spooktelefoontjes en de onmacht van KPN

Pagina: 1
Acties:
  • 1.974 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• rschu68
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-11 16:02
Ik lees dit topic al vanaf nummer 1 en heb ook de problemen zoals velen die gehad hebben. Maar genoeg is genoeg, het wordt een keer teveel.
Graag zou ik mijn problemen met jullie willen delen:

Ik heb heel veel last van spooktelefoontjes (wordt gebeld, neem op en hoor niemand). Al geruim 3 maanden probeer ik dit telefonische te melden maar krijg (na meer dan 20 min) te wachten nog steeds niemand aan de telefoon.
Mijn vrouw en ik vinden dit heel erg omdat het erop lijkt dat we bewust de hele tijd lastig gevallen worden.
We zijn ten einde raad en los van alle problemen die we al eerder gehad hebben (mensen bellen ons maar de telefoon gaat niet over, als wij bellen horen we geen kiestoon en kunnen niet bellen ...) hopen we dat het door de KPN opgelost kan worden.

Goedendag allen,

Middels dit forum zou ik graag mijn frustratie met jullie willen delen.
Ik heb al langere tijd last van spooktelefoontjes. Vandaag (dinsdag 30 januari heb ik geprobeerd iemand bij de KPN te vinden die hier serieus naar zou kunnen kijken.

Ik ben begonnen met het bellen van 0800-0505 (1) om te zeggen dat ik mijn abbo wil opzeggen ivm het bovengenoemde probleem.
Een zeer vriendelijke dame van de 1e lijns (zonder enige technische kennis) gaf eerst aan hier nog nooit van te hebben gehoord maar na overleg met haar supervisor kwam toch naar boven dat men dit meer heeft gehoord.
Puntje bij paaltje kon men mij geen oplossing bieden en moest ik maar verder bij mijnkpn kijken.
Zo gezegd en gedaan maar verder (natuurlijk) daar niets gevonden over spooktelefoontjes. Daarna nogmaals teruggebeld met de servicedesk waar ik te horen kreeg dat ik met de servicedesk voor IBP moest bellen (maar daar krijg ik geen 2e lijns aan de lijn) en moet ik gemiddeld meer dan 20 minuten wachten op uberhaubt een persoon te spreken te krijgen.

Oh ja, mij werd ook nog verteld in het 1e gesprek dat als je nu opzegt ( mijn 1 jaar loopt af op 13 april) het heel goed mogelijk is dat je dan meteen al na een week zonder telefoon zit. Of te wel je mag wel opzeggen maar als stok achter de deur zorgen wij er dan voor dat je geen internet en telfonie meer hebt.
Dit lijkt me toch echt op chantage.

Al met al lukt het me dus gewoon niet om mijn problemen en klacht(en) kenbaar te maken op een manier waarbij ik ook een schriftelijke bevestiging krijg en -ik durf er al lang niet meer op te hopen- een oplossing voor mijn problemen.

Wie heeft nog raad voor mij over hoe op te zeggen met behoud van telefoon en internet ...

• surfpunk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-05-2021

surfpunk

*apple macBook*

gebruik je Internetplusbellen van de KPN? wij hebben dit ook gehad en hiervoor een paar keer met de KPN gebeld.

Telefoon omsteken van de normale analoge uitgang naar een van de 2 andere telefoonuitgangen heeft geholpen.

Mijn webcam is van lego, mijn fotocamera's zijn van Nikon, de statieven van Manfrotto, mijn snowboards van Völkl en mijn laptop van apple (maar daar mag ik op DPZ niets over zeggen)...

• River_Styx
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05:59
Je zou je gewoon voor bv Tiscali (of andere aanbieder natuurlijk) kunnen aanmelden die je ook telefonie kan aanbieden. Zij nemen dan je KPN stukje over, je behoud je nummer, je ADSL internet en je kan gewoon verder bellen maar dan via Tiscali. Je hebt dan geen contrct meer met KPN, je betaald echter dan wel 9,95 extra aan bv Tiscali hiervoor.

