vinkjes met excel

Pagina: 1
Acties:
  • 265 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-07 10:25

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Ik ben bezig om een vinkje te maken in een bepaalde cel in excel zodat als ik die aanvink dat er in een andere cel 'betaald' komt te staan.

Dit is natuurlijk erg eenvoudig met VB:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Private Sub CheckBox1_Click()
 If CheckBox1.Value = True Then
  Worksheets("Blad1").Range("G6").Value = "X"
   Worksheets("Blad1").Range("H6").Value = ""
 Else
  If CheckBox1.Value = False Then
  Worksheets("Blad1").Range("H6").Value = "X"
  Worksheets("Blad1").Range("G6").Value = ""
 End If: End If
End Sub

Maar nu heb ik het voor elkaar voor één cel, maar helaas heb ik 150 cellen... :(
Aangezien het geen celopmaak is, kan ik het niet kopiëren naar volgende cellen.

Iemand een idee hoe ik het voor elkaar zou kunnen krijgen?

offtopic:
In Acces kan het wel, maar ik ben echt op zoek naar een mogelijkheid in Excel

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ga met een loopje door alle checkboxes heen. Hoe dan ook moet je (in deze opzet) de cellen koppelen aan de checkboxes.

Andere opzet is de waarde te koppelen aan een cel, middels .LinkedCell.
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Sub blaat()
  Dim i As Integer
  With ActiveSheet
    For i = 1 To .OLEObjects.Count
        With .OLEObjects(i)
            If TypeName(.Object) = "CheckBox" Then
                .LinkedCell = "A" & i
            End If
        End With
    Next i
  End With
End Sub

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Waarom heb je niet de status van je checkbox gekoppeld aan een cel? Het resultaat in je cel (bijvoorbeeld onder je checkbox ;)) is TRUE | FALSE en daar kan je dan wel weer een voorwaardelijk opmaak of conditional statement voor gebruiken :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Galois

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Ja, maar dan blijft het probleem dat ik al die checkboxes handmatig moet aanmaken. En voor 100+ cellen is dit niet te doen.

De oplossing die ik nu gebruik is een =als in de cel zelf, maar dat is minder mooi...

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02 09:18

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Je hebt het hierboven over minder mooi, maar een if 'vinkje in cel x', then 'betaald in cel y' werkt toch goed, en is bovendien te kopiëren naar alle andere 100+ cellen die je hebt.

adr opleidingen en meer adr opleidingen

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Galois schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 07:43:
Ja, maar dan blijft het probleem dat ik al die checkboxes handmatig moet aanmaken. En voor 100+ cellen is dit niet te doen.

De oplossing die ik nu gebruik is een =als in de cel zelf, maar dat is minder mooi...
Die vinkjes bestaan nog niet? Da's alleen maar mooier, want dan kan je die middels een VBA macrootje maken volgens een goede structuur zodat je ze eenvoudig terug kan vinden. Een for loopje, een handige naamgeving en je bent er.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Galois

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
F_J_K schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 08:50:
[...]

Die vinkjes bestaan nog niet? Da's alleen maar mooier, want dan kan je die middels een VBA macrootje maken volgens een goede structuur zodat je ze eenvoudig terug kan vinden. Een for loopje, een handige naamgeving en je bent er.
En als ik ga vragen wat je bedoelt en hoe ik dat moet doen, krijg ik dan zeker het antwoord terug dat ik mij eerst maar meer moet verdiepen in VBA macrootjes? :)

• Reptile209
  • Laatst online: 23:50

Reptile209

- gers -

Galois: wat ik dan meestal doe als ik het niet makkelijk kan vinden, is met Record Macro aan doen wat de macro moet doen. Dan kan je daarna afkijken wat je mogelijkheden zijn. In dit geval moet het iets zijn als:
Visual Basic .NET:
1
ActiveSheet.CheckBoxes.Add(111.75, 78.75, 72, 72).Select

En daar kan je dan op doorborduren. :)

Zo scherp als een voetbal!

Pagina: 1