Automatisch directories synchroniseren

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Naast mn desktop pc heb ik 24 uur per dag een server aanstaan. Nu lijkt het mij erg handig om de mappen van mijn desktop pc automatisch te laten backuppen door de server.

Aangezien mn desktop computer niet altijd op het netwerk zit aangesloten ben ik op zoek naar een programma dat automagisch begint met backuppen zodra de netwerk schijf waar de mappen op staan beschikbaar is.

Er zijn een aantal programma's beschikbaar die mappen via het netwerk kunnen backuppen/synchroniseren. Maar geen enkele die ik tot nu toe heb gevonden biedt de mogelijkheid om direct te backuppen bij het aanmelden van de drive. Jullie een idee?

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Off-CSA

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:21
Wat ik ooit heb gedaan is een zelfgeschreven batch-file die m.b.v. WinRAR alle nieuwe, veranderde bestanden aan het archief op de server bijhoudt. Ik moest deze echter zelf aanklikken. Dit ging niet automatisch nadat er een netwerk werd gevonden.

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

smeerbartje schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 17:29:
Wat ik ooit heb gedaan is een zelfgeschreven batch-file die m.b.v. WinRAR alle nieuwe, veranderde bestanden aan het archief op de server bijhoudt. Ik moest deze echter zelf aanklikken. Dit ging niet automatisch nadat er een netwerk werd gevonden.
Je kan met deze beetje nasty hack kijken of er een netwerk is, door te pingen naar een ander IP.
code:
1
ping -n 1 -w 50 192.168.1.1 | find /i "Reply" && (goto :end) || (goto :try)

Bovenstaand voorbeeld pingt naar 192.168.1.1 en gebruikt een timeout van 50ms. De -n 1 staat ervoor dat hij maar 1 keer probeert. Als je een beetje batch kan schrijven kan je met de labels :try en :end een eind komen als je dit scriptje scheduled in Windows en combineert met wat smeerbartje boven mij vertelde.

Echt netjes is het niet, steeds zo'n dos-venster in je taakbalk, maar 't werkt wel :+

Stukje uit de FAQ hiervoor: Batch Scripts

[ Voor 6% gewijzigd door Scyth op 30-01-2007 22:32 . Reden: Stukje uit FAQ toegevoegd ]

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0