Toon posts:

Flash naar DVD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb in flash 10 hoofdstukken gemaakt voor een presentatie en wil deze nu op een DVD zetten.

Ik werk op een apple en heb de flash bestanden via Quicktime pro omgezet naar quicktime movie en zonder compressie opgeslagen.
Daarna via Imovie een project van gemaakt met hoofdstukmarkering etc etc. Daarna richting Idvd het menu aangemaakt en een aftiteling toegevoegd... Een heel verhaal maar nu komt het.

In Flash, Imovie en Idvd ziet de kwaliteit er overal goed en scherp uit. Maar als de DVD klaar is wordt alle tekst slecht leesbaar en laat de kwaliteit de wensen over. Nu denk ik dat het komt omdat Idvd de dvd brand voor tv kwalitiet en op een televisie ziet het er inderdaad wel aardig uit maar de presentatie wordt op een computer afgespeeld..

Weet iemand een software programma waarmee ik dvd's kan aanmaken zonder dat deze de videokwaliteit aantast??

Verwijderd

DVD-video heeft een bepaalde resolutie en kwaliteit gaat verloren door de codering naar MPEG2, maar; als je een DVD brand voor op computer weergave waarom brand je die dan als DVD-video en niet gewoon als FLASH bestanden?

DVD zal zowiezo mindere kwaliteit geven als de FLASH bestanden. Het enige wat je er moet bijzetten is de flash player of je flash file converteren naar EXE (als dat nog kan; al lang niet meer met flash gewerkt)

eventueel kun je in de codec sharpness wat hoger zetten en misschien wat meer keyframes toevoegen aan je film.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2007 13:17 ]

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-01 22:01

LieveNiels

On Fire

Als het toch op een computer wordt afgespeeld, waarom dan omzetten naar dvd-video formaat? Gewoon Flash houden, dan is je probleem opgelost. Aan de andere kant zal het liggen aan de kwaliteit waarmee het gecomprimeerd wordt, dvd-video heeft een maximale bitrate en resolutie (bitrate 6000kB/s reso 768x576 allebei gokjes, maar iets in die richting) en dat zal er altijd slechter uitzien als gewoon desktop resolutie ongecomprimeerd.

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Kies anders eens 2pass VBR encoding mits je software het ondersteund. Als je vanaf de laptop wilt afspelen vooral geen DVD van maken zoals hierboven ook wordt gezegd.

Verwijderd

Topicstarter
naar DVD omzetten is puur omdat dis platform onafhangekelijk is en bijna altijd als autorun staat ingesteld bij zowel mac als pc.. maar misschien moet ik het dan toch maar in flash laten staan... Wel jammer want ik wil graag een zelfde menustructuur als op de dvd aanhouden en dit is dan in flash weer veel werk om te maken... :(

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

LieveNiels schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 13:16:
Als het toch op een computer wordt afgespeeld, waarom dan omzetten naar dvd-video formaat? Gewoon Flash houden, dan is je probleem opgelost. Aan de andere kant zal het liggen aan de kwaliteit waarmee het gecomprimeerd wordt, dvd-video heeft een maximale bitrate en resolutie (bitrate 6000kB/s reso 768x576 allebei gokjes, maar iets in die richting) en dat zal er altijd slechter uitzien als gewoon desktop resolutie ongecomprimeerd.
Deze jongen heeft helemaal gelijk maar 768x576 is de oude analoge standaard. VHS PAL. Sinds DV en Digi is voor digitaal de standaard 720x576. De Bitrate van een VBR 2 PASS ligt idd tussen de 6 Mbps en 8Mbps. HEt kan nog wel hoger tot 9800 kB maar dan heb je kans dat el cheapo DVDspelers over hun nek gaan en het niet trekken. Dat moet je alleen doen als de speler een goede decoder onboard heeft denk aan hi-end DVD spelers. Anders heeft het weing nut.Bedenk je het volgende. Flash is mainly vectorbased en dvd pixelbased. In Flash kun je de animatie gewoon fullscreen afspelen en dan het liefst via dvi ergens een beamer in. Dan heb je echt de beste kwaliteit en het zal zich lonen om even in een paar uur een menuutje te maken. Aangezien het je voor deze DVD is gelukt kun je het ook gemakkelijk in Flash realiseren.

Wil je nu toch een DVD wordt het nooit echt heel mooi omdat je gaat comprimeren. Toch kun je wel redelijke resultaten halen als je eerst naar uncomp quicktime gaat en dan via een goede encoder zoals compressor op de mac of procoder op de pc (of andere freeware Mpge2encoders) naar DVD gooien en dan voor 2pass VBR kiezen. Duurt het wel 2x zo lang maar echt veel betere resultaten zul je met software niet halen. Een lettertype wat kleiner is dat 10 a 12 wordt al snel onleesbaar. een en ander hangt af van de kwaliteit van pixelbased bronmateriaal in de animatie. Zijn daar al pixelbased objecten zoals jpegs en flashvideo dan is daar al een keer gecomprimeerd en dat ga je versterken indien je naar DVD gaat. JE krijg dan compressie over compressie en dat is waarschijnlijk de reden dat het bij jou niet mooi op het scherm komt. Ik weet verder niks over hoe die animatie is opgebouwd dus dat is maar speculeren. :)

DVD is PAL 720:576 daar zul je je animatie dan naartoe moeten renderen. Je tekst moet wel een dropshadow erachter hebben of een outline. Of als die tekst flikkert. Een motionblur van 1px over de tekst. ALs het niet mooi is en je wilt echt DVD moet je alle teskt echt leesbaar en duidelijk in de bron aanpakken voor je gaat comprimeren.

De hamvraag is dan ook-
Wordt er een DVD oplage verwacht of kun je volstaan met flash? Flash heeft voor video ook Mpeg4 aan boord wat betere kwaliteit geeft dan een Mpeg2. Wil je vaker zoiets zul je dus altijd de vraag moeten stellen of er DVD in oplage komt. Iets 1 keer als presentaie van een beamer afspelen maakt het hele verhaal irrelevant natuurlijk dan kun je je veel beter puur op Flash richten want dat geeft veel meer opties dan de dvd structuur. Met DVD (Bijv DVDStudio Pro en Sonic) kun je ook hele mooie dingen maken maar is beperkter, gecomprimeerd en minimaal net zo moeilijk als een navigatiemenu in Flash. Mocht je het allemaal moeilijk vinden iets zelf te bouwen. Tutorials en guides voor kant en klare fancy Flashmenus met vrije scripts en voorbeelden va dit soort menu''s zijn in de freewarecommunity genoeg te vinden. Dat kun jij vast wel via Google uitvogelen. :*)

[ Voor 103% gewijzigd door under-world op 31-01-2007 05:46 ]

• trigger808
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 13:30:
naar DVD omzetten is puur omdat dit platform onafhankelijk is ....
Als je het alleen op een pc wilt draaien kun je er ook een HD film van maken en natuurlijk niet interlaced.
het is al laat dus als ik poep praat, mij gewoon negeren!
Pagina: 1