooi of niet ATX, maar mijn smaak is natuurlijk anders da die van jou, verder kan je denk ik een E6300 of E6400 doen en een Ati1900Pro (of iets dergelijks), misschien is waterkoeling ook iets? Is lekker stil.

Verwijderd

Past die 8800GTS wel in zo'n mediacenter kast dan _/-\o_

Verwijderd

nee, daarom was doe zoektocht ook gestrand he ;)

Verwijderd

Ik was blij dat dit Topic werd geopend want mijn vader staat ook op het punt een mediacenter te bestellen. op me pa ze werk heeft hij zo'n ict gozer en die had wat samengesteld voor ons.

Het is samengesteld op alternate.nl

Procesoor: E6600 van Intel (Snel en betrouwbaar en niet luidruchtig) Misschien nog de E6400
Videokaart:XFX 7600 GT/650 Fatal1ty Waarom deze omdat hij passief gekoeld is en hij is net nieuw dus hij heeft ook 1 van de niewste technieken en op de xfx site zag ik ook dat hij veel meer dingen heeft om hd materiaal te bereken dan bijvoorbeeld de asus 7600GT Silent.
Moederboard: Asus P5b-VM (Vista ready heb ik gelezen)
Hardeschijf: Samsung Spinpoint t166 500 Gig (Lekker stil en Snel)
Kast: Silverstone LC16M (2 casefans en sterk materiaal met een duidelijk display)
DvD Brander: Plextor PX-750A (Ook stil en Snel)
Geheugen: G.E.I.L. 2 GB DDR2-667 Kit PC5300 (we gaan niet oc'en dus is PC5300 Snel zat)
en Vista raad ook 2 Gigabyte aan.
Toetsenboard; Microsoft Remote Keyboard Media Center Edition
Tv Kaart: Hauppauge WinTV-PVR-500 MCE
Voeding: 500 Watt I-Green (Lekker stil)

Assemblage 50 euro

Totaal Bedraag van 1600 euro

Wat vinden jullie van dit systeem
Reacties zijn altijd welkom

Verwijderd

alternate.nl is niet zo een goede webshop en hij is duur, ik zou eens gaan kijken op www.azerty.nl is goedkoper en de reacties in de shopsurvey (of hoe je dat schrijft) zijn beter. Je moet bij deze webshop al je onderdelen in je winkelmand doen en dan op service klikken en dan op assamblage.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:33
Elke GeForce 7 serie en bijna alle 6 serie kaarten hebben HD encode support (purevideo). Zelf vind ik dat Acer bakje veel interessanter. Windows XP MCE met Vista upgrade, dualcore Athlon X2 3800, 250GB HDD, 1GB ram en een integrated 6150 videokaart. DVD fikker en alles. Tunerkaart weet ik niet, maar dat ding is zo'n 700-800 euro meende ik. Mooi compact en ook wel gedesigned voor een mediacenter. Verder snel genoeg voor MCE aangezein ook die GeForce 6150 integrated HD beeld kan encoden. Als je er niet van plan op bent te gamen kun je beter zoietshalen lijkt me.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 18:25:
Ik was blij dat dit Topic werd geopend want mijn vader staat ook op het punt een mediacenter te bestellen. op me pa ze werk heeft hij zo'n ict gozer en die had wat samengesteld voor ons.

Het is samengesteld op alternate.nl

Procesoor: E6600 van Intel (Snel en betrouwbaar en niet luidruchtig) Misschien nog de E6400
Videokaart:XFX 7600 GT/650 Fatal1ty Waarom deze omdat hij passief gekoeld is en hij is net nieuw dus hij heeft ook 1 van de niewste technieken en op de xfx site zag ik ook dat hij veel meer dingen heeft om hd materiaal te bereken dan bijvoorbeeld de asus 7600GT Silent.
Moederboard: Asus P5b-VM (Vista ready heb ik gelezen)
Hardeschijf: Samsung Spinpoint t166 500 Gig (Lekker stil en Snel)
Kast: Silverstone LC16M (2 casefans en sterk materiaal met een duidelijk display)
DvD Brander: Plextor PX-750A (Ook stil en Snel)
Geheugen: G.E.I.L. 2 GB DDR2-667 Kit PC5300 (we gaan niet oc'en dus is PC5300 Snel zat)
en Vista raad ook 2 Gigabyte aan.
Toetsenboard; Microsoft Remote Keyboard Media Center Edition
Tv Kaart: Hauppauge WinTV-PVR-500 MCE
Voeding: 500 Watt I-Green (Lekker stil)

Assemblage 50 euro

Totaal Bedraag van 1600 euro

Wat vinden jullie van dit systeem
Reacties zijn altijd welkom
Ik denk dat dit best een goed systeem is... Alleen een beetje duur.. Ik zou bezuinigen op:

De processor (zoals eerde aangegeven)
HD (500 Gig is voor mij wel veel)
Geheugen (2 GIG is minimaal maar volgens mij is jou geheugen is te duur.)
DVD brander (waarom plextor???)
Voeding 500 Wat lijkt me iets te veel en die Igreen is volgens mij ook prijzig..
en uiteraard de Webshop!!! Waarom bestelt niemand bij cool-prices???? Die zijn veel goedkoper!!!!

Bedankt hoor!!!

Verwijderd

Ik bestel altijd bij cool-prices is voor mij de beste shop @ tweakers.

• Menniac
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-01 10:55
Ik heb laatst zelf een htpc gebouwd in een antec fusion kast, met een 6600 core 2 duo.

Echt stil kan ik hem echter niet noemen. De boxed koeler maakt niet heel veel geluid, maar stil zou ik het nu ook weer niet willen noemen. Bij gewoon tv kijken hoor je dat ding gewoon.
De arctic freeze pro koeler die ik erbij had gekocht, bleek niet in de kast te passen helaas.

Weet iemand een echt stille koeler die ook nog eens in een antec fusion kast past???

Menniac

• Dragons
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-01 02:35
Probeer eens een Cooler Master Susurro dat moet volgens mij wel passen en is lekker stil.

-

• BlackBurn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:40

BlackBurn

One Ring To Rule Them All

Je hebt voor VMC voldoende aan Home RPemium +/- 80 euro (oem).

Kijk verder ook eens in dit topic, staan ook veel tips en ideeën.
De ultieme HTPC bouwen.

If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!

Pagina: 1