Toon posts:

Hub of Switch Draadloos maken

Pagina: 1
Acties:
  • 164 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zou graag een hub of een Switch die een aantal andere netwerkcomponenten verbinden draadloos maken.

Een kabel trekken is in dit geval erg lastig.

Het zijn geen normale pc's of printers waar het om gaat vandaar mijn vraag of het
mogelijk is om een Hub of Switch draadloos te maken.

Een wireless router is ook geen optie omdat hier ook een kabel in gaat naar mijn weten?
Het gaat overigens om een Draadloze lan verbinding.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

2 access points die kunnen bridgen aan elkaar knopen en elke AP verbinden met een switch.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
Ok deze kan ik zonder problemen aansluiten op een hub of switch?
Welk merk / type raad je aan?

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:13
@ hierboven: eerst even zelf onderzoek gaan doen,

zoals al gezegd is kun je een accespoint kopen waar een bridge functie in zit en die draadloos doorknopen aan een andere accespoint.

maar doe eerst graag zelf even onderzoek

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Linksys WAP54G ;)

Gebruik ik zelf ook wel eens voor zoiets.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Een AccessPoint is exact hetzelfde als een bedrade switch. Op het draadloze gedeelte na. :)

Het maakt dus niet uit of je een PC met een netwerkkabel aan een switch hangt, of met een wireless kaartje aan een AccessPoint. Je kunt dus in plaats van bijvoorbeeld een bedrade switch prima een AccessPoint aan een router hangen om zo PC's draadloos van internet te voorzien. Een combinatie is ook prima mogelijk, en inderdaad is de WAP54G zoals Anti-XP (wel pro-vista?) meldt een prima ding, ik heb 'm zelf ook. Hij kost zo'n 60 euro.

Edit: okee, je apparaten hebben dus zelf geen wireless. Dan moet je apparaat wel kunnen bridgen ja, ik weet niet of de WAP54G dat kan, ik dacht van niet?

[ Voor 11% gewijzigd door CodeCaster op 31-01-2007 15:16 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Ik weet zeker dat de WAP54G dat kan, ik gebruik em zelf ook voor bridgen ;)

Het hele draadloze netwerk hier in stiens (www.stiensnet.nl) draait er op ;)

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Pagina: 1