Toon posts:

[Excel] Inhoud van 2 sheets vergelijken

Pagina: 1
Acties:
  • 2.403 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb twee lijsten met ongeveer 6000 gegevens over objecten. Nu wil ik controleren of de waarde die toegekend is in beide lijsten overeenkomt. In beide lijsten zijn de objecten voorzien van een identificatienummer, veel objecten komen alleen niet overeen. Dit maakt het voor mij onmogelijk om beide lijsten naast elkaar te plakken, en te selecteren op ID-nr.

Kortom; Hoe kan ik een check uitvoeren of ID-nr's in beide lijsten voorkomen, en wanneer dit het geval is de bijbehorende waardes met elkaar vergelijken?

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-07 17:59

Haan

dotnetter

Ik denk dat je aan de slag moet met Visual Basic als ik je probleem zo lees. Ik kan je daar alleen helaas niet verder mee helpen :P

Kater? Eerst water, de rest komt later

• GloriX
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
twee kanten op verticaal zoeken. Je zoekt tabel 1 in tabel 2 en andersom.

Nu zie je wat er nieuw is bijgekomen en wat er uitgegaan is.

Verwijderd

Topicstarter
Frisea schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 15:19:
twee kanten op verticaal zoeken. Je zoekt tabel 1 in tabel 2 en andersom.

Nu zie je wat er nieuw is bijgekomen en wat er uitgegaan is.
Dat klinkt als tijdrovend handwerk. Bestaat er geen formule waarmee de waarde uit één cel vergeleken wordt met een op te zoeken waarde in een kolom. Wanneer die match gemaakt is worden vervolgens de bijbehorende waardes vergeleken.

Ik weet alleen niet of Excel dat aan kan, of moet ik dan met Access werken?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 15:29:
[...]

Dat klinkt als tijdrovend handwerk. Bestaat er geen formule waarmee de waarde uit één cel vergeleken wordt met een op te zoeken waarde in een kolom. Wanneer die match gemaakt is worden vervolgens de bijbehorende waardes vergeleken.

VERT.ZOEKEN

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 15:29:
[...]

Verticaal zoeken is een functie binnen Excel ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
En, ter voorkoming van de eeuwig terugkomende vraag: in de engelse Excel heet de functie vert.zoeken vlookup
Pagina: 1