[PC uitval] PC verhuist en boot niet meer, voeding?

Pagina: 1
Acties:

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
Hey,

Ik heb gister mn PC verhuist van mn oude huis naar mn nieuwe.. Eenmaal aangekomen wil ik de pc opstarten en krijg ik geen beeld meer..

Dan ga je toch eens kijken waar het aan ligt dus ik trek mn kast open en vind het volgende uit:

Na een minuutje gaan alle fans veel langzamer draaien mn scsi controller ledjes worden steeds zwakker en op een gegeven moment valt het systeem uit.. Mn lan ledje achterop knippert ook heel snel (niet zoals normaal) Mn schijven slaan ook een voor 1 uit.. (3x cheatah 15k3)

Mijn vermoeden is dus de voeding.. Nu heb ik half groningen af gebeld om te kijken of deze ergens verkrijgbaar is maar dat gaat niet lukken dus..
voordat ik gelijk iets koop wat misschien niet nodig is.. kan iemand mijn vermoeden bevestigen?

Specs:
dual xeon 2.8ghz
lsi megaraid 1600 met 3x 15k3 cheatah's
tagan eps voeding
matrox parhelia

Alvast bedankt..

edit: bef, nu heb ik um hier neer gezet uit automatisme omdat ik dit alleen lees :P is dit wel de plek?

[ Voor 5% gewijzigd door delyver op 30-01-2007 11:29 ]

Audi A8 W12 6.0

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-05 15:47

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Voedingsproblemen zijn idd meer iets voor OH ;)

Maar de problemen die je beschrijft lijken idd uit die richting te komen.
Misschien is het een idee om even een sloot stroomslurpende hardware los te koppelen en terug te gaan naar de basics. Beginnen kun je bijvoorbeeld met de hele SCSI array lost te koppelen kijken wat het systeem dan met de POST doet.

[ Voor 11% gewijzigd door Ultraman op 30-01-2007 16:12 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.