Ik wil graag 2 attachements versturen met email d.m.v. een php script. Nu gaat er alleen wat fout;
Als de attachment open, zie ik dat ie van 2 bestanden 1 attachement heeft gemaakt, en hierbij laat ie de gegevens van file1 goed zien, maar van file 2 als gecodeerde tekst. Mijn code:
Op deze manier stuur hij netjes 1 email met 1 attachement, maar nu wil ik 2 attachements. Dus dacht ik kort door de bocht, gewoon weer de file openen zoals hierboven (alleen dan met andere vars). En vervolgens hem nogmaals koppelen:
Dat werkt dus niet. Hoe krijg ik dus op een soort gelijke manier 2 attachements in mijn email? Ik heb uiteraard php.net en google ondersteboven gekeerd, maar geen oplossing gevonden
Als de attachment open, zie ik dat ie van 2 bestanden 1 attachement heeft gemaakt, en hierbij laat ie de gegevens van file1 goed zien, maar van file 2 als gecodeerde tekst. Mijn code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
| //inlezen van de attachement ($attachement = de locatie naar de file) $fp = fopen($attachement, 'r'); if (!$fp) { echo "Could not open attachment for reading...<br>"; exit; } $file_content = fread($fp, filesize($attachement)); // Coderen $file_content = chunk_split(base64_encode($file_content)); //aanmaken email $header .= "From: pietje <pietje@bertje.nl>\n"; $header .= "To: $email\n"; $header .= "Subject: Activatiebevestiging\n"; $header .= "MIME-Version: 1.0\n"; $header .= "Content-Type: multipart/mixed;\n"; $header .= "\tboundary=\"XX-1234DED00099A\"\n"; $header .= "Content-Transfer-Encoding: 7bit\n\n"; $header .= "This is a multi-part message in MIME format.\n\n"; $header .= "--XX-1234DED00099A\n"; //aanmaken tekst voor in email $header .= "Content-Type: text/html; charset=iso-8859-1\n"; $header .= "Content-Transfer-Encoding: 7bit\n\n"; $header .= "$message\n"; $header .= "--XX-1234DED00099A\n"; //toevoegen attachement1 $header .= "Content-Type: application/octet-stream; \n"; $header .= "\tname=\"contract.html\"\n"; $header .= "Content-Transfer-Encoding: base64\n"; $header .= "Content-Description: contract.html\n\n"; $header .= $file_content; $header .= "--XX-1234DED00099A--"; |
Op deze manier stuur hij netjes 1 email met 1 attachement, maar nu wil ik 2 attachements. Dus dacht ik kort door de bocht, gewoon weer de file openen zoals hierboven (alleen dan met andere vars). En vervolgens hem nogmaals koppelen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| //toevoegen attachement2 $header .= "Content-Type: application/octet-stream; \n"; $header .= "\tname=\"contract.html\"\n"; $header .= "Content-Transfer-Encoding: base64\n"; $header .= "Content-Description: contract.html\n\n"; $header .= $file_content2; $header .= "--XX-1234DED00099A--"; |
Dat werkt dus niet. Hoe krijg ik dus op een soort gelijke manier 2 attachements in mijn email? Ik heb uiteraard php.net en google ondersteboven gekeerd, maar geen oplossing gevonden