Toon posts:

Windows MCE 2005 installeren mislukt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren gloednieuwe compu gekocht (E6600, 2Gb,7950GTX ;) ) en (voor het eerst) een legale versie van Windows Mediacentre 2005 erbij gekocht. Deze versie kan ik gratis upgraden naar Vista Premium, maar dat zal waarschijnlijk pas over een aantal weken binnenkomen.

Vol enthousiasme begon ik met de installatie. In de verpakking bevonden zich 3 CD's.
De eerste 2 zijn nodig voor MCE; installatie hiervan verliep zonder problemen. CD 3 bevat (volgens mij) service pack 2 en wellicht ook andere upgrades.
Echter, als mij wordt gevraagd CD3 te laden, lukt het niet om deze CD aan de gang te krijgen.
Uiteindelijk heb ik op annuleren gedrukt, waarna de installatie werd afgerond. Althans, dat dacht ik... Volgens mij is de installatie voor 80% af; zie op mijn bureaublad alleen een prullenbak en ik heb bijvoorbeeld geen internet explorer. Ook het installeren van drivers (videokaart, etc) lukt niet.

Ik heb de CD in explorer bekeken en er staat 1 grote file op die uitgepakt moet worden; helaas lukt het niet om deze file uit te pakken op mijn nieuwe computer (ik mis weer een bepaalde .dll file).

Wat nu te doen? redelijk frustrerend dat ik mijn nieuwe compu niet kan geselen met zware games etc. :'(

Edit; ik heb uitgebreid gezocht op GoT, maar niets passends kunnen vinden; verder heb ik Winkel (Completer.nl) gebeld, maar die konden me vandaag niet helpen

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2007 12:54 ]

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-03 13:45

Haan

dotnetter

Eerste (off-topic) reactie: waarom niet 2 dagen gewacht en meteen een Vista Premium gekocht?

Het lijkt er een beetje op dat die 3e cd niet goed gelezen kan worden. Ik zou eigenlijk even contact opnemen met de winkel waar je het spul hebt gekocht of ze iets voor je kunnen bedenken. zie je net edit staan over bellen :P

[ Voor 7% gewijzigd door Haan op 30-01-2007 12:55 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

probeer eens ipv cd3, cd1 of cd2 erin te doen. Kan me herinneren dat het cdnummer niet klopte wat voor melding Windows Installatie geeft. Maar weet niet zeker meer.

Multimonitor is relax :P

Verwijderd

Topicstarter
stel dat ik die upgrades niet wil installeren (dan zou ik namelijk na CD 1 en CD 2 klaar zijn); wat moet ik dan doen?

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:59
Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 12:52:
... zie op mijn bureaublad alleen een prullenbak
Dat is standaard in XP, totdat je het startmenu op "klassiek" zet.

Roomba E5 te koop

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01 14:39

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Media Center 2005 bestaat eigenlijk uit 2 cd's waarbij cd2 alleen de mce software bevat. SP2 is "geslipstreamed" in disc 1. Op disc 3 staan updates die ook via windows update kunnen.
sig69 schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 12:57:
[...]

Dat is standaard in XP, totdat je het startmenu op "klassiek" zet.
Of op het tabblad bureablad van je beeldscherm instellingen de snelkoppelingen aan zet. Je gaat in MCE luna natuurlijk niet uitzetten. ;)

[ Voor 71% gewijzigd door |sWORDs| op 30-01-2007 13:07 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Verwijderd

Gewoon Disc 1 en 2 installeren.
Dan disc 3 links laten liggen. :O
Gewoon via Windows Update alle updates binnentrekken en je hebt al nieuwere updates binnen als die op de CD staan.

Verwijderd

Mocht hij niet alles binnenhalen, dan gewoon SP2 voor mediacenter ergens downloaden en installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 13:31:
Mocht hij niet alles binnenhalen, dan gewoon SP2 voor mediacenter ergens downloaden en installeren.
Dank voor alle reacties, probleem is echter dat er een aantal zaken niet worden geïnstalleerd als ik CD3 niet installeer. Bijvoorbeeld Internet Explorer wordt niet geïnstalleerd, dus ik kan die updates niet binnenhalen.

Het lukt ook niet om CD3 uit te pakken en zelfstandig te installeren

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 13:42:
[...]

Dank voor alle reacties, probleem is echter dat er een aantal zaken niet worden geïnstalleerd als ik CD3 niet installeer. Bijvoorbeeld Internet Explorer wordt niet geïnstalleerd, dus ik kan die updates niet binnenhalen.

Het lukt ook niet om CD3 uit te pakken en zelfstandig te installeren
:? Onderstaande ook gedaan?

Normaal gesproken heb je aan CD1 en 2 genoeg om Media Center te installeren. Weet dit zelfs zeker aangezien ik cd 3 niet eens heb en toch Media Center geinstalleerd heb thuis.
|sWORDs| schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 13:03:
Media Center 2005 bestaat eigenlijk uit 2 cd's waarbij cd2 alleen de mce software bevat. SP2 is "geslipstreamed" in disc 1. Op disc 3 staan updates die ook via windows update kunnen.

[...]