• iglo
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-04 19:43
Zelf ook diverse problemen gehad me I+B van Planet, ook de door jouw gemelde. Vaak helpdesk gebeld zonder resultaat. Toen maar een aangetekende brief gestuurd. Hierin vermeld dat men afspraken niet nakomt, toezeggingen doet die niet kunnen etc. Ook een termijn gesteld van 14 dagen waarin alle problemen opgelost moeten zijn. Lukt dit niet dan volgt ontbinding van mijn contract + gedeeltelijke terugbetaling van ab. gelden.

Dit heeft bij mij geholpen: 3 maanden ab.geld terug, klachten zijn 98% verholpen en ik heb ( jawel ) een eigen contactpersoon bij Planet. Zodra ik weer problemen heb bel ik hem.

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:32

SuBBaSS

-has Ryzen

Bij spooktelefoontjes wordt vaak verwezen naar infofilter.nl, dit zie ik hier nergens terugkomen. Waar ik ook benieuwd naar ben is wat voor nummer er meegezonden wordt, gaat het hierom een onbekend nummer?

Normaal gesproken maakt de 1e lijn hier een ticket voor aan voor de 2e lijn. Die zullen dan (als het goed is) de lijn gaan monitoren om te zien waar het probleem vandaan komt. Er zal toch op de een of andere manier verbinding met jouw lijn gemaakt worden en dat moet traceerbaar zijn. Probleem is alleen, zoals je zelf al aangeeft, dat de bereikbaarheid sterk te wensen overlaat. Toch is het in dit geval wel een kwestie van "de aanhouder wint".
Als je via 0800-0505 naar IPB belt en iemand van de eerste lijn te pakken krijgt, vraag dan of ze een ticket voor jvoor de tweede lijn voor je aanmaken waarbij met nadruk genoemd wordt dat dit probleem al langer speelt. Kunnen ze je vervolgens doorverbinden, dan ben je al dicht bij een oplossing. Anders zit er niets anders op dan het verhaaltje over dat je teruggebeld wordt aanhoren en het afwachten. :/

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Zelf hier ook last van een anonieme beller belt, maar meteen wordt de verbinding verbroken. KPN wil niets voor mij doen om te traceren waar het van daan komt..... Lekkere "klantenservice"

Elect a clown, expect a circus.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:50
Zijn het geen callcenterbedrijven ? Deze hebben een soort computer die belt, ondertussen zoeken ze een beschikbare medewerker, is deze niet blijft de lijn dood.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-11 21:53

MeNTaL_TO

The future is not set

Het is niet alleen bij de KPN, ik heb zelf Chello ADSL (test) met telefonie en daar hebben we ook last van spooktelefoontjes (ook kriigt Chello de nummerherkenning voor de uitgaande lijn niet aan de praat).
het kan dus zijn dat het opzeggen van je lijn bij KPN helemaal niets oplost.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Er is een mogelijkheid om telefoontjes te blokkeren, als het gaat om bedreiging, hinder etc. Dat heb ik laatst nog opgezocht voor iemand die daar werkelijk last van had. Eén persoon belde vanaf nummer X naar nummer Y en nummer Y wilde dat helemaal niet. Nu is er op de site van KPN ergens een infotekst waarbij staat hoe je een procedure in gang kunt zetten om dit soort bellers te weren. Schrijf de precieze tijden op en maak er een verhaal van dat je er ernstige hinder van hebt en hopelijk zullen ze je dan wel helpen.

edit:
telefonische overlast:
http://www.kpn.com/kpn/show/id=1626969
* werkt niet bij internetplusbellen :(

[ Voor 10% gewijzigd door Eusebius op 30-01-2007 11:19 ]

==
hoi

• zAb
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-11 07:40

zAb

Net

Dit klint als een niet gooed aangesloten aderpaar. De centrale van KPN zal dit detecteren en een test signaal naar de aansluiting sturen. Het nare is dat dit meestal op de meest vreemde tijdstippen gebeurd. Je wordt dan midden in de nacht gebeld, en je hebt een paar hekjes op de nummer melder. Neem je op is het stil (insert Carrol Anne, there here!) Als de oorzaak in het klantdomein aanwezig is dan dien je bij jouw ISRA punt te controleren of de aderparen goed zijn aangesloten. In een standaard situatie is dit rood op rood en blauw op zwart. Is dit niet het geval dan zal de storings dienst van KPN er verder naar moeten kijken. Punt in het laatste is dat je behoorlijk wat overedings kracht nodig hebt om dat voorelkaar te krijgen.

