Toon posts:

Internet op 2 pc's

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag internet op 2 pc's.

- Geen draadloze onzin.

- Geen router waar ik 200 poorten dicht moet maken en open moet zetten om online te kunnen gamen.

- Geen router met firewall

- Geen extra software installeren

Ik ben helemaal tegen routers. De redenen zijn (Die ga ik zeggen omdat er toch naar word gevraagd)

* Ingebouwde firewalls
* Weer een overbodig kastje in huis
* De prijs
* Gedoe met poorten open en dicht zetten

Het liefste heb ik een T splitsing. Internet komt onderaan bij de T naar binnen, en dan splitst het zich naar 2 kanten toe.

Wat is voor mij een handige oplossing? Ik wil dat het internet gesplitst word en meer niet.
Ik ben namelijk op het gebied van routers ook niet echt een genie, maar de aantal waar ik mee heb gewerkt zijn op zich wel lomp, vrienden van mij die nooit met mij kunnen gamen omdat ze een router hebben.

Nu heb ik wel ooit eens gehoord van de naam "splitter", als dit een kastje is wat alleen het internet "split" ben ik daar tevreden mee, alleen heb ik daar liever wat hulp mee.

Ik zit trouwens op school en zal het verhaal vanavond pas lezen en aanpassen, volgens mij klopt het namelijk niet helemaal :P

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-03 21:22
Gebruik toch maar router :P

Een splitter is bijvoorbeeld een dingetje bij ADSL die telefoon en ADSL signaal scheid, maar ik denk niet dat jij dat zoekt :P

Als je niet van routers houd, kun je het beste gewoon 2 internetverbindingen nemen :*)

[ Voor 22% gewijzigd door Keiichi op 30-01-2007 13:28 ]

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 13:26:
Ik zit trouwens op school en zal het verhaal vanavond pas lezen en aanpassen, volgens mij klopt het namelijk niet helemaal :P
Gramaticaal klopt het inderdaad niet echt...
En over de router in het algemeen; het ligt aan de gebruiker. Ik heb zelf ook draadloos internet en heb nergens problemen mee..

Ik hoor vanavond wel weer van je als je er weer bent... (komt nu een beetje over als 'zoek het maar voor mij uit ik kijk vanavond wel wat jullie voor mij hebben bedacht)

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-02 21:06
Wat voor Internetverbinding heb je?

Bij ADSL en kabel zul je toch een router moeten gebruiken..
Dat je vrienden niet kunnen gamen met een router slaat nergens op.. om games te kunnen spelen hoef je maar uiterst zelden een poort open te zetten; enkel wanneer je een server wil draaien moet dat wel. En zelfs dat is een simpele handeling als je gewoon eventjes rustig stap voor stap werkt.

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:28
LOL

je hebt 2 manieren om internet te delen.... software op 1 doos, OF een router.

Koop een _goeie_ router.. zet je gamebak in DMZ, en gamen maar..

• DeeJayV
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Keiichi schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 13:28:

Als je niet van routers houd, kun je het beste gewoon 2 internetverbindingen nemen :*)
of een provider nemen waarbij je meerdere IP adressen tot je beschikking hebt :)

Ik denk ook niet dat je makkelijk onder het gebruik van een router uit zal komen...

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-03 13:30
Dat kan, je kunt 2pc's door-lussen als er een 2 netwerkkaarten heeft, alleen dit werkt alleen als de "hoofdpc" aan staat en is moelijk goed werkend te krijgen (zeker met games).
Anders heb je toch echt een router nodig. maar tegenwoordig is het maar zelden nodig om poorten open te ztretten voor games.

@ hierbeneden:
Dat snap ik maar ts geeft aan geen extra kastje te willen. :+

[ Voor 11% gewijzigd door martijnve op 30-01-2007 13:35 ]

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-03 11:45

Haan

dotnetter

Voor internet delen heb je hoe dan ook een router nodig :P

Ik vind het ook maar wat slappe excuses hoor, heel de wereld gebruikt zo'n ding, dus waarom zou jij er niet een kunnen gebruiken?

