Toon posts:

@Home melding:inbreuk(intellectuele)eigendomsrecht (BSA ESA)

Pagina: 1
Acties:
  • 185 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Afgelopen week kreeg ik de volgende 2 emails.

1:

Geachte heer/mevrouw,

Business Software Alliance (BSA) heeft ons benaderd met het verzoek u op
de hoogte te stellen dat u volgens BSA inbreuk maakt op haar
(intellectuele) eigendomsrecht. Volgens de melding die wij ontvingen
wordt vanaf uw aansluiting auteursrechtelijk beschermd materiaal
aangeboden op het internet.

Dit kan zijn via een website, ftp server of nieuwsgroep. Het kan ook zo
zijn dat u een bestand heeft gedownload via een Peer to Peer programma
zoals Kazaa, Edonkey, Emule of Bittorent. U deelt dan dit bestand op uw
computer met andere gebruikers van deze zogenaamde Peer to Peer
programma's. Wij vragen u het materiaal te verwijderen.

Overigens bent u zelf verantwoordelijk voor het gebruik van uw
abonnement en in het bijzonder voor het bepaalde in de artikelen 10.3 en
12.3 van onze Algemene Voorwaarden.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met BSA
(copyright-europe@bsa.org). @Home informeert u over het verzoek van BSA
maar geeft uw gegevens niet door aan BSA, behalve bij een wettelijke
vordering.

We hopen u hiermee goed te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

@Home,
Afdeling Abuse

2:

Geachte heer/mevrouw,

Entertainment Software Association (ESA) heeft ons benaderd met het
verzoek u te informeren dat u volgens ESA inbreuk maakt op haar

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met ESA (dmca@theesa.com).
@Home informeert u over het verzoek van ESA, maar geeft uw gegevens niet
door aan ESA, behalve bij een wettelijke vordering.

Met vriendelijke groet,

@Home,
Afdeling Abuse
--

Ik download sinds kort via torrents.

Nou lijkt t mij sterk dat juist ik die mail moet krijgen omdat ik zoveel upload.

Is er een oplossing dat ik straks niet de ESA en BSA achter me aan heb zitten omdat ik ook n keer wat download.(en dus ook upload waar denk ik t probleem zit)

Heeft iemand meer deze mails gehad en hoe gaan jullie daar mee om of hebben jullie er oplossingen voor?

bedankt alvast

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09 10:39
ooit uns gekregen, toen ik nog @home had, anders eens azureus gebruiken, heeft d8 ik ook versleutel het verkeer functie ingebouwd (wel java, en ken traag zijn...)

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-11 07:43
Ik heb van @Home ooit tweemaal een e-mail ontvangen van Paramount Pictures. Ik was toen toevallig inderdaad een aantal films aan het downloaden, maar heb daarna er nooit meer iets van gehoord. Zo'n groot downloader ben ik ook weer niet. Voor de rest download ik meestal series.

• Jaapio_B
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:55
Deze:
Geachte heer/mevrouw,

Symantec Corporation (Symantec) heeft ons benaderd met het verzoek u te informeren dat u volgens Symantec inbreuk maakt op haar (intellectuele) eigendomsrecht. Volgens de melding die wij ontvingen wordt vanaf uw aansluiting auteursrechtelijk beschermd materiaal aangeboden op het internet.

Dit kan zijn via een website, ftp server of nieuwsgroep. Het kan ook zo zijn dat u een bestand heeft gedownload via een Peer to Peer programma zoals Kazaa, Edonkey, Emule of Bittorent. U deelt dan dit bestand op uw computer met andere gebruikers van deze zogenaamde Peer to Peer programma's. Wij vragen u het materiaal te verwijderen.

Overigens bent u zelf verantwoordelijk voor het gebruik van uw abonnement en in het bijzonder voor het bepaalde in de artikelen 10.3 en

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Symantec (symantec@copyright-compliance.com). @Home informeert u over het verzoek van Symantec, maar geeft uw gegevens niet door aan Symantec, behalve bij een wettelijke vordering.

Wij hopen u hiermee goed te hebben geonformeerd.

Met vriendelijke groet,

@Home,
Afdeling Abuse
heb ik een tijd terug gehad. Ik had net Ghost gebruikt om een keer een backup te maken.

Aan alles komt een eind.

Verwijderd

Topicstarter
is er een manier om je upload te beperken met een extern programmaatje waarmee je makkelijk per programma je up en download snelheid kan regelen.

