[Vista] Problemen processor vervangen van AMD naar Intel*

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• warpig
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04-2021
Beste GOT-ers,

Op dit moment ben ik in het ebzit van een Asrock moederbord en een Intel D820 ter vervanging van mijn AMD 2800+ processor.

Echter, de upgrade lukt niet. Windows Vista stond al geinstalleerd op de pc met de AMD processor. Nu heb ik het vervangende moederbord en processor erin gehangen, maar met het opstarten blijft de computer in een loop zitten. Ook via de systeemherstel (Via de Windows Setup met de Windows Vista DVD) lukt het me niet en start ie weer van voor af aan op. Iemand een idee hoe ik alsnog de processor kan instaleren zondar dat ik heel mijn harde schijf hoef te formateren en Windows opnieuw moet instaleren?

BVD

Rutger

Rutger

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Groeten doen we hier niet!

Het makkelijkste is je os gewoon opnieuw installeren.

• wij
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-03 23:15

wij

Mischien werkt het om ,(als het kan) je oude setup weer terug te zetten en dan alle drivers van je cpu te verwijderen in vista(als je ook een ander mobo hebt die drivers ook), zodat hij de nieuwe installeerd als je je nieuwe hardware er inzet..

Maar je os opnieuw installeren is natuurlijk makelijker.

[ Voor 9% gewijzigd door wij op 30-01-2007 10:19 ]

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-03 13:45

Haan

dotnetter

Een totaal ander moederbord op dezelfde Windows installatie gebruiken lukt bijna nooit, dus je moet echt opnieuw installeren om de boel goed te laten werken.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• warpig
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04-2021
Bedankt voor de reacties, maar kan ik ook een reinstall doen zonder dat ik alle belangrijke gegevens verlies (bijvoorbeeld mijn documenten).

Rutger

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Mijn Documenten kan je toch backuppen op DVD, USB stick, <insert willekeurig backup medium>?

Of via de WIndows functie "bestanden en instellingen overzetten" ? :?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09-03 11:07
als ik jou was zou ik proberen me os opnieuw te installeren. Wat je ook kan doen is tijdens install over je huidige installatie te installeren (dus zonder formatteren), als het goed is laat ie dan mijn documenten enzo staan en installeert ie alleen de modules opnieuw en de drivers worden gereset.

Computer says no

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ligt niet aan de hardware, maar aan Windows ;)
Processors, Mobo's & Geheugen » Windows Clients

Ik heb geen idee hoe het in Vista eraan toe gaat, maar met Windows XP kon je tijdens setup gewoon kiezen om Windows opnieuw te installeren en daarna voor de "Repair" optie gaan (niet voor de Recovery Console dus, het is een stapje verder, vóórdat je daadwerkelijk formatteert).

Je zou ook kunnen kiezen om Windows te herinstalleren zónder te formatteren. Dan blijven je gegevens ook behouden, maar moeten wel o.a. je Progam files opnieuw geinstalleerd worden.

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-03 09:34

houthakker

Poehé

Meest hoofdzakelijk reden is je IDE / SATA controller. Indien je een IDE schijf gebruikt, moet je voor de swap de controller wijzigen naar "Standard PCI IDE controller". Bij sata ben ik bang dat het niet gaat. Je kunt idd kiezen voor een reinstall zonder format, echter moet jeje applicaties weer op nieuw installeren.

Specs

Verwijderd

Hoi ik heb ook een Asrock moederboard met een AMD processor hierop wilt Vista ook niet installeren :'( Op mijn laptop ( Intel ) daar installeert die zo

Ik heb het echt een paar keer geprobeert maar bij 0% gaatdie echt niet verder.
Heel soms komt die tot 27 % en dan gaat die weer niet verder ( ik heb 2 uur gewacht want ben nog weg geweest enz. )

Ik snap er niks van :'(

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-03 13:45

Haan

dotnetter

Jouw probleem is alleen heel anders dan dat van de TS, die kreeg problemen door het vervangen van hardware, jij krijgt Vista niet geïnstalleerd. Je kan beter zelf een topic aanmaken denk ik :)

Kater? Eerst water, de rest komt later

Pagina: 1