@hierboven: dan is die 'hoofdpc' de router (een router in de vorm van een klein plastic kastje met vaak 4 poorten is ook gewoon een mini-pc'tje met embedded OS en ingebouwde switch ;) )

[ Voor 67% gewijzigd door Haan op 30-01-2007 13:34 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Hier is je splitter

-geen firewal
-goedkoop
-makkelijk te installeren, een bezopen aap met een zonnebril op kan het nog
- helaas wel een extra kast maar ja je wilt "iets" dat split.

splitter

Verwijderd

- Geen draadloze onzin.
Dan neem je bedraad.
- Geen router waar ik 200 poorten dicht moet maken en open moet zetten om online te kunnen gamen.
DMZ instellen
- Geen router met firewall
Firewall kan je gewoon uitschakelen in de router.
- Geen extra software installeren
Dan neem je juist een router. Die werkt hardwarematig.

[quote]* Weer een overbodig kastje in huis[/quote]

Hoezo overbodig? Het was toch je bedoeling om internet te delen?
Als dat niet je bedoeling is dan is een router inderdaad overbodig maar waarom zeg je dan dat je internet wil delen?
* De prijs
Als je geen twee tientjes overhebt voor het delen van internet dan moet je:

a) het laten
b) een software-router gebruiken
* Gedoe met poorten open en dicht zetten
a) definieer gedoe
b) gebruik DMZ
Het liefste heb ik een T splitsing. Internet komt onderaan bij de T naar binnen, en dan splitst het zich naar 2 kanten toe.
Kan niet. Punt uit.
Wat is voor mij een handige oplossing? Ik wil dat het internet gesplitst word en meer niet.
Ik ben namelijk op het gebied van routers ook niet echt een genie, maar de aantal waar ik mee heb gewerkt zijn op zich wel lomp, vrienden van mij die nooit met mij kunnen gamen omdat ze een router hebben.
Een router is wel een handige oplossing. Het is zelfs je enige oplossing.
Die vrienden van je moeten hun router even goed instellen dan kunnen ze met je gamen.
Nu heb ik wel ooit eens gehoord van de naam "splitter", als dit een kastje is wat alleen het internet "split" ben ik daar tevreden mee, alleen heb ik daar liever wat hulp mee.
Als zo'n "splitter" zou bestaan heb je zelfs daarbij nog hulp nodig?

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
als je provider je 2 ip-adressen geeft
(belgische telenet en belgacom doen dat bv)

zet je er toch gewoon een switch tussen ?
- dit staat trouwens ook schoon in de FAQ ;)

voor je verbinding tss kabelmodem en pc's best geen splitter gebruiken - slecht mogelijk op rj45
switches of hubs is hetgene wat je zoekt.

en geef effe eens wat meer info wat voor verbinding je hebt
kabel/adsl/ andere
welke hardware je al hebt
ev. ook provider en type abo daar.

dan kunnen we je gericht info geven

//edit2
@ hieronder: daarmee dus mijn post dat ie deze avond die info zekers moet toevoegen
inplaats van enkel zijn "wel en niet gewenst"-info
(btw: vrij onnodige dubbel quote want dan kan je dat hierboven telkens ook doen bij diegeen die oplossingen proberen voor te stellen mbv de zeer karige info op dit moment... >:) )
de start post is gelezen geweest dus ...

[ Voor 31% gewijzigd door soulrider op 30-01-2007 14:34 . Reden: FAQ-tip bijgevoegd ]

Verwijderd

soulrider schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 14:25:
als je provider je 2 ip-adressen geeft
(belgische telenet en belgacom doen dat bv)

zet je er toch gewoon een switch tussen ?
- dit staat trouwens ook schoon in de FAQ ;)

voor je verbinding tss kabelmodem en pc's best geen splitter gebruiken - slecht mogelijk op rj45
switches of hubs is hetgene wat je zoekt.

en geef effe eens wat meer info wat voor verbinding je hebt
kabel/adsl/ andere
welke hardware je al hebt
ev. ook provider en type abo daar.

dan kunnen we je gericht info geven

Ik zit trouwens op school en zal het verhaal vanavond pas lezen en aanpassen, volgens mij klopt het namelijk niet helemaal

Verwijderd

Topicstarter
Keiichi schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 13:28:
Gebruik toch maar router :P

Een splitter is bijvoorbeeld een dingetje bij ADSL die telefoon en ADSL signaal scheid, maar ik denk niet dat jij dat zoekt :P

Bedankt voor je reactie, eindelijk eens iemand die niet meteen begint te zeuren *stille hint*
Om de extra info te geven;

PC1 - Amd64 3000+, A8N-SLI SE, onboard geluid/lan, 6600GT Xtreme en een Seasonic S12-430, 2x 160gb striped.

