Windows Vienna

Pagina: 1
Acties:
  • 281 views sinds 30-01-2008

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Ja mensen, nu vandaag Vista op de markt is gebracht, moeten wij enthousiastelingen alweer nadenken over de opvolger: Vienna. :)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Windows_Vienna

Wat vinden we van Vienna?

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:33

M-ThijZ

Riding on Rails

Hoe kan ik nu zeggen wat ik hiervan vind? Heb nog niet eens de kans gehad om eens goed naar Vista te kijken.

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-02 18:33

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Uhm wat valt eraan te vinden, tis niet dat we ff een Beta kunnen proberen he? (tenminste ik zie niks op Technet...)

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:33
Half maart komt er een beta van uit, dus dan moeten we nog maar eens kijken imho.

Verwijderd

Goh zou dat wel echt zijn? Misschien is het wel een hoax!

Iemand links en referenties misschien?

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2007 10:16 . Reden: die eeuwige GoT-ers met hun corrigerende gedrag! ]

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01 14:39

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 09:39:
HOAX!

Verder geen woorden aan vuil maken :)
HOAX? Microsoft topmensen praten er al tijden over.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Verwijderd

|sWORDs| schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 09:41:
[...]

HOAX? Microsoft topmensen praten er al tijden over.
Links en referentie misschien? Wiki is voor mij echt niet meer betrouwbaar!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:22
was afgelopen donderdag bij een "meeting" met microsoft gasten en die hadden het er ook over dat Vienna over 4 jaar er al aankomt :X

vraag uit de zaal : waarom dan overstappen naar Vista als Vienna er al over 4 jaar is. :z

[ Voor 26% gewijzigd door FDMK op 30-01-2007 09:43 ]

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-03 00:16
De eerste beta zal pas volgens jaar komen en niet ditjaar. heb vista nu al 3maanden draaien, en moet zeggen vind hem stabieler en sneller als xp, met games gemidddelt 5a10fps meer dan in xp.

Verwijderd

Gaan we weer, ik heb een beetje wantrouwen over 1 artikel en alles wordt weer over dezelfde kam geschoren. Maargoed, dit terzijde: je hebt me overtuigd... Altijd interessant om te lezen, die nieuwe OS-en van MS.

*gaat eens lekker die links volgen*

Verwijderd

devil-strike schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 09:43:
De eerste beta zal pas volgens jaar komen en niet ditjaar. heb vista nu al 3maanden draaien, en moet zeggen vind hem stabieler en sneller als xp, met games gemidddelt 5a10fps meer dan in xp.
Als ik volgende link geloven mag:

Vista performance

Klopt hier niet veel van...

• devil-strike
Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 09:54:
[...]

Als ik volgende link geloven mag:

Vista performance

Klopt hier niet veel van...
Het is tog echt zo, met xp veel bleuscreens (onstabiel dus) makt ook niet uit wat voor drivers ik gerbuik, met vista geen 1x bsod gehad, en geloof me of niet (moet je helemaal zelf weten :P ) met vista tog met cs 1.6 en cs source 5a10fps meer dan in xp.

Verwijderd

strakke handel! 5 tot 10 frames kan toch net even dat verschil maken! Ben zelf ook wel benieuwd naar de perfomance van Vista, binnenkort maar eens installeren... Is dat met directx 10? of 9.0c?

• |sWORDs|
  • Laatst online: 13-01 14:39

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 10:16:
[...]

Speciaal voor jou mijn post ge-edit!
Doe ik met je mee :)

[ Voor 61% gewijzigd door |sWORDs| op 30-01-2007 10:29 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• devil-strike
Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 10:09:
strakke handel! 5 tot 10 frames kan toch net even dat verschil maken! Ben zelf ook wel benieuwd naar de perfomance van Vista, binnenkort maar eens installeren... Is dat met directx 10? of 9.0c?
Vista heeft standaart directx10 aan boord, cs 1.6 draait via opengl en css draait via direct3d (directx 10)

Verwijderd

|sWORDs| schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 10:10:
[...]

Een beetje wantrouwen zou zijn: Goh zou dat wel echt zijn? Bot weg HOAX roepen zonder te funderen en research te doen is wat anders en niet erg correct ten opzichte van de TS.

