Ik ben op zoek naar een goede laptop voor mijn werk / studie.
Ik ontwerp / programmeer websites, wat betekent dat ik veel werk met:
Daar ik (straks) geen PC in mijn bezit heb, wil ik de laptop ook graag gebruiken voor:
Mijn budget: 1000 - 1250 euro.
Uiteraard heb ik zelf al even rondgekeken.
Acer heeft een goede prijs-kwantiteit verhouding, maar ik heb van verschillende mensen gehoord dat de betrouwbaarheid vaak te wensen over laat.
Verder heb ik van merken geen verstand, al weet ik dat Dell en HP over het algemeen hoog aangeschreven staan qua laptops (maar daar betaal je dan ook voor).
Hoe zit het met Toshiba? Is dit een betrouwbaar, goed merk? Ik heb namelijk het volgende systeem gevonden op NoRRoD [1] (alleen belangrijkste opties genoemd, zie [1]).
Alvast heel erg bedankt, op/aanmerkingen zijn welkom!
Linkjes:
[1] http://www.norrod.nl/ws_a_index.asp?A_id=17039
[2] http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=74146
Ik ontwerp / programmeer websites, wat betekent dat ik veel werk met:
- Dreamweaver
- Photoshop
- af en toe Flash
Daar ik (straks) geen PC in mijn bezit heb, wil ik de laptop ook graag gebruiken voor:
- Gamen (geen hardcore gamer, maar regelmatig een potje CS, NFS, hier en daar een LANparty). Ben geen graphics freak, maar met het oog op de toekomst wil ik graag nog een tijdje meekunnen!
- DVD'tjes / XVIDjes kijken
- DIVX -> DVD converten
Mijn budget: 1000 - 1250 euro.
Uiteraard heb ik zelf al even rondgekeken.
Acer heeft een goede prijs-kwantiteit verhouding, maar ik heb van verschillende mensen gehoord dat de betrouwbaarheid vaak te wensen over laat.
Verder heb ik van merken geen verstand, al weet ik dat Dell en HP over het algemeen hoog aangeschreven staan qua laptops (maar daar betaal je dan ook voor).
Hoe zit het met Toshiba? Is dit een betrouwbaar, goed merk? Ik heb namelijk het volgende systeem gevonden op NoRRoD [1] (alleen belangrijkste opties genoemd, zie [1]).
Mijn twijfels:Satellite A100-409
- Processor-kloksnelheid 1600 MHz
- Processorfamilie Intel Core Duo
- Processor Intel® Core™ Duo T2050
- Processor systeembus 533 MHz
- L2 cache 2 MB
- Schijf opslagcapaciteit 160 GB
- Harde schijf-interface Serial ATA
- Rotatiesnelheid 4200 RPM
- Intern geheugen 2048 MB
- Geheugenslots 2
- Intern geheugentype DDR2 RAM 533MHz
- Maximum intern geheugen 4 GB
- Geheugenlayout 2 x 1024 MB
- Geheugen video-adapter 256 MB RAM
- Grafische adapter nVidia Geforce 7600 Go
- Beeldschermdiagonaal 15.4 "
- Beeldscherm Trubrite TFT WXGA
- Aspect ratio 16:10
- Resolutie 1280 x 800 pixels
- Soort optische drive DVD Super-Multi (+-DL)
- Audiosysteem Intel High Definition
- Audiosysteem fabrikant Harman Kardon, SRS TruSurround XT Stereo Sound
- Ingebouwde camera Nee
- Netwerkfuncties 10 / 100 Mbps
- Draadloze technologie Intel Wireless LAN 802.11a/b/g
- Besturingssysteem/software
- Energie
- Batterijtechnologie Lithium-Ion
- Aantal cellen in de batterij 6
- Batterij levensduur 2:08 h
- Bluetooth Ja
- USB 2.0 poort(en) 4
- IEEE 1394/Firewire poort 1
- Ethernet (RJ-45) poort 1
- Aansluiting voor netstroomadapter Ja
- TV aansluiting S-Video
- Geïntegreerde kaartlezer Ja
- Gewicht 2750 g
- Hoogte 29.8 / 36.8 mm
- Breedte 360 mm
- Diepte 267 mm
- Prijs € 1.166,-
- 1.6ghz Dual Core, is dit snel genoeg? Of is het verstandiger om voor een Core 2 Duo te gaan? (ook prijstechnisch). Of juist AMD?
- GeForce Go 7600 256mb. Hier heb ik al een aantal zaken over opgezocht [2], en mijn conclusie is dat deze kaart goed vergelijkbaar is met de ATI x1600. Is deze kaart geschikt voor mijn doeleinden?
- De schermgrootte: 15.4". Uit ervaring weet ik dat webdevven veel fijner werkt in hogere resoluties. Maar 1280x800 lijkt me een prima resolutie (hoe is de leesbaarheid op zo'n resolutie @ 15.4" ?). Bovendien vind ik 17" eigenlijk te massaal, dus 15.4" lijkt mij wel prima.
- Ik hoor soms mensen die zeggen "Prima laptop, maar BAGGER geluidskaart". Hoe zit het met deze?
- Een gigabit netwerkadapter had ik toch wel érg leuk gevonden... Zeker met het oog op LANparties...
- Tot slot de batterijduur. 2 uur en 8 minuten is niet erg veel is het wel? Wat is gemiddeld hierin? Ik ben eigenlijk nooit langer dan 2 uur op reis...
- Tot slot-slot (
): Het gewicht! Bijna 3kg, is dat veel of juist weinig? Wat is gemiddeld?
Alvast heel erg bedankt, op/aanmerkingen zijn welkom!
Linkjes:
[1] http://www.norrod.nl/ws_a_index.asp?A_id=17039
[2] http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=74146
[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2007 09:48 . Reden: Gewicht vraag vergeten! ]