App.path instellen voor VB-applicatie

Pagina: 1
Acties:

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:17

MadEgg

Tux is lievvv

Topicstarter
Ik heb hier het programma clieopatra, voor incasso's en dergelijke. Nu staat dat op een computer die leeg moet, maar de installatie CD van clieopatra is kwijt. Dus ik heb geprobeerd hem te kopieren naar een andere computer.

Daar krijg ik de foutmelding:
[quote]
Clieopatra heeft geen App.Path+'\log' directory kunnen maken.

Programma wordt afgesloten
[/quote

Mijn vraag is nu, hoe kan ik op die andere computer het App.Path weer instellen? Ik neem aan dat dit in het register staat, maar ik heb inmiddels alle keys wel zo'n beetje geexporteerd en op de andere toegevoegd, helaas zonder resultaat. Ik ben uren op zoek geweest op google en GoT en vind wel allemaal hele leuke dingen om met App.Path te doen, of alternatieven voor App.Path, maar nergens waar het precies wordt opgeslagen.

Tja

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:37

Crazy D

I think we should take a look.

App.Path is de directory waar de exe staat, niet waar ie geinstalleerd is. Die hoef je dus ook niet te zetten. Wat mogelijke oorzaken: directory readonly, of sowieso niet voldoende rechten om in die dir een subdir aan te maken? Exe in de root van een schijf gezet?

Exact expert nodig?

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
^^ gewoon kijken waarom map log niet gemaakt kan worden, of maak hem zelf, of zet de bestanden op een (deel van een) schijf waar je wel mag schrijven.

Overigens staat deze tekst in het antwoord op de bovenste vraag in clieopatra's FAQ:
ant: U kunt met het formulier beneden een update aanvragen. Gebruik dit formulier ook als u uw CD kwijt bent.
De lange termijn oplossing is dus CD opnieuw aanvragen en die CD nu wel netjes bewaren. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Voutloos op 30-01-2007 13:06 ]

{signature}

• MadEgg
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:17

MadEgg

Tux is lievvv

Topicstarter
Voutloos schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 13:05:
^^ gewoon kijken waarom map log niet gemaakt kan worden, of maak hem zelf, of zet de bestanden op een (deel van een) schijf waar je wel mag schrijven.

Overigens staat deze tekst in het antwoord op de bovenste vraag in clieopatra's FAQ:
[...]
De lange termijn oplossing is dus CD opnieuw aanvragen en die CD nu wel netjes bewaren. ;)
Tsja, maar dat kost gelijk weer €25,-; vind ik nogal prijzig voor een simpel schijfje.

Het programma heeft alle mogelijke schijfrechten in de directory waar hij geinstalleerd staat; en het rare is dat de App.Path + '\log'(oftewel c:\program files\clieopatra\log) wèl wordt aangemaakt. Dus waar hij het vandaan haalt dat het niet lukt weet ik niet, maar het lijkt wel alsof hij hem wel aanmaakt maar vervolgens niet terug kan vinden ofzo. Maar weet nu achteraf niet of het hier wel het geschikte forum voor is...

Tja