Verwijderd

Vienna is inderdaad de codename voor de nieuwe windows.

Echter zal de inhoud ervan zich flink laten sturen door het verloop van Vista en de meningen er over.

We weten allemaal wat er gepland stond voor vista zo`n 4 jaar gelden, en wat er nu daadwerkelijk van is geworden. Het is daarom vrij onzinnig om nu al je mening te geven.

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-03 09:54
offtopic:
[quote]Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 10:16:
[...]

[/quote]
Mijn soort humor! :D

Verder geloof ik het allemaal wel. Het zal vast en zeker 1 of andere reclame-strategie van Microsoft zijn; we hebben het er immers nu over dat zowel Vista gelaunched is EN de opvolger alweer om de hoek komt kijken.

Verwijderd

smeerbartje schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 10:20:
offtopic:
[quote]Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 10:16:
[...]

[/quote]
Mijn soort humor! :D

Verder geloof ik het allemaal wel. Het zal vast en zeker 1 of andere reclame-strategie van Microsoft zijn; we hebben het er immers nu over dat zowel Vista gelaunched is EN de opvolger alweer om de hoek komt kijken.
Ik denk ook dat ik me hier wel in kan vinden... Die marketingmachine van MS die draait wel, ze hebben wel door hoe het allemaal werkt.

• Haaglander
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 09:42:
[...]

Links en referentie misschien? Wiki is voor mij echt niet meer betrouwbaar!
http://news.com.com/Micro.../2100-1016_3-6029241.html

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:51

FaceDown

Storende factor.

devil-strike schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 10:00:
[...]

Het is tog echt zo, met xp veel bleuscreens (onstabiel dus) makt ook niet uit wat voor drivers ik gerbuik, met vista geen 1x bsod gehad, en geloof me of niet (moet je helemaal zelf weten :P ) met vista tog met cs 1.6 en cs source 5a10fps meer dan in xp.
Mogelijk heeft alles wat je hierboven zegt met niets anders dan de videodriver te maken. Dus om op basis daarvan nou conclusies over XP of Vista te trekken lijkt me nogal voorbarig.

Groetjes, FaceDown.

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-03 23:02

Vuurvoske

Nunquam cede!

ik dacht dat de opvolger van longhorn / vista blackcomb als codenaam had?

Voortaan eerst lezen voordat ik post 8)7

Er is trouwens niet veel meer informatie bijgekomen dus ik vind niet dat je hier echt een discussie over kunt openen.... Je kent het zoals iemand boven mij al zei beter eerst over vista hebben.

[ Voor 70% gewijzigd door Vuurvoske op 30-01-2007 12:18 ]

Beroeps brabander

• Haaglander
  • Niet online
Vuurvoske schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 11:52:
Er is trouwens niet veel meer informatie bijgekomen dus ik vind niet dat je hier echt een discussie over kunt openen.... Je kent het zoals iemand boven mij al zei beter eerst over vista hebben.
Ben ik niet met je eens, de ontwikkelingen in de ICT gaan zo snel dat kennis/informatie al verouderd is op het moment dat je het leest. Je kan je beter nu al druk maken om Vienna anders mis je straks de boot en ben je gedoemd je verdere loopbaan eenvoudig programmeerwerk te doen bij een baas. Sorry maar de ratrace duurt je leven lang. :)

• Quintus
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-03 19:49

Quintus

Eg wel! Dus....

Laten we over 4 nee 6 of toch 8 jaar maar eens kijken wat Vienna geworden is :D

Unknown

Verwijderd

Ik wil mezelf niet depressief maken met het feit dat we steeds maar weer geld blijven kopen voor nieuwe besturingssystemen, terwijl we weten dat we over een paar jaar weer ons zuur verdiende geld moeten gaan uitgeven aan weer een opvolger......

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:53

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Wat vinden we van Vienna?
Nog niet veel. Ik heb er nog niets tasbaars van gezien tot nu toe. Het wikipedia artikel staat vol met niets anders dan loze kreten imho. Ik wacht de eerst beta's / filmpjes wel af voordat ik uberhaubt voorzichtig begin met het vormen van een oordeel (wat pas kan nadat je zelf hands - on hebt gewerkt).