.

• rschu68
Hallo allemaal,

Bedankt voor alle reacties. Het grote probleem is dat de medewerkers maar geen incident willen aanmelden voor 2e lijns. Ik heb vandaag zeker al 5 verschillende medewerkers gesproken. Ik heb overigens mijn telefoon al rechstreeks in de experiabox aangesloten (dus via voip). Het kastje dat ik er destijds bij kreeg om van analoog naar voip te gaan is er dus tussenuit.

@iglo: heb jij mischien een voorbeeld van de brief zoals je die verstuurde. Misschien kan ik deze gebruiken om e.e.a. te melden. Overigens heb ik wel gevraagd naar het postadres om mijn klacht op te sturen maar het antwoord was dat dit alleen maar telefonisch mogelijk zou zijn (ook opzeggen schijnt alleen maar telefonisch te kunnen/mogen ... "de algemene voorwaarden ..."bla bla bla

@zAb: volgens mij zijn de aderparen ok. Gaan rechtstreeks vanuit de meterkast naar mijn woonkamer en vervolgens daar op een DECT telefoon (panasonic tga7110ex)

Bedankt nogmaals !

Verwijderd

Basisstation minimaal 3 meter bij de EB vandaan? Door instralen kan de EB (met name de Siemens) dit soort problemen laten zien. Ook een GSM vlak naast het modem is vragen om een uitdaging, heb het al gehad dat na het ontvangen van SMS mn EB op tel2 knipperde :S . Kan toeval zijn geweest, maar op de FAQ van KPN wordt ook het DECT verhaal vermeld.

• DiedX
  • Laatst online: 08:04
TS, wat wil je nou? Je zegt zelf dat het een technisch probleem hebt, maar je wilt ook een klacht indienen vanwege stalking?

Ik zou dat VoIP gewoon opheffen.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-10 17:10
Je kunt de optie 'Weigeren anonieme nummers' laten activeren. Eens zien of dat helpt.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
schrijf neer op welke momenten dat gebeurd, verzamel enkele gegevens en bezorg dat aan kpn zodra je er gehoor krijgt.

dan kunnen zij nagaan in hun systeem van waar de oproepen kwamen, (als ze willen)
en een eventueel technisch probleem vinden en oplossen

of de informatie al bij de hand houden voor ev. onderzoek door politie of andere instanties.

je kan ev. ook een klacht tegen onbekenden indienen bij de politie en zodoende je telefoon/voip-provider tot actie dwingen.
(politie kan meer opvragen en verkregen dan jij als burger)

//edit:
ps: als burger ga je idd nooit te weten komen van waar die 'spook'-telefoons komen, privacy-bescherming en uit voorzorg dat je het recht niet in eigen handen gaat nemen en die spook beller een koekje van eigen deeg gaat geven bv
(deze gegevens zijn meestal enkel opvraagbaar door gerechterlijke instantie's - zij kunnen die info ev. wel naar jou doorspelen, maar enkel zij krijgen die van de provider vrij)

[ Voor 27% gewijzigd door soulrider op 30-01-2007 12:37 ]

• rschu68
Ongeloofelijk,

Ik heb gisteren gebeld om door te geven dat ik wil opzeggen.
Aangegeven dat dit niet per direct mag zijn maar per contractdatum (1 jaar). In mijn geval zou dit 6 mei 2007 zijn.
Vandaag blijkt opeens de telefoon niet meer te werken.
Gebeld met KPN (callcenter) en wat blijkt: ik ben per 31-01-2007 afgeloten. E.e.a. is niet meer terug te draaien en het enige dat de call-medewerker kan doen is een klacht invoeren.
Ik wordt dan (hopelijk) met een week teruggebeld en heb dus gewoon geen telefoon meer.

