Powerbank batterijen in Canon powershot S3 IS

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Ik heb de Canon Powershot S3 IS nu een paar maanden, maar nooit echt mee gewerkt. Deze week wilde ik echter fanatiek beginnen, maar ik loop tegen een vervelend probleem aan.

Ik heb in oktober twee sets nieuwe GP Powerbank 2500 batterijen gekocht. Deze sets heb ik deze week middels een snellader opgeladen. Ik wilde deze batterijen in de camera stoppen, maar merk dat de batterijen erg stroef in de canera gaan. Ik moet ze er echt induwen, en de batterijen komen er niet allemaal vanzelf uit. Ik moet twee batterijen echt eruit pielen met een stokje oid, ze lijken gewoon klem te zitten. Ook zijn de batterijen volgens de camera erg snel leeg, na 10 foto's schakelt de camera al uit met melding "batterijen leeg". Helaas heb ik geen andere apparaten bij de hand om de batterijen te testen.

Mijn vraag: Is dit een fout van de camera of is bekend dat de Powerbank batterijen iets dikker zijn dan de AA specificaties

Verwijderd

Meet de breedte eens even op?
En daarna die van gewone batterijen, om vervolgens de GP dingen terug te brengen naar de winkel.

• PeterEs
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54
Hey! Dat zelfde probleem heb ik af en toe met de S2 IS. In het begin had ik het vrij veel, maar nu de batterijen een aantal keer op en ontladen zijn gaan ze er wel soepel in. Wellicht dat ze na het opladen en/of gebruik door de warmte uitzetten?

Ik heb GP 2450 mah batterijen, maar heb niet het probleem dat ze na 10 foto's leeg zijn. Ik kan er genoeg fotos mee maken voordat ik ze moet vervangen.

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-01 21:23

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Mijn broer heeft hetzelfde probleem met een setje GP batterijen. Met de mijne heb ik geen problemen. De mAh van de batterijen weet ik niet uit mijn hoofd.
Het is dus blijkbaar een probleem met het merk GP.

This footer is intentionally left blank

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb laatst twee GP'tjes in een zaklampje geduwd, ging wat stroef, maar mooi niet dat de achterste er nog uit wilde. Ik heb zo even geen schuifmaat bij de hand, maar als ik ze hier naast een duracelletje leg dan lijken] ze in ieder geval wel wat breder.