Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

ionisator gekocht, ozonkanon gekregen?

Pagina: 1
Acties:
  • 4.537 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Bij de Mediamarkt heb ik een Inovix ionisator gekocht voor 50 euro. Made in China, wat me meteen al niet lekker zat. Na 2 dagen kapte hij ermee. Kapot. Terug ermee.

De volgende bleef wel werken. Maar in plaats van een fris windje komt er een vieze muffe ozonlucht uit. In de handleiding staat dat er inderdaad een bepaald percentage ozon uit zal komen. Ik gebruikte hem in mijn kleine hobbykamertje. Niet uit te houden, die smerige ozonstank. Bovendien werd de lucht niet schoner. Als er uberhaupt al negative ionen uitkomen, dan zijn er dat zo weinig dat het geen enkel effect heeft.

Van ellende maar een Amerikaanse (Honeywell) luchtreiniger gekocht, die ook een ionisator aan boord heeft. 200 Euro. Wel duur maar hij geeft een frisse wind, en geen spoor van ozon. Ook het filter zelf wordt geioniseerd, wat goed te zien is omdat alle stof en rook in het filter blijft hangen.

Mijn conclusie is dat het ionisatieprincipe wel werkt, maar dat je je niet moet laten belazeren met goedkope Chinese imitaties van slechte kwaliteit. Als je toch geld uitgeeft, koop dan iets goeds.

Dat wilde ik even kwijt, misschien is dit nuttig om te weten voor degenen die zo'n ding willen kopen.

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Wat doet een ionisator eigenlijk? Is het alleen om muffe luchtjes te neutraliseren (als in: roken, solderen) of maakt het de leefomgeving ook daadwerkelijk schoner?

==
hoi

• _AvA_
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-10 20:33

_AvA_

en dat ben zo.

Hij zet O2 om in O3

Mijn oom maakt ze ook geloof ik.

Droogkloot.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-11 21:53

MeNTaL_TO

The future is not set

_AvA_ schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 07:53:
Hij zet O2 om in O3

Mijn oom maakt ze ook geloof ik.
Waarom zou je het giftige ozon in je kamer willen hebben?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• elTigro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-11 19:11

elTigro

Es un Gringo!

MeNTaL_TO schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 07:54:
[...]

Waarom zou je het giftige ozon in je kamer willen hebben?
ja he, klinkt niet echt nuttig.
Ik denk overigens eerder dat ozon een bijproduct is: een gewoon zuurstof molecuul wordt tot twee losse zuurstof atomen gebombardeerd waarvan er dan een of twee aan een ander zuurstof molecuul zullen binden en ozon gaan vormen.

En zover weer voor onze eigen huis en tuin natuurkunde :p

Lazlo's Chinese Relativity Axiom:No matter how great your triumphs or how tragic your defeats --approximately one billion Chinese couldn't care less.

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:18

Onbekend

...

Ozon is actieve zuurstof, O3. Het komt van nature voor in de atmosfeer van de aarde om ons te beschermen tegen de schadelijke stralen van de zon.

Maar het is niet gezond om je zuurstof op te geven voor ozon.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:32

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ionisator
1e hit van google jongens, hij haalt dus stofdeeltjes uit de lucht.

@TS:
Zo te zien heb je gelijk, er hoort een minimale hoeveelheid ozon vrij te komen, als het te veel is dan zal het wel te maken hebben met het low-budget gehalte. ;)

Maar hoe kom jij erbij dat je het ruikt? Zou je niet denken dat het neergeslagen vuil muf kan ruiken? :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• elTigro

elTigro

Es un Gringo!

ja, en wat klopt er dan niet aan ons zuurstof verhaal? :?
overigens, is het niet een goed idee om af en toe dan gewoon eens een raampje open te zetten. Mijn opa is er 84 mee geworden. (en ik denk dat ie er ook nog best 85 mee wil worden ook, eind dit jaar :p )

Lazlo's Chinese Relativity Axiom:No matter how great your triumphs or how tragic your defeats --approximately one billion Chinese couldn't care less.

• Gonadan

Gonadan

elTigro schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 08:33:
ja, en wat klopt er dan niet aan ons zuurstof verhaal? :?
Dat verhaal klopt helemaal, maar ik zag enkele mensen vragen waarom hij zo'n ding wilde. :)
overigens, is het niet een goed idee om af en toe dan gewoon eens een raampje open te zetten. Mijn opa is er 84 mee geworden. (en ik denk dat ie er ook nog best 85 mee wil worden ook, eind dit jaar :p )
Ik denk dat hij eerder bang is voor stof in z'n apparatuur. Of misschien zaag/frees/boorstof.
Ik weet niet precies wat voor hobbykamer het is. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• elTigro

elTigro

Es un Gringo!

Het was vooral even om er de draak mee te steken :)
Ik vraag me overigens af of zo'n ionisator ook echt zaag/frees/boorstof kan aanpakken. Ik weet niet precies hoe goed ie is, maar denk je dat ie dat wel aankan? Of zou dat stof gewoon in het filter blijven hangen?
Die apparaatjes werken trouwens wel goed tegen de lucht van peuken moet ik zeggen. Een vriend van me gebruikte zo'n ding, en je rook bij hem dus niet dat ie rookte.
Wie weet werkt het trouwens ook wel met m'n vuile sokken >:)

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
elTigro schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 10:32:
Wie weet werkt het trouwens ook wel met m'n vuile sokken >:)
Jij hebt de "IonoZator Polonium 3000+ SuperBlast" (geeft tevens licht in het donker) nodig ;)

==
hoi

• JuuL20
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-11-2021
Gonadan schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 08:05:
Maar hoe kom jij erbij dat je het ruikt? Zou je niet denken dat het neergeslagen vuil muf kan ruiken? :)
Ja dat ruik je. Als ik me niet vergis ruik je dat ook als het heel lang droog is geweest en het dan heeft geregend.
O3 komt ook vrij bij laserprinters, het is kankerverwekkend.

• roborobbie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-10 19:17
veruit het beste werkt het systeem met water.. de lucht wordt door een bak met water gepompt en filtert met het water alle vervuiling eruit..

just because i rock, it doesn't mean i'm made of stone

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Gonadan schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 08:05:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Ionisator

Ozon heeft wel een erg typische geur. Zelf vind ik het niet bepaald stinken op zich, maar het is ook niet een geur waar je de hele dag in moet zitten.
Het is niet muf ofzo, maar weer een heel andere geur.

• Gonadan

Gonadan

Terw_Dan schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 11:37:
Ozon heeft wel een erg typische geur. Zelf vind ik het niet bepaald stinken op zich, maar het is ook niet een geur waar je de hele dag in moet zitten.
Het is niet muf ofzo, maar weer een heel andere geur.
Hehe, dat gevoel had ik ook al, ik vind een (laser) printer meestal ook niet muf ruiken. :+ ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Kan je de ozon niet door een hele lange schoorsteen afvoeren, wel kijken dat je niet in een vliegroute komt :p
Zijn we ook inneens van dat vervelende gat af. :p

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Ik heb het een tijdje aangekeken, maar dit is toch echt geen EL meer.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.