PC2 - Amd64 6000+, M2N32-SLI Deluxe, onboard geluid/lan 8800GTX in sli, Seasonic S12-600 ,2x750GB striped

Kabel internet regelmatig van @home

Verder heb ik genoeg aan utp kabel en geen router of wat dan ook, door de verschillende werktijden is het nog wel mogelijk om de internet kabel uit de ene pc te halen en in de andere te duwen, ze staan niet zo heel erg ver.

Om van PC1 internet te snoepen vind ik niet zo fijn omdat je pc dan altijd aan moet staan.

Begin aub niet meteen met zeuren dat ik best wel een router aan kan schaffen als ik 2 van zulke pc's heb. En draai je zeik-knop een beetje richting de nul stand zodat ik ook nog fatsoenlijke reacties krijg, dankjewel :)

• Haan

Haan

dotnetter

Ik zie hier niemand 'zeiken' hoor, als er iemand zit te zeuren ben je het zelf.. Heb je uberhaupt de reacties in je topic gelezen?

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Nogmaals, wat je wil kan niet. Je hebt een router nodig, zo'n ding kost nog geen drie tientjes, en dat zul je ervoor over moeten hebben.

Je kunt _niet_ met twee PC's tegelijk op internet zonder router zonder meerdere externe IP-adressen. En guess what? Je krijgt sinds een jaar of 4, 5 slechts één extern IP-adres, om de simpele reden dat ze opraken. Dat is geen gezeik van ons, het is gezeik van jou dat je geen router wilt. Het is helemaal niet veel moeite om poorten te forwarden.

Koop gewoon zo'n ding, en kijk op bijvoorbeeld www.portforward.com voor hulp. Meer dan genoeg over te lezen.

[ Voor 15% gewijzigd door CodeCaster op 30-01-2007 19:45 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 19:22:
Begin aub niet meteen met zeuren dat ik best wel een router aan kan schaffen als ik 2 van zulke pc's heb. En draai je zeik-knop een beetje richting de nul stand zodat ik ook nog fatsoenlijke reacties krijg, dankjewel :)
Euhm, sorry hoor, maar is het onze schuld dat @Home geen extra IP-adressen meer uitdeelt?

Vroeger kon je een cc1234-b "aanvragen", zodat je op de andere PC ook een internet-IP kreeg. Dokte je wel een tientje per maand extra voor natuurlijk, maar dan had je geen extra router nodig.

Tegenwoordig zegt @Home vanwege 't IP-adressen-gebrek van IPv4: fuck it, je gebruikt maar lekker een router.

Dus sorry hoor, wat jij wil is hetzelfde als omhoog vallen: onmogelijk.

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 11:16

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Is er iemand die zijn pc als DMZ host moest instellen om online te gamen?? Alleen als je zelf host bent met games kan je dat probleem hebben, maar ook lang niet altijd. Echt een basic router kopen en je bent klaar. Aanzetten, eventueel het wachtwoord veranderen en waarschijnlijk hoef je verder niets uit te richten. Het kan niet makkelijker dan met een router. Pcs instellen als router gaat vaker mis, maar je kan met een wizard je internetverbinding via een 2e NIC delen en zo de andere pc gebruik laten maken van internet. Mijn ervaring is wel dat die 2e pc dan vaak netwerkproblemen heeft, zeker met gamen e.d.. Dat is minder eenvoudig dan het lijkt.