--

in nederland is t toegestaan alles te downloaden maar uploaden mag niet, als ik dat uploaden blokkeer (is niet netjes ten opzichte van andere gebruikers (maar tijdelijk voor een maandje ofzo).

voel me namelijk niet echt op mn gemak na die mailtjes van @HOME.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 11:59:
is er een manier om je upload te beperken met een extern programmaatje waarmee je makkelijk per programma je up en download snelheid kan regelen.
Netlimiter.
Zou ik niet doen.Zoek maar eens op GoT naar [search=@home bsa] en je zal zien dat je niet de enige bent die wel eens zo'n mail krijgt. Uiteindelijk gebeurt er helemaal niets.

[ Voor 20% gewijzigd door Gunner op 30-01-2007 12:01 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Nouja, ik vind t een erg nette manier. BSA constateert dat er op dat ip-adres wat gebeurt. Ze zoeken op welke isp daarbij hoort. Ze sturen een mailtje naar abuse@home.nl. Die sturen netjes een melding naar jou. En als het goed is schrik je daarvan.
Vaak is gebleken hier op GoT dat er daarna niks gebeurd. Je hoeft niks terug te sturen, en je kan ook stug doorgaan.

PSN: djmurcielago

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-11 17:20

Foamy

Fulltime prutser

Klopt, maar dat verschilt natuurlijk erg per provider. zoals inderdaad op GoT te zien is doet @home er verder niet zo heel veel mee; ik ken echter ook wel providers die de desbetreffende gebruiker per direct afsluiten... Mag je daarna aan de helpdesk gaan uitleggen waarom er abuse mail over je binnenkomt ;) Maar zoals al eerder gezegd; zou je er niet teveel van aantrekken bij @home..

blub

• Rambo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2024
Foamy schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 13:18:
Klopt, maar dat verschilt natuurlijk erg per provider. zoals inderdaad op GoT te zien is doet @home er verder niet zo heel veel mee; ik ken echter ook wel providers die de desbetreffende gebruiker per direct afsluiten... Mag je daarna aan de helpdesk gaan uitleggen waarom er abuse mail over je binnenkomt ;) Maar zoals al eerder gezegd; zou je er niet teveel van aantrekken bij @home..
Welke providers?

• Punica-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
@home is enigzins verplicht om deze mailtjes door te sturen, maar je hoeft echt niet bang te worden, er zal geen enkele actie ondernomen worden.

• Chanelle77
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-11-2017
Beste tweakers,

Ik kreeg een zelfde soort brief, kunnen jullie mij adviseren wat ik hier mee moet doen? Welke legale stappen kunnen genomen worden?

gr. Chanelle77

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:16
Stoppen met downloaden, dat is de oplossing :/... lijkt me nog al duidelijk. Maar goed, voor de rest is het een lang proces als ze je willen vervolgen voor het downloaden, zoals al gezegt wordt er na zo'n brief of email niet veel meer gedaan, en ze kunnen jouw gegevens ook niet zo makkelijk opvragen, zonder daar een gerechtelijke procedure aan te hangen...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Nielsvr schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 09:46:
Stoppen met downloaden, dat is de oplossing :/... lijkt me nog al duidelijk. Maar goed, voor de rest is het een lang proces als ze je willen vervolgen voor het downloaden, zoals al gezegt wordt er na zo'n brief of email niet veel meer gedaan, en ze kunnen jouw gegevens ook niet zo makkelijk opvragen, zonder daar een gerechtelijke procedure aan te hangen...
Nee, stoppen emt uploaden :P downloaden van muziek en films is legaal (games en software dan weer niet). Of gewoon een ander prog gebruiken.

Ik heb ook al wel eens van dit soort mailtjes van mijn ISP gehad, maar daar trek ik me totaal niets van aan. Je ISP mag toch je naam e.d. niet vrijgeven, iig niet zonder gerechterlijk bevel.

• Vampier
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-04-2015

Vampier

poke-1,170

Tweakers.net (GOT) heeft ons benaderd met het verzoek u op
de hoogte te stellen dat u volgens GOT inbreuk maakt op haar

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met GOT
(copyright-europe@twaekers.net). @Home informeert u over het verzoek van GOT
maar geeft uw gegevens niet door aan GOT, behalve bij een wettelijke
vordering.

