Toon posts:

[Ervaring] MSI Notebook M677

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn oog viel eerst op een Asus A6T, maar deze worden blijkbaar niet meer door de fabriek uitgeleverd (in verband met opkomst van een nieuwe serie).

Ik ging een beetje rondzoeken op internet en kwam nu (bij 4launch, hier heb ik mijn A6T besteld en met dit geld wil ik nu dus een andere pc gaan kopen) op een MSI Notebook M677 uit. Dit advies kreeg ik van een mede-tweaker, aangezien deze nette specificaties heeft

URL:
http://www.4launch.nl/sho...info.php?productid=025069
Volgens de site van de fabrikant heeft deze standaard een GeForce 7600 Go aan board, en niet een 7300 zoals vermeld bij 4launch (nog geen mail terug gekregen hierover)

Display: 15,4", WXGA Resolutie 1280x800
Processor: Mobile AMD Turion 64 TL52 (1.60Ghz)
Chipset: nVidia GeForce 6100
Geheugen: 1GB DDR2 (max 2GB) Wil deze upgraden naar 2 gig
Videokaart: nVidia GeForce 7300 zou dan dus de GeForce 7600 Go zijn
Harddisk: 100GB SATA
9-cels (Capaciteit: 7200 mAh)

Prijs (inc. extra gig) € 1.112,-

Ik ging vervolgens op GoT zoeken maar kon deze machine helemaal nergels terug vinden (wel op tweaker prijswatch, maar geen artikelsurvey en ook blijken er verder geen GoT topics aan deze laptop besteed te zijn?)

Is er iemand verder bekend met deze notebook? Of iemand die wat over MSI in het algemeen kan vertellen (kan alleen maar oude topics vinden)

@ Max hier onder: _/-\o_ :+

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

http://gathering.tweakers...30&select_forum=#hitstart

En dan kom ik o.a. op [Ervaringen] Asus A6 serie deel 6

Laat maar... Ik moet leren lezen... |:( |:( |:(

[ Voor 4% gewijzigd door MAX3400 op 30-01-2007 13:41 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• NickyVermeersch
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-02-2023
Die externe numeriek keypad is een handig bij speeltje maar zal ik niet zoveel nodig hebben :)
De 3uur batterij is erg fijn, aangezien ik ook een aantal keren per week in de trein zal zitten. Wat kun je me precies vertellen over de software in het algemeen? Er staat hier verder weinig over op de site. Is er iets waar ik me op moet 'voorbereiden'?
Wel, als je de laptop juist binnenkrijgt van de leverancier moet je eerst nog wat kleine instelligen doen in Windows-setup (Landinstellingen, gebruikersnamen ed)

Eenmaal afgerond krijg je op je bureaublad een paar installers:

- Norton (als ik me goed herinner, een 90 dagen versie)
- Meegeleverde software om DVD's te spelen en te branden (echt goed!) Als je dit installeert, krijg je een balkje op je bureaublad boven de systeemklok, waar je dan bestanden naartoe kan "drag & droppen", je kan dan ook direct je CD/DVD branden vanaf het bureaublad met de bestanden je die zo in de wachtrij hebt gezet.

[ Voor 79% gewijzigd door NickyVermeersch op 30-01-2007 13:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
NickyVermeersch schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 13:44:
Tijdens mijn stage heb ik wel talloze van deze laptops geïnstalleerd. Het eerste wat je opvalt is dat de MSI Laptops een Numeriek Keypad hebben (wat je bij de meeste laptops niet hebt, en je moet dan constant die Fn key gebruiken want omslachtig is als je veel met Ip adressen werkt of getallen).

Ik kan je wel verderhelpen omtrend enige vragen over bijgeleverde software of de mogelijkheden van de MSI-laptop.

Verder waren de klanten ook zeer tevreden, ik heb nog geen klachten gehoord.
Voor de mensen die laptop willen zien
http://www.msi.com.tw/pro...ro_nb_selling.php?UID=633
http://www.msi.com.tw/pro...pro_nb_detail.php?UID=633

Die externe numeriek keypad is een handig bij speeltje maar zal ik niet zoveel nodig hebben :)
De 3uur batterij is erg fijn, aangezien ik ook een aantal keren per week in de trein zal zitten. Wat kun je me precies vertellen over de software in het algemeen? Er staat hier verder weinig over op de site. Is er iets waar ik me op moet 'voorbereiden'?

