Toon posts:

Netwerkkabels aanleggen door nieuwbouwhuis

Pagina: 1
Acties:
  • 196 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Onlangs ben ik verhuisd naar een nieuwbouwhuis in Alphen aan den Rijn. Nu de verbouwing / inrichting bijna voltooid is wil ik nog een aantal netwerkkabels aanleggen door mijn huis heen.

Nu zullen velen gelijk zeggen, waarom niet draadloos? Het blijkt echter dat mijn huis zeer goed geïsoleerd is. Leuk voor het energieverbruik, niet leuk voor de draadloze ontvangst. Ik werk met een Asus WL500Gx router die het in het vorige huis draadloos prima deed, het ligt dus echt aan het huis i.c.m. de positie van de router (meterkast).

Het lijkt mij dus het beste om een bedraad netwerk aan te leggen, dit kan ook goed omdat de bouwer zo vriendelijk is geweest om loze leidingen aan te leggen vanuit de meterkast naar een aantal vertrekken in het huis. Ik zou dus graag een drietal netwerkkabels (UTP cat 5) doortrekken, vanuit de meterkast naar verschillende kamers. In die kamers moet een wandcontactdoos komen waarop de kabel moet worden aangesloten.

Het doortrekken van de kabels is voor mij geen probleem en doe ik dus zelf. De kabels aansluiten op de wandcontactdozen durf ik zelf echter niet aan, ik heb er ook het gereedschap niet voor.

Mijn vraag is dan ook of hier iemand, uit de omgeving Alphen aan den Rijn, bereid is om, tegen een redelijke vergoeding, deze aansluitingen voor mij te maken?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat aansluiten is heel makkelijk. Zorg dat je wandcontactdozen hebt met aan de achterkant een LSA+ aansluiting, koop een LSA+ dogger (euro of 20) en volg gewoon de kleurtjes die bij de 'B' aangegeven staan.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:53
Zeer simpel te doen. Als het niet lukt kan je alsnog hulp inroepen maar als je een beetje handig bent geen enkel probleem. Advies: Trek meteen 2 kabels en neem van die dubbele contactdozen, je hebt vanzelf er eentje extra nodig.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:30

lier

MikroTik nerd

Inderdaad gewoon zelf doen...is niet moeilijk en je hebt er gelijk een stuk gereedschap bij.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
CyBeR schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 13:41:
Dat aansluiten is heel makkelijk. Zorg dat je wandcontactdozen hebt met aan de achterkant een LSA+ aansluiting, koop een LSA+ dogger (euro of 20) en volg gewoon de kleurtjes die bij de 'B' aangegeven staan.
Je gaat me ff iets te snel. Ik weet dat je voor het aansluiten van cat5 kabel op die RJ45 stekkertjes (hang me niet op aan het typenummer) een tang nodig hebt. Van een LSA+ of een dogger heb ik nog nooit gehoord.

Wat is het en waar kan ik het krijgen?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:30

lier

MikroTik nerd

Zoekerdiezoek
Het leven is af en toe heel erg makkelijk !

Eerst het probleem, dan de oplossing

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 13:58:
[...]

Je gaat me ff iets te snel. Ik weet dat je voor het aansluiten van cat5 kabel op die RJ45 stekkertjes (hang me niet op aan het typenummer) een tang nodig hebt. Van een LSA+ of een dogger heb ik nog nooit gehoord.
Klopt. Maar dat is de voorkant van de wandcontactdoosjes. Aan de achterkant werken ze veel simpeler.

Dit is een beetje het idee:

Afbeeldingslocatie: http://fuwshop.f-u-w.de/images/17000031_g.jpg

De dogger (Draad Opzet Gereedschap, hoewel de echte naam overigens punchdown tool is) dient om een draad van binnenin de UTP tussen twee van die 'paaltjes' te klemmen, waarin het contact gemaakt wordt. Je kunt er technisch gezien ook een kleine schroevendraaier voor gebruiken maar 't is een stuk makkelijker te doen met het juiste gereedschap.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Phalox
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-12-2025

Phalox

Solar Powerrrd

Nog een kleine tip, maak aan de Cat5 kabel nog een trekkabel vast, zodat je, moest het ooit nodig zijn, nog een kabel kunt trekken (normaal is die buis wel dik genoeg :))

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-03 08:35

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Dergelijke wervingsacties zijn niet toegestaan op GoT..

Met de hedendaagse aansluitmogelijkheden is het voor elke kneus mogelijk om dit werkend te krijgen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.