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Hier is van Vienna al een eerste test versie te downloaden...

Ik ga eerst maar eens serieus naar Vista kijken. Heb hem gratis als upgrade bij de aanschaf van mijn laptop gekregen...

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-03 22:58

Zerora

Ik Henk 'm!

Op die wikipedia pagina, lees ik ook wat over Windows Fiji. Hoe zit dat dan?
Want het lijkt mij een stomme zet van MS om in een korte tijd Vista al van een opvolger te voorzien.

Ik snap er niks van :S

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02 09:18

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Het gaat hier over MS Vienna, maar ik vroeg me af wat er met Fiji is gebeurd?! ik herinner me dat dat de opvolger zou worden van Vista of loop ik nu ontzettend achter......

adr opleidingen en meer adr opleidingen

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Denk dat we nog wel een paar jaartjes mogen wachten voordat we een mening hierover kunnen geven ;) De details klinken nu allemaal erg vooruitstrevend, maar Vista zou een paar jaar geleden bij de eerste geruchten ook totaal vernieuwend zijn, totaal anders dan de bestaande windows-interface, andere kernel/technieken etc. Nouja, uiteindelijk is het een uitgebreide XP geworden ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Palomar op 30-01-2007 16:12 ]

Verwijderd

Op de reacties, ook T.net heeft twee artikelen over Vienna:

2 januari 2007
Geruchten over opvolgers Windows Vista: Fiji en Vienna

19 januari 2006
Opvolger Vista gaat 'Vienna' heten

• m0nkey
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10-2023
Ik hoop dat ze Vienna licht maken, ten opzichte van XP wel te verstaan. :Y) Maarja, dat gaat natuurlijk niet samen met de vraag naar hardware, met een licht systeem is upgraden uiteraard niet nodig. :'(

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-03 23:02

Vuurvoske

Nunquam cede!

sjolmers schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 15:59:
Het gaat hier over MS Vienna, maar ik vroeg me af wat er met Fiji is gebeurd?! ik herinner me dat dat de opvolger zou worden van Vista of loop ik nu ontzettend achter......
Fiji is de codenaam van het eerste servicepack voor vista zo schrijven verschillende websites.

Beroeps brabander

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Ik denk dat Vienna een revolutionair besturingssysteem gaat worden, zoals we nog nooit gezien hebben. (Als Microsoft ten minste een keer nadenkt over de toekomst, anders verwacht ik dat het het laatste OS is dat ze ooit maken)

Over 4 jaar hebben we internet everywhere altijd. Dus 90% van het OS (processing) zal server side zijn, webbased applicaties zoals OWA, maar dan ook voor word, excel, itunes, mail etc. Storage zal ook online plaats vinden (hopelijk bij 3th parties om monopolies e.d. te voorkomen) doordat je storage en applicaties portable worden, kan je je desktop overal mee naar toe nemen.
Hier komen we op een tweede punt. afhankelijkheid van het device waarmee je toegang krijgt tot je OS. Als je met je telefoon/pda toegang hebt, is toegang hierop toe gespitst. Agenda, contacten (voor bellen en mailen) evt. finance applicaties voor pinnen of draadloze microbetalingen of chipknip.
Als je vanuit je auto toegang neemt, krijg je routeplanner software, maar ook telefoon. Gewone desktop natuurlijk volledige functionaliteit.

Licencing voor software zal ook eindelijk eens zin gaan maken. Gewoon betalen per maand voor OS en applicaties als een service. Muziek en films zullen ook na verbruik verrekend gaan worden, welke daardoor direct accessible worden vanaf de systemen van de distributeurs.

Omdat lokale storage minder een issue is en films en muziek direct accessible zijn op internet (streaming, wan de bandbreedte is toch hoog genoeg) word piracy minder een issue. (Piracy gebeurt voornamelijk uit gemak en minder vanwege mensen die graag stelen).

Als MS niet deze kant uit gaat, is het helemaal over voor ze. Overigens moeten andere desktop OS'en zoals Mac OS X en de desktop linux distributies hier ook over na gaan denken. Slechts grote spelers zoals Novell en Redhat zullen mee kunnen spelen.