En ik vind dat de TS een beetje moet oppassen en echt moet beseffen dat mensen hem hier helpen. Als hij dit zelf niet waardeert, moet hij de vraag niet stellen of het zelf uitzoeken. Google doet ook een hoop.
ID-College schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 19:45:
Hoeze moet je een router?
Ik heb een hub hier liggen, die verdeelt ook gewoon internet. Geen firewall, geen software erop en geen andere meuk. Aansluiten die kabels en klaar.
Dat vinden de meeste modems en ISPs niet zo leuk, omdat je iets moet hebben wat de IP adressen regelt als je er van je provider maar 1 krijgt. Daarnaast is een hub wel heel inefficient en is het een kleine moeite om een switch aan te schaffen.

[ Voor 56% gewijzigd door Hann1BaL op 30-01-2007 19:47 ]

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:11

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

*zucht* Weer zo iemand die denkt dat je meer vliegen vangt met azijn dan met stroop. Kerel, deze beste mensen willen je helpen en dan ga je zeggen dat ze lopen te zeiken? Je geeft zelf al niet echt veel info en blijkbaar ben je zo overtuigd dat er een t-splitter bestaat om je internet te delen. Guess what, die bestaat echt niet. Voor jouw wensen moet je, zoals bijna iedereen hierboven al aangeeft, een router hebben. Instellen van die dingen is meestal ubersimpel zolang je maar 1 ding in gedachten houdt: RTFM.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• Drawer
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Zoals al meer mensen hier zeggen, je hebt toch echt een router nodig. G
Gooi dat kastje ergens weg, die euro stroom per jaar, boeie?
Zet jouw game-pc op DMZ, dan zijn alle poorten voor jou open, nergens last van.

Echt, verdiep je eens in de materie, een router is echt geen hel als je er ook maar íets van af weet. Je stelt zo'n ding zo in.

Het is gewoon onmogelijk 't anders te doen, je zal anders altijd een pc aan moeten laten staan, de router vervangt nu eigenlijk de pc die ervoor zorgt.

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:56
Ik heb een hub hier liggen, die verdeelt ook gewoon internet. Geen firewall, geen software erop en geen andere meuk. Aansluiten die kabels en klaar.

• Osiris
  • Niet online
Tenzij jij een ingebouwde (NAT-)router in je modem hebt zitten óf je ISP deelt meerdere publieke IP-adressen uit, geloof ik er geen snars van ;)

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-03 16:01
Afbeeldingslocatie: http://www.arcelect.com/Mot202T-front.jpg

1800bps. Werkt over een normale telefoonverbinding. Hardware Flow Control. Ideale oplossing voor je tweede PC. ;-)

Verwijderd

Topicstarter
Osiris schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 19:41:
[...]

Euhm, sorry hoor, maar is het onze schuld dat @Home geen extra IP-adressen meer uitdeelt?

Vroeger kon je een cc1234-b "aanvragen", zodat je op de andere PC ook een internet-IP kreeg. Dokte je wel een tientje per maand extra voor natuurlijk, maar dan had je geen extra router nodig.

Tegenwoordig zegt @Home vanwege 't IP-adressen-gebrek van IPv4: fuck it, je gebruikt maar lekker een router.

Dus sorry hoor, wat jij wil is hetzelfde als omhoog vallen: onmogelijk.
Ik heb het toch helemaal niet over @Home 8)7
Ik bedoel zulke hopeloze posts die totaal nergens over gaan
Drawer schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 19:44:
Zoals al meer mensen hier zeggen, je hebt toch echt een router nodig. G
Gooi dat kastje ergens weg, die euro stroom per jaar, boeie?
Zet jouw game-pc op DMZ, dan zijn alle poorten voor jou open, nergens last van.

Echt, verdiep je eens in de materie, een router is echt geen hel als je er ook maar íets van af weet. Je stelt zo'n ding zo in.

Het is gewoon onmogelijk 't anders te doen, je zal anders altijd een pc aan moeten laten staan, de router vervangt nu eigenlijk de pc die ervoor zorgt.
Als je dan ook meteen zegt waar ik op moet letten bij de aanschaf van een router?
Je geeft net zo weinig info als ik zelf heb gedaan in de startpost?
FooLsKi schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 19:44:
*zucht* Weer zo iemand die denkt dat je meer vliegen vangt met azijn dan met stroop. Kerel, deze beste mensen willen je helpen en dan ga je zeggen dat ze lopen te zeiken? Je geeft zelf al niet echt veel info en blijkbaar ben je zo overtuigd dat er een t-splitter bestaat om je internet te delen. Guess what, die bestaat echt niet. Voor jouw wensen moet je, zoals bijna iedereen hierboven al aangeeft, een router hebben. Instellen van die dingen is meestal ubersimpel zolang je maar 1 ding in gedachten houdt: RTFM.
Ik quote :

* Dat je vrienden niet kunnen gamen met een router slaat nergens op.