Met vriendelijke groet,

@Home,
Afdeling Abuse
Deze kreeg ik :'( (e-mail address is express verkeer geschreven)

• StevenK
  • Laatst online: 14:56
Chanelle77 schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 09:41:
Ik kreeg een zelfde soort brief, kunnen jullie mij adviseren wat ik hier mee moet doen?
Niet uploaden ?
Welke legale stappen kunnen genomen worden?
Als de eiser bewijs enig bewijs heeft van jouw onrechtmatige gedrag, dan kan hij - via de rechter - jouw NAW gegevens krijgen je daarna aanspreken op schadevergoeding.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• Goozer
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Terw_Dan schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 09:49:
[...]<knip>

Je ISP mag toch je naam e.d. niet vrijgeven, iig niet zonder gerechterlijk bevel.
Mag ik vragen waar je dit op baseert (volgens mij klopt het namelijk niet maar ik ben altijd bereid om te leren ;) )?

• StevenK
  • Laatst online: 14:56
Goozer schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 12:49:
[...]

Mag ik vragen waar je dit op baseert (volgens mij klopt het namelijk niet maar ik ben altijd bereid om te leren ;) )?
NAW gegevens van klanten vallen onder wettelijke regels voor registratie van persoonsgegevens. Tenzij specifiek in de overeenkomst / AV staat dat ze die gegevens vrij mogen geven is daarom een rechterlijk bevel nodig.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02:13

Jimbolino

troep.com

als je download van private trackers (waarvoor je je moet registreren) heb je hier geen last van.

public trackers worden in de gaten gehouden door bsa esa mpaa e.d.

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• Goozer
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
StevenK schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 12:57:
[...]

NAW gegevens van klanten vallen onder wettelijke regels voor registratie van persoonsgegevens. Tenzij specifiek in de overeenkomst / AV staat dat ze die gegevens vrij mogen geven is daarom een rechterlijk bevel nodig.
Hier ga je alleen uit van art 8 sub a Wbp (toestemming). Volgens art. 8 sub f Wbp mogen echter ook NAW-gegevens verwerkt worden (lees: worden verstrekt aan een derde) indien "de gegevensverwerking noodzakelijk is voor de behartiging van het gerechtvaardigde belang van de verantwoordelijke of van een derde aan wie de gegevens worden verstrekt, tenzij het belang of de fundamentele rechten en vrijheden van de betrokkene, in het bijzonder het recht op bescherming van de persoonlijke levenssfeer, prevaleert.". Dit is een restbepaling en heeft dus een ruime strekking. In dit concrete geval zou dus de softwareproducent (met de BSA als vertegenwoordiger) de derde zijn.

Volgens de memorie van toelichting gelden daarbij de volgende voorwaarden:
1.Is er werkelijk een belang dat verwerking van persoonsgegevens rechtvaardigt?
2.Wordt met de verwerking een inbreuk gemaakt op belangen of fundamentele rechten van degene wiens gegevens worden verwerkt en zo ja, dient dan - afhankelijk van de ernst van de inbreuk - gegevensverwerking niet achterwege te blijven?
3.Kan het doel dat met de verwerking wordt nagestreefd ook langs andere weg - zonder verwerking - worden bereikt?
4.Is de verwerking in de mate die is beoogd evenredig aan het nagestreefde doel?

Als de ISP het aannemelijk acht dat aan deze voorwaarden is voldaan (in feite een belangenafweging tussen de belangen van de inbreukmaker en de derde), dan kan hij dus wel de identificerende gegevens aan een derde afgeven zonder gerechtelijk bevel. Dat dit niet vaker voorkomt is omdat de ISP bang is voor beschadiging van zijn reputatie en verlies van (potentiële) klanten.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 11:59:

--

in nederland is t toegestaan alles te downloaden maar uploaden mag niet, als ik dat uploaden blokkeer (is niet netjes ten opzichte van andere gebruikers (maar tijdelijk voor een maandje ofzo).

Dan moet je geheel stoppen met downloaden. Als je alleen maar wilt downloaden zonder upload, dan parasiteer je op het netwerk, en ben je egoistisch. Je wilt wel dat anderen je wat aanbieden, maar er niets voor terug doen? Het is een gemeenschap. Wil je wat hebben, dan moet je ook investeren; wil je dat laatste niet, dan svp er ook geen gebruik van maken.

Edit: en nee, het is niet toegestaan om alles te downloaden. Software is naar mijn weten altijd illegaal, het mogen downloaden geld wel voor films en muziek, maar dus niet voor software. Het verwijderen van een beveiliging is altijd illegaal.

