Toon posts:

Chieftec USB Card Reader + Asus P5WL Moederbord "usb dood"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb een vaag probleem waar ik zelf niet uitkom. Ik heb een Asus P5WL DH Moederbord i.c.m. een C2D processor. Het systeem draait verder 100% en loopt nooit vast, is erg stabiel.

Verder maak ik gebruik van een interne chieftec card reader (USB), deze werkt prima alleen soms is hij ineens "dood". Dit gebeurd op willekeurige momenten...je kunt dan geen geheugenkaartjes meer uitlezen, het systeem draait verder gewoon goed. De enige manier om dit op te lossen is de PC uit te schakelen en de spanning eraf te halen. Doe je dit niet dan blijft de cardreader "dood". Nadat de spanning eraf is geweest blijft hij vrolijk werken tot hij weer op tilt slaat ;)

Wat ik al geprobeerd heb:

- Aansluitingen moederbord gecontroleerd, pinnetjes zitten goed
- Meerdere aansluitingen op het moederbord geprobeerd, geen verschil
- Gecheckt of PC op geaard stopcontact zit.
- Drivers geinstalleerd
- Met Windows XP native drivers geprobeerd

Verder heb ik geen FLAUW idee wat het kan zijn...reden dat ik deze chieftec graag aan de gang wil hebben is omdat de transferrate vrij hoog ligt, en ik eigenlijk nog geen andere INTERNE card reader ben tegengekomen die ook echt snel is. Op de verpakking staat leuk USB 2.0 maar in de praktijk haal je dan maar 4mb/sec terwijl deze rond de 15-20mb/sec ligt.

Iemand enig idee?