* Gramaticaal klopt het inderdaad niet echt...

* En over de router in het algemeen; het ligt aan de gebruiker

* (komt nu een beetje over als 'zoek het maar voor mij uit ik kijk vanavond wel wat jullie voor mij hebben bedacht)

* Ik vind het ook maar wat slappe excuses hoor, heel de wereld gebruikt zo'n ding, dus waarom zou jij er niet een kunnen gebruiken?

En zo kan ik nog wel even door gaan, in plaats van ECHTE hulp zoals sommige mensen hier wel kunnen bieden, komen allemaal van dit soort reacties naar voren.

Op de rest ga ik niet eens meer reageren :)
Heeft er iemand interesse om mij dan een aantal punten te geven waar ik op moet letten bij de aanschaf van een router?
En misschien ook een paar *goede* router types geven?

Zie de post boven mijn post, echt matig het niveau hier af en toe :/

• Haan

Haan

dotnetter

Dan is het dus óf stiekem een router, óf hij is aangesloten op een router (zoals al is gezegd). Want het is gewoon onmogelijk dat een hub/switch internet verdeelt.

• Jordizuijd
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Waarom zou je een hub willen, die maakt je netwerk alleen maar trager... En is "ook een extra kastje".

Verwijderd

Ik vraag me af wanneer TS zijn 2e pc wil gaan aanschaffen.
Voor zover ik weet is die processor net in het nieuws geweest, als zijnde net uit ;)

Bron (Frontpagenieuws van 29-1-2007): nieuws: AMD Athlon X2 6000+ voortijdig gelanceerd

Als "serieuze" reactie:
Het is al een aantal keren gezegd, maar wat jij wil kan alleen maar, als je provider je meer dan één IP-adres toekent. Dan zou je aan een switch genoeg hebben.

Als dat niet zo is, kun je een aparte pc neerzetten, die als DHCP-servertje dienst doet en intern IP-adressen uitdeelt aan beide pc's en waarop je ICS instelt.

Maar eerlijk gezegd is een routertje veel simpeler. Firewall op disabled en klaar :)

• soulrider
[...]

//extra zeikmodus + sarcasme:
als je het dan toch beter weet: bel je provider, vraag een extra ip en plaats een switch of los het zelf op en luister niet naar de enigste goede hulp die je hier is aangeboden - hulp die je tenslotte zelf vroeg.
(als je geen ip krijgt ga ze daar dan ook ziekers noemen en een grote mond opentrekken

lees de FAQ eens door, lees andere topics over het zelfde probleem eens door
en zet je "eingewijze"- en "zeik"-knop aub zelf eens wat minder.

je vraagt hulp, je krijgt hulp, denk je het toch beter te weten:
fijn, doe zo voort, maar kom niet 'zeiken' dat wij het achteraf toch bij het juiste eind hadden.
byebye dan :w

//beetje ontopic:
en routers met uPNP zijn quasi config. vrij om zelf server te kunnen zijn in games.

goeie tips naar goede router: GoT-search, google....
na ons zeikers te noemen mag je zelf verder zoeken van mij.

@ev. meelezende mods:
ja mijn post gaat er wrs ver over, maar mensen die hulp vragen en dan die hulp nog afbijten/wegjagen, ipv hun ogen te open en open te staan voor meer wijsheid dan dat ze zelf hebben en dus iets bij te leren, die mogen in hun domheid blijven en moeten de rest maar met rust laten. :+

[ Voor 15% gewijzigd door soulrider op 30-01-2007 20:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 19:53:
Ik vraag me af wanneer TS zijn 2e pc wil gaan aanschaffen.
Voor zover ik weet is die processor net in het nieuws geweest, als zijnde net uit ;)

Bron (Frontpagenieuws van 29-1-2007): nieuws: AMD Athlon X2 6000+ voortijdig gelanceerd

Als "serieuze" reactie:
Het is al een aantal keren gezegd, maar wat jij wil kan alleen maar, als je provider je meer dan één IP-adres toekent. Dan zou je aan een switch genoeg hebben.

