Ik zit al een tijdje met een K probleem. Ik zal even omschrijven wat er niet lukt.
Ik heb een SBS2003 server SP1 en een paar XP Pro pc's
Op de server staat een schijf waarop iedereen zijn bestanden kan plaatsen.
Dit heeft altijd goed gewerkt totdat we een stroomstoring hadden. Alles werkt weer normaal behalve 1 ding. Je kan vanaf geen enkele pc een Excel bestand dubbelklikken om te openen. Je krijgt dan de melding "kan geen toegang krijgen tot blabla.xls" je kan het bestand wel openen door eerst Excel op te starten en dan het besstand te open via bestand-> openen. Als ik op de werkplek ben ingelogd als gebruiker of administrator dat maakt niks uit. Groter probleem is echter als je meerdere Excel sheets aan elkaar gelinkt hebt, dan werkt het openen via Bestand->openen ook niet omdat deze dan een koppeling wil maken met de andere gesloten bestanden.
Wanneer werkt het wel? (Ik heb een hoop testjes gemaakt)
1. Als ik een map offline beschikbaar maak en ik de netwerk verbinding verbreek
2. Ik een kopie van de hele map maak en deze om lokale schif plaats
3. Indien ik daadwerkelijk achter de server zit en daar het bestand dubbelklik.
Ik snap er de ballen niet van.
Wie kan me helpen?
Frank
Ik heb een SBS2003 server SP1 en een paar XP Pro pc's
Op de server staat een schijf waarop iedereen zijn bestanden kan plaatsen.
Dit heeft altijd goed gewerkt totdat we een stroomstoring hadden. Alles werkt weer normaal behalve 1 ding. Je kan vanaf geen enkele pc een Excel bestand dubbelklikken om te openen. Je krijgt dan de melding "kan geen toegang krijgen tot blabla.xls" je kan het bestand wel openen door eerst Excel op te starten en dan het besstand te open via bestand-> openen. Als ik op de werkplek ben ingelogd als gebruiker of administrator dat maakt niks uit. Groter probleem is echter als je meerdere Excel sheets aan elkaar gelinkt hebt, dan werkt het openen via Bestand->openen ook niet omdat deze dan een koppeling wil maken met de andere gesloten bestanden.
Wanneer werkt het wel? (Ik heb een hoop testjes gemaakt)
1. Als ik een map offline beschikbaar maak en ik de netwerk verbinding verbreek
2. Ik een kopie van de hele map maak en deze om lokale schif plaats
3. Indien ik daadwerkelijk achter de server zit en daar het bestand dubbelklik.
Ik snap er de ballen niet van.
Wie kan me helpen?
Frank