[ Voor 12% gewijzigd door gambieter op 10-02-2007 14:11 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Jimbolino schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 13:04:
als je download van private trackers (waarvoor je je moet registreren) heb je hier geen last van.

public trackers worden in de gaten gehouden door bsa esa mpaa e.d.
Lijkt mij behoorlijk bullshit dat "private" trackers niet in de gaten zou worden gehouden... En de communistische trekjes die deze zogenaamde private trackers hebben (maar wel ondertussen met kapitalistische neigingen geld binnenhengelen via ads) lijken mij alleen maar in het nadeel werken mochten ze op zwart gaan en de gegevens mogen gaan inleveren van de geregistreerde gebruikers, dan krijg je inderdaad dit soort emailtjes als je mazzel hebt want deze zijn eigenlijk nietszeggend (ISP heeft min of meer een afspraak om dit soort standaard gevallen te sturen om de 'hitte' van zich af te houden en zich eventueel in te dekken bij een rechtszaak)...

Gewoon een beetje opletten aan wie je upload en installeer iets als peerguardian, dat blokkeert iig de bekende ipadressen die 'fout' zijn en update zich meestal wel dagelijks. Ook dit is natuurlijk geen garantie dat je nooit meer dit soort mailtjes zal krijgen of erger...

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02:13

Jimbolino

troep.com

Verwijderd schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 14:38:
[...]
Lijkt mij behoorlijk bullshit dat "private" trackers niet in de gaten zou worden gehouden... En de communistische trekjes die deze zogenaamde private trackers hebben (maar wel ondertussen met kapitalistische neigingen geld binnenhengelen via ads) lijken mij alleen maar in het nadeel werken mochten ze op zwart gaan en de gegevens mogen gaan inleveren van de geregistreerde gebruikers
[...]
Bittorrent is een sociaal protocol, er moet net zo veel geupload worden als gedownload. Op public trackers gebeurt dat niet.

Ik heb iig nog nooit een mailtje gehad dat ik iets heb gedownload van een private tracker. (van een public tracker al wel een aantal)

Public en Private trackers zijn in princiepe even illegaal bezig. Als ze worden opgerold zijn het meestal de eigenaren die de boetes krijgen. (en niet de gebruikers) Meestal worden er geen logs bijgehouden van in het verleden gedownloade spullen, zodat als de server in beslag zou worden genomen, er niet veel bewijs op te vinden is.

Ik denk dat je op een private tracker net iets veiliger bent dan op een public, aangezien er toch een soort "selectie aan de deur" plaats vindt.

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Verwijderd

hebben jullie de headers van de mail gecontroleerd of het echt van de provider afkomt? Effe IP nr checken in header.
Wat de BSA doet is op zich een goed recht, wij worden ook graag voor ons werk betaald.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 22:13:
[...]Wat de BSA doet is op zich een goed recht, wij worden ook graag voor ons werk betaald.
Nou, de BSA is typisch zo'n organisatie waar goed recht niet de juiste term is. De manier waarop deze organisatie werkt is nou niet erg fris.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Het recht is goed, de manier waarop heb ik het niet over.........

Verwijderd

Och, die heb ik al zo vaak gekregen en heb er nog nooit weer van gehoord, ik kreeg die dingen 4 jaar geleden al bij @home, maar al ik een tip mag geven dan zou ik peerguardian gebruiken, sinds ik die in gebruik heb genomen (2 jaar terug) heb ik ook nooit meer van die mails gekregen, niet dat die mails zoveel uitmaken hoor, zoals iemand al zei, @home is verplicht die mail te sturen als een bedrijf daar om vraagt, maar dan houdt het ook op, met andere woorden daarna doet @home er niks meer mee, dus.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 08:14:
Och, die heb ik al zo vaak gekregen en heb er nog nooit weer van gehoord, ik kreeg die dingen 4 jaar geleden al bij @home, maar al ik een tip mag geven dan zou ik peerguardian gebruiken, sinds ik die in gebruik heb genomen (2 jaar terug) heb ik ook nooit meer van die mails gekregen, niet dat die mails zoveel uitmaken hoor, zoals iemand al zei, @home is verplicht die mail te sturen als een bedrijf daar om vraagt, maar dan houdt het ook op, met andere woorden daarna doet @home er niks meer mee, dus.
gaat niet werken voor mensen die een router met een netwerk hebben..... tenzij je handmatig al die ip nrs in de bloklijst van de router weet te zetten....
Pagina: 1