Als dat niet zo is, kun je een aparte pc neerzetten, die als DHCP-servertje dienst doet en intern IP-adressen uitdeelt aan beide pc's en waarop je ICS instelt.

Maar eerlijk gezegd is een routertje veel simpeler. Firewall op disabled en klaar :)
Ik krijg wel vaker producten eerder toegestuurd dan dat ze in de "winkelschappen" liggen.
Mocht je het daar niet mee eens zijn, dan heb ik gewoon een 5000+ oke?
Ik vind het namelijk niet zoveel waarde toevoegen aan de keuze voor een router en ik wil graag on-topic blijven.
Als je mij een type router zou kunnen noemen waar ik de firewall van kan disablen, en zonder al te veel 'gedoe' normaal kan gamen via internet, zou ik je dankbaar zijn.

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:56
Osiris schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 19:48:
[...]

Tenzij jij een ingebouwde (NAT-)router in je modem hebt zitten óf je ISP deelt meerdere publieke IP-adressen uit, geloof ik er geen snars van ;)
Heb idd een modemrouter ja. Maar de TS vermeld niet of hij dit heeft, tegenwoordig wordt dit standaard meegeleverd.

• breekbrood
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-12-2025
@Ramon: kijk voor een geschikte router in de pricewatch.. Allemaal kun je de firewall uitzetten, en een DMZ lukt je vast ook wel. Heb zelf ook een eenvoudige Sitecom, werkt prima en stabiel, game vanachter de firewall zonder DMZ en dat gaat als een tiet.

[ Voor 81% gewijzigd door breekbrood op 30-01-2007 20:02 ]

• FooLsKi

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 19:52:
[...]

Heeft er iemand interesse om mij dan een aantal punten te geven waar ik op moet letten bij de aanschaf van een router?
Ik ben zelf heel erg te spreken over Sitecom. Een hele hoop vinden het maar niks maar ik hoef niets anders meer voorlopig. Eenvoudige GUI, lage prijs en imo goeie kwaliteit voor 't geld. Je hoeft niets specifieks te hebben, je kan gewoon voor een cheap-ass ding gaan met draadjes. Is sneller dan wireless en je hoeft geen usb-sticks of pci-kaartjes te halen. Kan je ook nog de firewall in uitschakelen, mocht je dat nodig vinden.

[ Voor 5% gewijzigd door FooLsKi op 30-01-2007 20:03 . Reden: Ongeloveloos dat ik zo vriendelijk kan blijven... ]

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

[...]
En zo kan ik nog wel even door gaan, in plaats van ECHTE hulp zoals sommige mensen hier wel kunnen bieden, komen allemaal van dit soort reacties naar voren.

Op de rest ga ik niet eens meer reageren :)

Zie de post boven mijn post, echt matig het niveau hier af en toe :/
Tja, jij wilt iets onmogelijks en bent dan boos op de mensen die je dat vertellen? :?

Kopen goede router is heel simpel. De meeste routers zijn gewoon goed, al heb je natuurlijk onderscheid in A-merken en B-merken. Koop geen Sweex of Sitecom, maar neem dan een Linksys of 3Com of zo. De kwaliteit van de router is niet het probleem, het zit hem namelijk in de instellingen.

Het is misschien toch verstandig je eerst in te lezen op de techniek, zodat je niet om dingen gaat vragen die technisch niet kunnen. En je dus ook te realiseren dat de meeste mensen die hier antwoorden je dus echt hebben geprobeerd te helpen. :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 19:58:
[...]