Het is gewoon chantage van de KPN: als je opzegt (en dus netjes op tijd,in mijn geval 3 maanden van te voren) dan sluiten we je gewoon per direct af.
WAT EEN GROVE SCHANDE !
@tweakers: kunnen jullie mij helpen om dit recht te breien ?

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Het zou chantage zijn als ze het van tevoren hadden gezegd ;)

Maar wat is het probleem nu; wil je per mei opzeggen, of per direct? Toch prima geregeld dat je alsnog van je lijn af bent terwijl eigenlijk je contract door zou lopen? Wel even zorgen dat de incasso's ook stopgezet worden ;)

• rschu68
eamelink schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 22:40:
Het zou chantage zijn als ze het van tevoren hadden gezegd ;)

! de vriendelijke mevrouw aan de telefoon die ik het eerste sprak zij ook echt dat de meeste klachten die ze krijgen gaan over het per direct opzeggen. (werkelijk waar)

Maar wat is het probleem nu; wil je per mei opzeggen, of per direct? Toch prima geregeld dat je alsnog van je lijn af bent terwijl eigenlijk je contract door zou lopen? Wel even zorgen dat de incasso's ook stopgezet worden ;)
! Je moet gewoon betalen tot einde contractdatum (dus minimaal 1 jaar).
Ik zou graag per direct eraf willen zijn maar dan natuurlijk wel zonder te moeten betalen voor de maanden feb, maart en april...
Hoe kan je incasso stoppen ?

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-12 22:19
remke schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 22:48:
[...]

! Je moet gewoon betalen tot einde contractdatum (dus minimaal 1 jaar).
Ik zou graag per direct eraf willen zijn maar dan natuurlijk wel zonder te moeten betalen voor de maanden feb, maart en april...
Hoe kan je incasso stoppen ?
Ja, maar zij zijn verplicht om het volledige jaar ook te voldoen aan de gestelde eisen: telefoon leveren. Anders zou het betekenen dat KPN je 1 dag telefoon geeft na het aangaan van je contract en je daarna direct afsluit, zonder opgave.

Incasso kun je stoppen door dat door te geven aan het desbetreffende bedrijf, maar als dat niet werkt (ze reageren niet e.d.) kun je het geld via je eigen bank ook laten storneren. Dit geld per keer dus moet elke maand herhaalt worden, maar de kans is groot dat je KPN al na de eerste keer aan de telefoon hebt, dan willen ze opeens wel luisteren.

Er is ook een procedure om een bedrijf compleet af te laten sluiten van incasso via de bank, maar dat raadt ik je op dit moment nog niet aan. Pas wanneer er na iets van 3 maand nog niet is gereageerd op het storneren of je telefoon, zou ik pas erover beginnen te denken.

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-11 18:07
als je 'n logboek bijhoudt van datums en tijden dan kan je hiervan aangifte doen en kan KPN toch nummers achterhalen en vervolgen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

remke schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 22:29:
[...]

Het is gewoon chantage van de KPN: als je opzegt (en dus netjes op tijd,in mijn geval 3 maanden van te voren) dan sluiten we je gewoon per direct af.
WAT EEN GROVE SCHANDE !
@tweakers: kunnen jullie mij helpen om dit recht te breien ?
Ophouden met klagen en gewoon nu je geen verplichtingen bij KPN meer hebt een andere provider kiezen. Als je zeker wilt zijn dat problemen met je aderpaar uitgesloten zijn kan je lokale kabelaar vast iets regelen over coax (voordeel: aansluittijden zijn meestal zeer kort), maar de meeste VoDSL-oplossingen (IPB, Wanadoo Liveboxzooi etc) zullen ook prima voldoen.

* dion_b snapt niet waarom mensen in NL zo enorm lang door blijven klagen ipv gewoon zodra ze ontevreden zijn met de voeten stemmen - dat is de enige soort klacht waar bedrijven wakker van liggen :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1