We staan aan de vooravond van een nieuwe computer-revolutie, maar het is niet aan het volk maar aan de big-corps om deze te verwezelijken, want er is veel geld en mankracht voor nodig.

[ Voor 12% gewijzigd door JackBol op 30-01-2007 23:54 ]

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• Haaglander
  • Niet online
m0nkey schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 17:30:
Ik hoop dat ze Vienna licht maken, ten opzichte van XP wel te verstaan.
15 Gig voor Vista is natuurlijk van de pot gerukt.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-03 22:09
_DH schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 23:50:
Ik denk dat Vienna een revolutionair besturingssysteem gaat worden, zoals we nog nooit gezien hebben. (Als Microsoft ten minste een keer nadenkt over de toekomst, anders verwacht ik dat het het laatste OS is dat ze ooit maken)

Over 4 jaar hebben we internet everywhere altijd. Dus 90% van het OS (processing) zal server side zijn, webbased applicaties zoals OWA, maar dan ook voor word, excel, itunes, mail etc. Storage zal ook online plaats vinden (hopelijk bij 3th parties om monopolies e.d. te voorkomen) doordat je storage en applicaties portable worden, kan je je desktop overal mee naar toe nemen.
Hier komen we op een tweede punt. afhankelijkheid van het device waarmee je toegang krijgt tot je OS. Als je met je telefoon/pda toegang hebt, is toegang hierop toe gespitst. Agenda, contacten (voor bellen en mailen) evt. finance applicaties voor pinnen of draadloze microbetalingen of chipknip.
Als je vanuit je auto toegang neemt, krijg je routeplanner software, maar ook telefoon. Gewone desktop natuurlijk volledige functionaliteit.

Licencing voor software zal ook eindelijk eens zin gaan maken. Gewoon betalen per maand voor OS en applicaties als een service. Muziek en films zullen ook na verbruik verrekend gaan worden, welke daardoor direct accessible worden vanaf de systemen van de distributeurs.

Omdat lokale storage minder een issue is en films en muziek direct accessible zijn op internet (streaming, wan de bandbreedte is toch hoog genoeg) word piracy minder een issue. (Piracy gebeurt voornamelijk uit gemak en minder vanwege mensen die graag stelen).

Als MS niet deze kant uit gaat, is het helemaal over voor ze. Overigens moeten andere desktop OS'en zoals Mac OS X en de desktop linux distributies hier ook over na gaan denken. Slechts grote spelers zoals Novell en Redhat zullen mee kunnen spelen.

We staan aan de vooravond van een nieuwe computer-revolutie, maar het is niet aan het volk maar aan de big-corps om deze te verwezelijken, want er is veel geld en mankracht voor nodig.
Wow, ik wil ook zo'n teletijdmachine. :+

Ik zie het toch allemaal iets minder hard evolueren als dat hoor...
Alles online? Gaan ze hier in België toch eerst de datalimiet mogen weggooien :/

Verwijderd

Ik denk dat Apple hiermee de (eerste) (kleine) stap gezet heeft, denk aan de goede synchronisatie tussen verschillende apparaten (iPods/Apple TV/iPhone). Met het online gebeuren hebben ze denk ik een leuke stap gezet met .Mac, wat toch handiger en verder is dan Microsoft's 'Live'-gebeuren.

• Haaglander
  • Niet online

Leuke visie .....

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-03 22:58

Zerora

Ik Henk 'm!

Een visie die ik best zie zitten. Alleen verwacht ik niet dat zoiets al op zo'n 'korte' termijn (Vienna wordt in 2015 verwacht). Maar ik denk we; dat Vienna, mocht alles wat ze tot nu toe beweren waar zijn, daar een in ieder geval een grote beginstap in gaat zetten.