Ik krijg wel vaker producten eerder toegestuurd dan dat ze in de "winkelschappen" liggen.
Mocht je het daar niet mee eens zijn, dan heb ik gewoon een 5000+ oke?
Ik vind het namelijk niet zoveel waarde toevoegen aan de keuze voor een router en ik wil graag on-topic blijven.
Als je mij een type router zou kunnen noemen waar ik de firewall van kan disablen, en zonder al te veel 'gedoe' normaal kan gamen via internet, zou ik je dankbaar zijn.
Ik kan dit werkelijk niet meer serieus nemen :/

Als antwoord op je vraag: in elke router kun je de firewall op disabled zetten.

Verwijderd

Topicstarter
FooLsKi schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 19:59:
[...]

Ik ben zelf heel erg te spreken over Sitecom. Een hele hoop vinden het maar niks maar ik hoef niets anders meer voorlopig. Eenvoudige GUI, lage prijs en imo goeie kwaliteit voor 't geld. Je hoeft niets specifieks te hebben, je kan gewoon voor een cheap-ass ding gaan met draadjes. Is sneller dan wireless en je hoeft geen usb-sticks of pci-kaartjes te halen.
Dankje ik zal eens wat reviews of informatie zoeken over Sitecom routers.
Wireless is inderdaad langzaam en ook best prijzig. Ik wou eerst een wireless setje halen alleen is het moeilijk omdat ik meer als 20 meter van het modem zit, en daar staan ook nog een aantal muren tussen, en 2 plafonds. Het succes werd me niet gegarandeerd :P

• breekbrood
Zie net in een ander topic van je dat je vroeg of je ook een PC via USB kan aansluiten en een via UTP op je @home modem.

Toevallig heb ik dat laatst nog bij mijn vriendin gedaan, werkt prima. Was volgens iedereen onmogelijk, maar bleek prima te werken zonder rompslomp.. Misschien kun je dit nog even proberen voordat je echt een router moet kopen.

• FooLsKi

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Zoek jij ff wat reviews en informatie erbij. Als ik je nog een laatste tip mag geven: doe dat voortaan *voordat* je vragen en eisen gaat stellen ;)

• tinus89
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-03 12:33
breekbrood schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 20:07:
Zie net in een ander topic van je dat je vroeg of je ook een PC via USB kan aansluiten en een via UTP op je @home modem.

Toevallig heb ik dat laatst nog bij mijn vriendin gedaan, werkt prima. Was volgens iedereen onmogelijk, maar bleek prima te werken zonder rompslomp.. Misschien kun je dit nog even proberen voordat je echt een router moet kopen.
Kan je wel zeggen, maar bij mij werkt het niet........ Ik heb ook @home en dacht ook een jaar terug slim te zijn.

Enne, @home levert geen modemrouters. Alleen modem, verder niks.

[ Voor 5% gewijzigd door tinus89 op 30-01-2007 20:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
FooLsKi schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 20:07:
Zoek jij ff wat reviews en informatie erbij. Als ik je nog een laatste tip mag geven: doe dat voortaan *voordat* je vragen en eisen gaat stellen ;)
Ik zat vanmiddag op school en daar moet je tegenwoordig ook leren, vandaar dat ik niet aandachtig kon zoeken.
breekbrood schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 20:07:

Hmm, een vriend van me zei ook dat het niet kon. Heb je deze draadloos aangesloten of via een kabel met USB aan de ene kant en UTP aan de andere kant (Of misschien nog met een 'converter' ertussen?

• Osiris
  • Niet online
[...]

Ik heb het toch helemaal niet over @Home 8)7
Euhm, niet?:
[...]

Kabel internet regelmatig van @home
Nee, jij hebt het helemaal niet over @Home joh :z :X

Ik laat je nu wel lekker aanprutsen, succes ermee, mij zul je niet meer horen :w

• breekbrood
-USB uitgang (vierkante stekker) -> USB van PC1 (platte brede stekker) (kabel zat in de doos)
-PC2 gewoon via UTP aangesloten met twee maal een RJ-45 stekker

In beide pc's je @home computernaam instellen. Software (drivers) zijn alleen nodig bij de PC die via USB is aangesloten en staan op de meegeleverde cd.

Ik heb een arris modem.