Of op het tabblad bureablad van je beeldscherm instellingen de snelkoppelingen aan zet. Je gaat in MCE luna natuurlijk niet uitzetten. ;)

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-03 13:45

Haan

dotnetter

wat gebeurt er als je in start->uitvoeren iexplore intypt?

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Topicstarter
Unable to locate file...

Verwijderd

Topicstarter
pjlgt schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 15:25:
[...]

:? Onderstaande ook gedaan?

Normaal gesproken heb je aan CD1 en 2 genoeg om Media Center te installeren. Weet dit zelfs zeker aangezien ik cd 3 niet eens heb en toch Media Center geinstalleerd heb thuis.

[...]
Ik ben het geheel met je eens (theoretisch); toch wordt na CD 2 om CD3 gevraagd, dus blijkbaar zit dat ingebakken in het process. Als ik vervolgens op annuleren klik; wordt niet alles geïnstalleerd.
Wat ik ga proberen is service pack 2 op usb stick te zetten en uit te pakken en hierna te verwijzen.

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Ghost25-05-2006, 00:18
goede avond waarde pc vrienden.
Ik heb net een mooie casemod in elkaar gezet en netjes in de winkel een windows MCE aangeschaft. Ik lees hier dat de winkel mij deze versie niet had mogen verkopen..(OEM) maar ok...

het pakketje bestaat uit 3 cd's
- cd 1 windows mce
- cd 2 windows mce
- cd 3 update voor windows mce 2005

Tijdens de setup vraagt de software om het plaatsen van cd 2. (geen probleem) en vervolgens om de update(volgens mij een soort sp2)
De update pakt hij niet. omdat hij explore (ofzo) niet kan vinden. dus annuleren dan maar. verkennen of verder bladeren op de cd kan niet.
Als ik vervolgens de geïnstalleerde versie heb probeer ik alsnog die update te installen maar krijg dan de melding dat srclient.dll niet geïnstaleerd is. Ik kan dus geen setups draaien. Ik heb al geprobeerd om een sp2 te installlen maar helaas....

Wat moet ik doen? Op de microsoft site kan ik niets vinden maar dat kan best aan mij liggen.

ps. ik moet ofline maar morgen zal ik evt. wedervragen beantwoorden.
Ghost25-05-2006, 13:21
het lijkt nu opgelost. In de setup vraagt windows om de windows update cd. Echter hier moet je gewoon cd 1 weer gebruiken. De update kan pas
onder windows geïnstaleerd worden nadat je de conplete setup hebt afgerond:rolleyes:
Die Billy boy toch...had ie me bijna op het verkeerde beentje gezet. :D
Dus ook hij kwam er uit eindelijk achter dat sp2/cd3 niet met de install te maken hebben.

Dus installeren met disc1.
Dan vraagt ie om disc2.
Dan vraagt ie weer om disc1.

Stop je bij stap 3 dan is Windows nog niet compleet geïnstalleerd. CD3 heeft niets met de installatie te maken.

[ Voor 9% gewijzigd door |sWORDs| op 30-01-2007 15:57 ]

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

|sWORDs| schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 15:55:
[...]

[...]

Dus ook hij kwam er uit eindelijk achter dat sp2/cd3 niet met de install te maken hebben.

Dan vraagt ie om disc2.

Stop je bij stap 3 dan is Windows nog niet compleet geïnstalleerd. CD3 heeft niets met de installatie te maken.
wat ik dus eik ook al dacht

Multimonitor is relax :P

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:13
Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 15:38:
[...]

Ik ben het geheel met je eens (theoretisch); toch wordt na CD 2 om CD3 gevraagd, dus blijkbaar zit dat ingebakken in het process. Als ik vervolgens op annuleren klik; wordt niet alles geïnstalleerd.
Wat ik ga proberen is service pack 2 op usb stick te zetten en uit te pakken en hierna te verwijzen.
Als XP tijdens de setup om de SP2 CD vraagt dan wordt dus de eerste CD bedoeld, omdat dit bij MCE2005 al XP met SP2 is. Mogelijk dat CD3 MCE 2005 RollUp2 bevat, maar deze is dus via WU wel binnen te halen.

Verwijderd

Topicstarter
|sWORDs| schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 15:55:
[...]

[...]

Dan vraagt ie om disc2.

ben nu op mijn werk; als dit het ga ik wat haren uit mijn hoofd trekken 8)7 thanks!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:34

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Yups, hij vraagt om CD 3 maar stiekem is het toch CD 1. Ik heb hier ook de eerste keer mee zitten etteren, op een gegeven moment zelfs een XP SP2 cd geprobeerd. Uiteindelijk heb ik uit pure frustratie CD 1 geprobeerd en alles ging weer verder :)

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Verwijderd

Topicstarter
het is opgelost!
thanks voor de snelle en uitgebreide reacties!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:59
|sWORDs| schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 13:03:
Luna heeft weinig met de instellingen van je startmenu te maken...

Roomba E5 te koop

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

sig69 schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 09:37:
[...]

Luna heeft weinig met de instellingen van je startmenu te maken...
Met classic startmenu ben je toch echt je mooie glassy balkje kwijt. ;)

Pagina: 1