Het is een 15.4 inch scherm en zal misschien wel de nodige reflectie opleveren, maar ik ga er vanuit dat dit geen probleem moet zijn, aangezien ik niet van plan ben hem in de volle zon te gaan gebruiken
- Meegeleverde software om DVD's te spelen en te branden (echt goed!) Als je dit installeert, krijg je een balkje op je bureaublad boven de systeemklok, waar je dan bestanden naartoe kan "drag & droppen", je kan dan ook direct je CD/DVD branden vanaf het bureaublad met de bestanden je die zo in de wachtrij hebt gezet.
Ja instellingen veranderen moet wel lukken, weet alleen niet hoe vol laptops zitten met nutteloze software van de fabrikant >:)
Ik zit er zelf nu aan te denken om Norton niet te gaan gebruiken maar Nod32 aan te gaan schaften. De DVD software is in ieder geval erg fijn, doet me een beetje aan 'dragtodisc' dat ik nu op mijn pc heb staan

In ieder geval bedankt tot zover! Ben even een paar minuten weg bezig met Nero premium 7.5 install

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2007 14:05 ]

• NickyVermeersch
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-02-2023
@Dennis

Dat heb ik zojuist aangepast in mijn Antwoordpost :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja instellingen veranderen moet wel lukken, weet alleen niet hoe vol laptops zitten met nutteloze software van de fabrikant >:)
Ik zit er zelf nu aan te denken om Norton niet te gaan gebruiken maar Nod32 aan te gaan schaften. De DVD software is in ieder geval erg fijn, doet me een beetje aan 'dragtodisc' dat ik nu op mijn pc heb staan

In ieder geval bedankt tot zover! Ben even een paar minuten weg bezig met Nero premium 7.5 install

Verwijderd

Topicstarter
Beste D. van der Werf,

Ik zal de onderstaande vragen per punt beantwoorden.

1. Wij hebben inderdaad op de site staan dat het hier gaat oven een 7300 Video kaart. Wanneer ik zelf ga kijken bij de specificaties bij de leverancier dan wordt daar aangegeven dat de notebook gebruik maakt van een 6100 Go chipset en een grafische kaart GeForce Go 7600.

2. Het geheugen is helaas niet te gebruiken in deze notebook. De MSI kan 533x8= PC4200 of PC4300 geheugen.

Mocht u verder nog vragen hebben of de wijzigingen willen doorvoeren dan hoor ik dit graag.

Met vriendelijke groet,

-----Oorspronkelijk bericht-----

Beste lezer(es),

omdat ik bang ben dat de Asus A6T niet meer zal komen heb ik gezocht voor
een alternatief. Ik denk dat ik deze heb gevonden in de MSI M677
(http://www.4launch.nl/4la...inks.php&center=shop/prod
ucteninfo.php?productid=025069)

Ik heb echter wel een aantal opermkingen hierover

1. Volgens de site van de fabrikant heeft de MSI M677 een GeForce 7600 GO (256MB) aan boord. http://www.msi.com.tw/pro.../pro_nb_detail.php?UID=63

Op jullie site staat echter vermeld dat de laptop is uitgerust met een
Videokaart: nVidia GeForce 7300 (128 MB)

2. Onderaan bij deze laptop op jullie site staat "Geheugen upgrade notebook, maar hier staat echter geen geheugen bij. Kan ik hier dezelfde extra geheugen bij krijgen als in de Asus A6T? Dus de Kingston 1GB DDR2 SODIMM PC5300 CL5.0?

Mvg Dennis van der Werf
De A6 is inmiddels ook niet op de site te zien. Ik zal dus echt idd naar een alternatief moeten gaan zoeken en hoop dat deze MSI hier aan voldoet. Bij deze MSI is het geheugen echter 4200/4300 terwijl deze bij de Asus 5300 was :(

Edit; sorry van de dubbelpost 8)7

• The-Force
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-01 16:37
Ik heb sinds 2 weken een M677 en ben er zeer tevreden over. Wel heb ik er 1gig bij geplaats dus nu 2gig PC-5300). Vista Bizniz loopt prima, Vista score van 4.5 (=laagste score harddisk).

Moest wel even wennen aan het toetsenbord. Doordat het nummierke gedeelte aanwezig is is de rechter shifttoets wat kleiner dan ik gewend was. Ik het begin mis je hem steeds.

Ik heb Call of Duty 2, Quake 4 en Battlefield 2142 al effe geprobeerd en dat is prima te spelen. Komt gewoon door de prima videokaart die erin zit (geprobeerd onder Win XP, nog niet op Vista overigens).

Ik heb wel 1 probleempje. Beeld van de Webcam is op z'n kop. Weet niet of het aan de driver ligt of dat het een instelling in Vista is, heb het nog niet kunnen vinden. Moet ik nog eens uitzoeken, nog geen zin/tijd in gehad.

Verwijderd

Topicstarter
Zullen we deze topic sluiten en verder gaan op
Goede laptop van ± 1.100 euro: MSI M677?

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:10
Dat van 4200/4300 geheugen is bullshit. Sinds wanneer kan MSI daar over bepalen terwijl AMD nog steeds over het geheugen gaat waar de integrated mem controller gewoon PC5300 draait en direct de lijntjes naar het geheugen laat lopen..
Pagina: 1