Volgens wikipedia:
Verder zal Windows Vienna:
  1. veiliger zijn
  2. een geheel nieuwe interface hebben, zonder start menu, taak- en werkbalken
  3. geen explorer-shell bevatten
  4. een 'nog' uitgebreider zoekfunctionaliteit bevatten
  5. door spraakherkenning kunnen worden bestuurd
  6. non-managed code in een sandbox draaien (Windows zal hierdoor niet in veiligheidsproblemen komen door applicatie die worden uitgevoerd)
1. Heb ik zo mijn twijfels bij. Microsoft beweerd immers bij ieder Os van hun dat ie veiliger is. Al met al gaan de windows-versie er wel steeds op vooruit.
2. Ook twijfelachtig. Gaan we weer terug naar de Win 3.1 interface??
3. Geen idee of het explorer systeem afschaffen een goed idee zal zijn, maar MS zal wel weten wat ze doen. Nog even afwachten hier dit.
4. Goede zoekfunctionaliteit is altijd handig. Mooi dat ze die gaan verbeteren.
5. Ook twijfelachtig. Met name omdat spraakherkenning nog vroeg jong in de kindervoeten staan, ben ik erg benieuwd of dit wel goed gaat werken.
6. Ik denk dat een van de belangrijkste vernieuwingen binnen Windows zal zijn. Al hebben andere OS'en hier al lang gebruik van gemaakt, besluit Ms ook maar hier gebruik van te maken. Hopelijk is dan het tijdperk van vastlopers voorbij.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

Verwijderd

Verwijderd

Och nee, Vienna, 4 jaar, nu al visie vragen?

Laat je nakijken ;)

Vista is schamper uit

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:06

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Als MS niet deze kant uit gaat, is het helemaal over voor ze.
:D Deze vind ik altijd erg mooi. "MS maakt een enorme mistap door X te doen" en "Als MS X niet doet, is het over/gaat het verkeerd". MS weet heus wel wat ze doen en als jouw visie niet uit komt zal MS nog prima voortbestaan ;)

Ben zelf wel benieuwd naar een OS van MS zonder startbalk, en ja ik ken win 3.11 :P Maar ook de nieuwe longhorn server is intressant en krijgt imo veels te weinig aandacht door al de aandacht voor vista

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

We Are Borg schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 07:37:
[...]
:D Deze vind ik altijd erg mooi. "MS maakt een enorme mistap door X te doen" en "Als MS X niet doet, is het over/gaat het verkeerd". MS weet heus wel wat ze doen en als jouw visie niet uit komt zal MS nog prima voortbestaan ;)
Het gaat niet alleen over MS. Alle computerbouwers moeten weer als een gek gaan innoveren. Als je de evolutie van hard- en software tussen 1980 en 1995 hebt gezien, kan ik er met mijn verstand niet bij dat deze bedrijven met de miljarden die ze tegenwoordig te besteden hebben niet verder komen dan al en toe een nieuw schilletje om het OS.

Microsoft zou zijn mljarden moeten investeren in een radicaal nieuwe en innovatieve weg, maar ze durven niet. Jammer.

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:53

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Haaglander schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 07:19:
[...]

15 Gig voor Vista is natuurlijk van de pot gerukt.
De zwaarte van een OS word imho niet bepaald door de schijfruimte die het in neemt maar op de proc en geheugen eisen etc.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-02 11:43
ik heb ook het idee dat vista mn machine beter controleert...! hij is gewoon wat sneller dan met xp lijkt het wel..!
Vienna zal sowieso WinFS bevatten (*maybe vista SP1 ook al) dus daar zie ik wel naar uit :)
Ik hoop trouwens dat ze bij Vienna iSCSI eens flink gaan gebruiken.. zodat je daaruit kunt booten ofzo :)
leuk leuk leuk, nog 5 jaartjes!

you had me at EHLO

Verwijderd

TheNymf schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 12:10:
ik heb ook het idee dat vista mn machine beter controleert...! hij is gewoon wat sneller dan met xp lijkt het wel..!
Vienna zal sowieso WinFS bevatten (*maybe vista SP1 ook al) dus daar zie ik wel naar uit :)
Ik hoop trouwens dat ze bij Vienna iSCSI eens flink gaan gebruiken.. zodat je daaruit kunt booten ofzo :)
leuk leuk leuk, nog 5 jaartjes!
dat meen je toch niet? iSCSI op een consumenten OS? :D

Tegen die tijd zullen we vast te maken hebben met WINFS2 oid. maar ik juich het iig toe.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Goed, dit is nog niet echt zinvol - zoals we zien gaat het toch voornamelijk over Vista en daar zijn eigenlijk al genoeg topics over :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.