ASUS P5B E-Plus USB problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RustyTank
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-01-2022
Ik heb echt geen idee meer waar ik het moet zoeken, ik heb een aantal weken geleden een nieuwe PC gebouwd op basis van het ASUS MB P5B E-Plus.
Alles liep goed tot ik afgelopen zaterdag m'n Canon Scanner wilde instaleren. Sindsdien doen m'n USB poorten het niet meer.

Moederbord: Asus P5B E-Plus
Proc: Intel core2duo 6300 (niet overgeklokt)
Mem: 1gb kingston dual channel
Video: Asus 7600 Silent

Ik heb de bios al geflashed, de drivers opnieuw geinstaleerd, USB root verwijderd in de hardware manager (opnieuw opgestart). Gezocht in het ASUS forum en hier op GOT en uiteraard Google, maar niks heeft nog geholpen.

Het vreemde is dat m'n wireless internet het wel doet (usb) en het lichtje van m'n webcam (usb) brand, maar als ik de webcam probeer te benaderen krijg ik te horen dat de USB kabel niet is aangesloten. Verder kan ik niet bij m'n USB apparaten (muis, printer, skype phone, headset etc)

Ik heb wel Windows Vista home premium aangeschaft, maar ik wil eigelijk eerst m'n USB poorten weer aan het werk hebben voordat ik deze ga instaleren.

Iemand enig idee?

[ Voor 5% gewijzigd door RustyTank op 30-01-2007 07:43 ]

Intel Core 2 Duo E6300 || Asus P5B E-Plus || 2 x 512MB Corsair || Nvidia GeForce 7600GS Silent || |IIyama 17" TFT || Samsung 40" LCD!

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Gaat het om de aansluitingen op het mobo of die op de kast? Misschien dat er in de kast gewoon een kabeltje los zit?

• RustyTank
bassie_ schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 10:23:
Gaat het om de aansluitingen op het mobo of die op de kast? Misschien dat er in de kast gewoon een kabeltje los zit?
Ik heb alles 10x nagekeken, maar alle stekkertjes zitten goed. Het probleem doet zich voor op moederbord USB, USB bracket aan achterkant van pc en pc front USB.
Daarnaast deden alle poorten het tot drie dagen geleden wel gewoon.

Intel Core 2 Duo E6300 || Asus P5B E-Plus || 2 x 512MB Corsair || Nvidia GeForce 7600GS Silent || |IIyama 17" TFT || Samsung 40" LCD!

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Met een live CD van een ander OS ff checken of het probleem bij je geinstalleerde OS ligt of een hardware probleem is ?

Als je een USB keyboard hebt, ff checken of die ook werkt in de BIOS of opstartfloppy DOS bijv :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• RustyTank
roelio schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 11:20:
Met een live CD van een ander OS ff checken of het probleem bij je geinstalleerde OS ligt of een hardware probleem is ?

Als je een USB keyboard hebt, ff checken of die ook werkt in de BIOS of opstartfloppy DOS bijv :)
Live CD?
Checken met USB keyboard zal ik is proberen.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:38
RustyTank schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 11:32:
[...]

Live CD?
Checken met USB keyboard zal ik is proberen.
LiveCD als Knoppix

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:21
Hoe is het afgelopen? ;)
Ga hem namelijk ook aanschaffen-->MB

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

OcGuru

Giulietta Qv

Hier had ik laats ook last van met mijn p5b-dlx mobo. Nadat ik de nieuwste chipset driver had geinstalleerd werkte de usb poorten gewoon weer :S

Bl44t

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:21
OcGuru schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 22:52:
Hier had ik laats ook last van met mijn p5b-dlx mobo. Nadat ik de nieuwste chipset driver had geinstalleerd werkte de usb poorten gewoon weer :S
Nou je het zegt ik heb het ook gehad met een asus bordje. Opgelost door plaatsen pci kaarten. Niet de bedoeling natuurlijk. Maja PC is inmiddels gejat en vervangen ;)

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

• RustyTank
Appie Heijn schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 22:24:
Hoe is het afgelopen? ;)
Ga hem namelijk ook aanschaffen-->MB
Ik heb het gisteren eindelijk opgelost (woon in Singapore, vandaar het tijdverschil :) ). Het bleek toch een hardware ding te zijn, de door Asus meegeleverde extra bracket met twee usb poorten bleek sluiting te maken.
Ik heb deze losgehaald, opnieuw opgestart en toen bleken de andere poorten het weer te doen. Daarna opnieuw de extra bracket aangesloten en die doet het ook weer. Raar maar waar!
Nu dit weekend een schone install met de aangeschafte Vista.

• mstoffer
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-02-2007
Ik heb een soortgelijk probleem. Zodra ik mijn Canon ip4200 printer aanzet(USB) hangt mijn computer. Eerst printer uit, dan kan ik mijn computer weer resetten.
Van alles geprobeerd: printer drivers verwijderd, usb gedeinstalleerd, sp2 opnieuw geinstalleerd. Register fix programma's gedraaid (wel veel fouten gerepareerd) maar niet hielp.
Ik heb een asus p4s800 board.
Ik heb ook geen idee welk programma dit heeft veroorzaakt.
RustyTank schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 07:41:
Ik heb echt geen idee meer waar ik het moet zoeken, ik heb een aantal weken geleden een nieuwe PC gebouwd op basis van het ASUS MB P5B E-Plus.
Alles liep goed tot ik afgelopen zaterdag m'n Canon Scanner wilde instaleren. Sindsdien doen m'n USB poorten het niet meer.

Moederbord: Asus P5B E-Plus
Proc: Intel core2duo 6300 (niet overgeklokt)
Mem: 1gb kingston dual channel
Video: Asus 7600 Silent

Ik heb de bios al geflashed, de drivers opnieuw geinstaleerd, USB root verwijderd in de hardware manager (opnieuw opgestart). Gezocht in het ASUS forum en hier op GOT en uiteraard Google, maar niks heeft nog geholpen.

Het vreemde is dat m'n wireless internet het wel doet (usb) en het lichtje van m'n webcam (usb) brand, maar als ik de webcam probeer te benaderen krijg ik te horen dat de USB kabel niet is aangesloten. Verder kan ik niet bij m'n USB apparaten (muis, printer, skype phone, headset etc)

Ik heb wel Windows Vista home premium aangeschaft, maar ik wil eigelijk eerst m'n USB poorten weer aan het werk hebben voordat ik deze ga instaleren.

Iemand enig idee?

• mstoffer
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-02-2007
Ik heb een soortgelijk probleem. Zodra ik mijn Canon ip4200 printer aanzet(USB) hangt mijn computer. Eerst printer uit, dan kan ik mijn computer weer resetten.
Van alles geprobeerd: printer drivers verwijderd, usb gedeinstalleerd, sp2 opnieuw geinstalleerd. Register fix programma's gedraaid (wel veel fouten gerepareerd) maar niets hielp.
Ik heb een asus p4s800 board.
Ik heb ook geen idee welk programma dit heeft veroorzaakt.

Ik krijg ook nergens foutmeldingen.
Pagina: 1