Afbeeldingslocatie: http://www.simplehelp.net/images/cable_modems/arris_cm450.gif

Verwijderd

Topicstarter
breekbrood schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 20:16:
-USB uitgang (vierkante stekker) -> USB van PC1 (platte brede stekker) (kabel zat in de doos)
-PC2 gewoon via UTP aangesloten met twee maal een RJ-45 stekker

In beide pc's je @home computernaam instellen. Software (drivers) zijn alleen nodig bij de PC die via USB is aangesloten en staan op de meegeleverde cd.

Ik heb een arris modem.

[afbeelding]
@Osiris ; Ik had het in de post waarop jij me quote niet over @Home harrie. :)

Ik zal eens een keertje zoeken in de @Home doos. Ik heb volgens mij geen USB in de doos zitten omdat ik een UTP/Netwerkkaartje "setje" heb aangeschaft toen.
In ieder geval bedankt voor je hulp, ik ga morgen een goedkoop routertje halen van Sitecom om het toch maar te proberen, jammer dan van het extra kastje wat weer ergens in een hoekje moet worden geduwd, en anders probeer ik het daarna via een ontzettend lange usb kabel van 30 meter :o

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:44

sapphire

Die-hard pruts0r

Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 20:11:
[...]

Ik zat vanmiddag op school en daar moet je tegenwoordig ook leren, vandaar dat ik niet aandachtig kon zoeken.
[...]
Nou wat doe je dan hier een beetje posten ipv leren :?
Niet om te zeiken ofzo (voor ik dat ook meteen naar me hoofd geslingerd krijg) als je toch zulke goede connecties hebt dat je spullen voor de launch kunt krijgen.....vraag aan hen een routertje

Verder snap ik eht probleem niet, als je zelf een pc kunt bouwen kun je een router configgen.
Ik heb hier een router/modem emt Wlan ingesteld zonder gebruiksaanwijzing emt alles erop en eraan zonder hulp of enige kennis of ervaring hierin :?
Zoals gezegd een dronken aap emt zonnebril kan het doen, dus een scholier al helemaal

Gabriël AM5

• soulrider
de usb-aansluiting kan door firmware uitgeschakeld worden
de belgische kabel providers (telenet vooral) ondersteunen dat bijvoorbeeld niet
en hebben dat meestal ook uitgeschakeld.

(je kan de pc wel aansluiten maar hij gaat geen ip krijgen van buiten)

en dat gaat wrs ook het geval zijn: als je slechts 1 ip van je provider krijgt dan kan je wel 2 pc's aansluiten maar dan eb je nog altijd maar 1 ip dat je over 2 pc's moet zien te verdelen.
en het enigste toestel dat dat kan is een router of iets met router eigenschappen

Verwijderd

Topicstarter
sapphire schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 20:26:
[...]

Nou wat doe je dan hier een beetje posten ipv leren :?
Niet om te zeiken ofzo (voor ik dat ook meteen naar me hoofd geslingerd krijg) als je toch zulke goede connecties hebt dat je spullen voor de launch kunt krijgen.....vraag aan hen een routertje

Verder snap ik eht probleem niet, als je zelf een pc kunt bouwen kun je een router configgen.
Ik heb hier een router/modem emt Wlan ingesteld zonder gebruiksaanwijzing emt alles erop en eraan zonder hulp of enige kennis of ervaring hierin :?
Zoals gezegd een dronken aap emt zonnebril kan het doen, dus een scholier al helemaal
Nee niet om te zeiken, je wilt gewoon aardig doen? |:(

• doeternietoe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-03 09:29
__fred__ schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 19:49:
[afbeelding]

1800bps. Werkt over een normale telefoonverbinding. Hardware Flow Control. Ideale oplossing voor je tweede PC. ;-)
De TS wil geen extra kastje :+

@TS: Waar jij op moet letten? Nergens denk ik. Alle leuke functies zoals Firewall enzovoort zal je toch wel niet gaan gebruiken, en DMZ heeft vrijwel iedere router.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-03 08:35

Equator

Crew Council

#whisky #barista

[...]
Hee, als je niet geholpen wilt worden, dan blijf je toch lekker weg. :|

Wat jij wilt kan alleen als je provider je 2 IP adressen geeft..

En anders heb je iets nodig dat slim genoeg is om je verkeer de correcte weg op te sturen.. Jusit => een router.
Suc6 :w
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.