Toon posts:

Mac computers te duur??

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Kheb een tijdje geleden met ne vriend gediscussieert over Mac computers vs Windows computers

Hij geeft mij gelijk dat Mac OS X Tiger en het toekomstige Leopard, Windows XP en het opkomende Vista (normaal gezien vandaag in de winkels) overklassen, maar hij zou geen Mac computer kopen omdat deze te duur zijn tegenover andere computers

Zelf vind ik dat Mac computers zijn geld al waard zijn voor het design die ze hebben, maar dat vindt hij geen goede reden

Heeft er iemand hiervoor wel goede redenen om aan te tonen dat Mac computers hun geld waard zijn

Dank bij voorbaat

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
Vergelijk een nieuw released product met producten met exact dezelfde speicificaties.. verschilt niet veel..

Deze discussie is daarbij al vele malen gevoerd. Je betaald bij een Mac niet alleen voor de specs, maar dus ook voor design, kwaliteit en service. Sommige mensen snappen dit alleen niet.

• justinb81
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-02 22:31

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
Laat je vriend het lekker zelf uitzoeken. Hij beschuldigd, dus hij mag bewijzen.
Kortgezegd, ze zijn het waard, zoals Eswip hierboven ook al zegt.

PSN: djmurcielago

Verwijderd

Ik heb een tijdje geleden met een vriend gediscussieerd over Mac computers en WIndows computers.

Hij geeft mij gelijk dat Mac OS X Tiger (en het toekomstige Leopard), Windows XP en Vista (deze zijn vanaf vandaag verkrijgbaar in de winkel) achter zich laten. Hij zou echter geen Mac computer kopen, omdat deze duur zijn in vergelijking met andere computers.

Persoonlijk vind ik dat een Mac computer zijn geld al waard is vanwege het design, maar dat vind hij geen goede reden.

Kan iemand een goed argument geven dat Mac computers hun geld waard zijn?

Bij voorbaat dank

• Eswip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-06-2024
nog even een ander punt.. De restwaarde van een Mac is VELE malen hoger dan een PC. Dit komt omdat ze maar 1 of 2x per jaar een upgrade krijgen, waardoor een machine van 2 jaar oud nog gewoon bijna alle apps kan draaien.

• DeluxZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-02 12:28

DeluxZ

Livin' the good life

een Apple pc word minder snel minder waard. Als je een pc koop kan je die na 1,5/2 jaar wegdoen en verkopen voor 400 euro ofzo. Een Apple is veel meer waard na 1,5/2 jaar

]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[

Verwijderd

qua prijs vallen ze goed mee, als ik kijk wat je bij een MacPro krijgt moet je echt je best doen om hetzelfde systeem ineen te steken voor die prijs.

Wat voor mij het grootste probleem is bij een mac is de individualiseerbaarheid/upgradebaarheid (plus MacOS wat niet al mijn software kan draaien, maar sinds dualboot met XP is dat ook al weg). Ik zit nu zelf met 2 raptors in raid0, 4x250 in raid5, 2x200 in raid0 en naar volgend jaar zou er nog eens 4x400 in raid5 bij moeten. Dit krijg je gewoon niet voor elkaar met een Mac (tenzij je dure uitbreidingen begint te kopen). In die macPro kan er maximaal 4x500 gig in raid5. Dan heb ik qua storage ongeveer evenveel als ik nu heb, alleen gaat dat qua prestatie een heel pak minder zijn, en kan ik naar later toe niet uitbreiden (om nog maar te zwijgen van de gigantische meerprijs van 4*500 gig)

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Murcielago schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 13:12:
Laat je vriend het lekker zelf uitzoeken. Hij beschuldigd, dus hij mag bewijzen.
Kortgezegd, ze zijn het waard, zoals Eswip hierboven ook al zegt.
Bewijzen? Wat valt er te bewijzen. Het is heel simpel. Als jij vindt dat Apple goeie producten maakt en MS niet dan ben je eerder geneigd geld neer te leggen voor een Apple dan voor een pc met Windows erop oid. Als je een Mac kut vindt, zul je een Mac ook wel te duur vinden. Het is puur een mening wat duur en niet duur is.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:49
Hallo khara,

Allereerst nog welkom op GOT :w, zoals op elk forum op internet hebben wij ook enkele regels deze kun je hier nalezen: Algemene gedragsregels (Netiquette) deze zijn er om te voorkomen dat we 5 keer hetzelfde onderwerp binnen een maand behandelen. Zoals hierboven ook al aangegeven door justinb81 (daar staat een link naar de search) is dit onderwerp al heel vaak behandeld, het lijkt me dan ook verstandig dat je eerst daar even kijkt :).
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.